Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Newbie, hoe dan, wat moet je dan zien?
Als je bij de lightshow de Tesla letters op de muur geprojecteerd ziet, heb je matrix lampen.
IMG_2356.jpeg
 
  • Informative
Reactions: ToemkeWTM
links zou je tegenliggers verblinden.
<offtopic>Inderdaad. Minder fijn is dat wegbeheerders langs provinciale wegen zonder verlichting vaak maar aan 1 kant een fietspad aanleggen. Dan zit je dus de hele tijd in die verblindende koplampen te kijken.</offtopic>

Een groot verschil is dat het bij matrix echt vierkante blokjes zijn, waar het bij oudere reflectoren eerder een schuine lijn naar rechtsboven loopt.

Zie deze plaatjes, of deze video:
 

Attachments

  • Screenshot 2024-02-05 at 13.54.51.png
    Screenshot 2024-02-05 at 13.54.51.png
    235.3 KB · Views: 19
  • Screenshot 2024-02-05 at 13.56.44.png
    Screenshot 2024-02-05 at 13.56.44.png
    223.5 KB · Views: 20
  • Like
Reactions: S... and Phil V
Dat is al minstens 40 jaar zo bij alle wagens. Gevaar komt meestal van rechts (fietsers, wegrand, berm) en links zou je tegenliggers verblinden.
Wat ik misschien duidelijker had moeten zetten. Het is echt een blokje omhoog. Ik weet dat bij alle auto's rechts hoger/verder is vanwege tegenliggers. Dit is meestal gelijkelijk. Bij de matrix lamp zie je echt een blokje omhoog even meer naar rechts weer naar beneden en dan nog 1x. Dit geeft wel aan dat het zo is gemaakt dat het in segmenten uit en aan kan. Net als dat vage woord "Tesla" geprojecteerd met de koplampen. Dat bestaat ook uit dat soort blokjes. Vandaar.

En zoals "PriOkkie" hierboven in zijn post heeft. Het zijn echt blokjes.


tesla-logo-projector-lights.jpg
 
  • Like
Reactions: Phil V
Het is even wennen maar ik kwam er graag en veel voor het werk. Nu nog af en toe. 13 arrondisement (Chinese wijk) zelden parking probleem en lekker eten. Vandaar verder door de stad met de Metro is een optie. Vraag me trouwens af of die parkeertarieven ook gelden in de ondergrondse parking.
Op mijn inschrijvingsbewijs staat trouwens 2054kg..
 
Wil jij echt met de auto Parijs in rijden?
Is leuk toch.
Ooit, op terugweg van het zuiden via de west périférique een omweg gemaakt langs de Seine, eifeltoren, place de la concorde en Champs Elysees met aanhangwagen en 4 kinderen om 1u ‘s nachts.
Er was nog file in de Champs Elysees, wat ons toeliet om alles goed te bekijken.