You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt helemaal.In een Model Y draadje
EV database kan je daarbij prima helpen. Al is het allernieuwste model 3 nog niet bekend.Klopt helemaal.
Vraag is inderdaad wat ik ongeveer als daadwerkelijk bereik moet aanhouden
Nieuw Model 3 rdw in de zomer en in de winter
Nieuwe model 3 LR zomer en winter.
Stad - Winter | 410 km |
Snelweg - Winter | 305 km |
Gecombineerd - Winter | 355 km |
Stad - Zomer | 615 km |
Snelweg - Zomer | 395 km |
Gecombineerd - Zomer | 485 km |
Dank je wel. Ik blijf het zo’n lastige keuze vinden…..
Volgens mij is dat exact waar het over gaat. In zeker 95% van de situaties is een RWD meer dan genoeg. Je moet proberen in te schatten hoe vervelend je het vindt als lastigere situaties zich voordoen en hoe vaak je verwacht daar tegenaan te lopen. Daarop moet je de keuze baseren.Ik rij nu met een RWD hoewel ik weinig km's doe zou ik bij mijn volgende toch voor de LR gaan.
Ik ga met het openbaar vervoer naar mijn kantoor maar uitzonderlijk neem ik de wagen, 85km enkele rit.
Als ik pech heb dan zijn de weinige laadpalen waar ik kan parkeren allemaal bezet.
Op zich geen probleem een kleine 200km in totaal maar als je dan onmiddellijk bij thuiskomst terug wil vertrekken dan zit je met een probleem.
Ik geef je een vb, laatst diende ik na mijn werk onmiddellijk te vertrekken naar een vakantiewoning die ik aan de kust verhuur omdat de huurders zich buitengesloten hadden. Onderweg naar de kust kom ik geen enkele supercharger tegen dus bijladen is uitgesloten. Later op de avond hadden we nog een feest maar we hebben de ice van mijn echtgenote moeten nemen want ik had niet genoeg range of tijd om bij te laden.
Ik doe amper 10k km per jaar en doorgaans nog geen 15km per dag maar nooit zou ik nog voor een EV gaan met minder dan 500km range.
Hij schrijft niet dat een M3 maar 200 km haalt in de winter. Hij schrijft wel dat 200 km genoeg is voor iedereen. Waar ken ik dat soort uitspraken van.Maar 200 km. Een nieuwe 3 moet in de winter toch echt wel wat meer halen.
LR 629 WLTP
Hey, dat roep ik ook al 5 jaar met een MX 75d. Maar range anxiety is moeilijk weg te krijgen. In dagelijkse gebruik is een grote batterij minder belangrijk. Zeker in NL met een relatief goede laadinfra.Ik weet niet of dit echt een antwoord op jouw vraag is, maar: ik reed een 2013 Model S P85 want ik moest de grootste batterij (en OK, wat extra pret), een Model S 100D, want ik moest de grootste batterij, een Model 3 Performance want ik moest de grootste batterij (en OK, wat extra pret), met al dat spul reed ik tot ver in Portugal, tot Malaga, diverse keren Valencia, Rome, Sicilië (OK, stuk met de boot) en nog meer bestemmingen >1000 km/dag.
En nu de Y RWD. Verschil op lange reizen? Niet opgemerkt (deze zomer vakantieadres op 1240 km, in 14 uur).
Doordeweeks laad ik niet extra, want W/W is 5x25x2, laden in het weekend is genoeg. Ik denk zelf dat velen de grote batterij zullen waarderen als er ruim meer dan 500 km/wk wordt gereden en er geen eigen laadfaciliteit of op het werk kan worden gebruikt.
Statistiekjes van deze winter. Bij benadering Bordeaux - Antwerpen.Mijn model Y RWD lease ik via mijn werk en ik had niet de keuze om een LR te kiezen. Een model 3 ging ook maar dat was niet ideaal met een hond en dochter in huis.
Maar als ik op ABRP kijk naar het ritje Antwerpen - Bordeaux (920km) dan zou dit met een RWD in 4 laadstops (1.5u laden) en met een LR in 3 laadstops (1u5 laden) kunnen.
Voor mij is de RWD de beste keuze, ik ga met het openbaar vervoer naar het werk en rij miss 150-200km per week en laad thuis. Ik kijk er wel naar uit om roadtrips te doen ook al zal ik iets trager laden.
Interesting. I bought my MY RWD from inventory in March and that came from China.Ik heb net een Model Y RWD besteld uit de Inventory, volgens het VIN zou die in Duitsland zijn gemaakt.
Zijn alle Model Y RWD automatisch met LFP accu, of hangt dit nog af of die uit China danwel Duitsland komt?
Je kunt 130 km/h rijden in FRStatistiekjes van deze winter. Bij benadering Bordeaux - Antwerpen.
1e stop had mss korter gekund, maar er moest gegeten worden.