You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik echt niet begrijp aan NOA is dat hij consequent adviseert om van baan te wisselen wanneer er geen mogelijkheid is om in te halen ivm achterop komend verkeer of als er een andere auto naast je rijdt. Krijg keurig rode lijnen in beeld dus AP weet zelf ook dat je niet in moet halen.
View attachment 417040
Ben jij een optimist of leert het systeem dagelijks bij?Kleine update:
NoA begint steeds meer bruikbaar te worden. (Kleine stapjes)
Op sommige kruispunt wordt het automatisch uitgeschakeld waar voorheen niet soepel werd gereden.
Vanaf A27 richting A12 schakelt Noa 500 meter voor de splitsing uit.
Wel een beetje optimist.
Vandaag een rit van 300km met NoA.
Na wat uitproberen ook de juiste instellingen gevonden voor mijn M3 als ik NoA gebruikt.
Auto in Chill mode.
Rijstrook wissen in de "Licht" stand.
Mad Max is niet dat de auto soepeler of snel van baan wisselt naar is enkel dat de auto eerder een wissel advies geeft. In Licht stand krijg je wat minder snel advies om te wisselen. In Mad max met 1 km langzamer voortuig voor je is gelijk advies van wisselen.
Het zou fijn zijn als Tesla baanwissel enkel met de richtingaanwijzers doet aan je stuur draaien zorgt vaak er voor dat FSD wordt uitgeschakeld wat een extra schok geeft.
Hieruit blijkt dat AP niet direct noodzaak ziet om echt te remmen maar dat de software te grof om gaat met wisselingen. Maak het allemaal een beetje smooth en we zijn een stuk verder. Mogelijk dus ook minder comfort in de performance modellen.Inderdaad. Ik heb de re-gen ook op low staan sinds paar dagen.
Wat ik wel merk is dat de auto zelf snelheid omlaag aanpast maar bv van 100 naar 130 wordt er niks mee gedaan.
Geen aanpassingen in max snelheid zou veel meer rust geven. Maar wordt dan een uitdaging in adviessnelheid in de bochten.
Inderdaad. Ik heb de re-gen ook op low staan sinds paar dagen.
Wat ik wel merk is dat de auto zelf snelheid omlaag aanpast maar bv van 100 naar 130 wordt er niks mee gedaan.
Hieruit blijkt dat AP niet direct noodzaak ziet om echt te remmen maar dat de software te grof om gaat met wisselingen. Maak het allemaal een beetje smooth en we zijn een stuk verder. Mogelijk dus ook minder comfort in de performance modellen.
Uit bovenstaande blijkt dat de auto beter rijdt op chill en op low regen. Het is geen goede ontwikkeling als er massaal regen op low gezet wordt. Ook super lastig om steeds naar chill te schakelen. En gevaarlijk want inhalen duurt echt veel langer tov Ludicrous mode. Blijkbaar moeten de parameters van AP rond power-wissels worden aangepast zodat je niet alles handmatig moet gaan afzwakken.Ik denk niet dat de performance modellen anders zijn in gedrag/software qua comfort wat betreft re-gen / snelheids-wisselingen etc. ?
Hij gaat niet in de AP van 80 naar 130 in 1,2 seconde en bij non-performance in 2,3 haha. (zie vorige post, hij geeft sowieso geen 'gas' meer als snelheidlimiet omhoog gaat)
Wat ik me afvroeg. Op youtube en in de forums heb ik de indruk dat het in de US allemaal veel beter werkt, FSD en AP.
Veel zou aan de EU regelgeving en limitaties liggen. Ik geloof dat ook best wel.
Wat ik echter niet snap, dat de auto dikke paniek en moord en brand schreeuwt als hij een iets strakker bochtje moet nemen op een klaverblad, en niet binnen 5 seconde van baan kan/mag wisselen.... Maar als zo'n rijstrookwissel door zijn eigen treuzelen dan te lang duurt, geeft ie een DOODS-ruk aan het stuur terug naar je eigen baan, zo hard dat je nieren achterblijven op de naastliggende rijstrook.... en DAT mag dan wel van de EU ???
Ook super lastig om steeds naar chill te schakelen.
Valt wel mee, ik heb gewoon een apart bestuurdersprofiel gemaakt om 'chill' en relaxed op de snelweg te rijden.
Yep, ook de instelling % of km weergave. Handig om dit in een profiel onderste brengen om snel over te schakelen.
Wat goed is dat Tesla elke dag kleine aanpassingen doet om NoA bruikbaar te maken. Zelf verwacht ik dat we een bruikbare Noa heb voor het einde van het jaar.
In Mad max met 1 km langzamer voortuig voor je is gelijk advies van wisselen.