Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpeg


Iemand dit al eens mee gemaakt. Doet hij nu elke dag.
Nee ressetten helpt niet.

Zover is mijn woonwerk verkeer nou ook weer niet.

Hopelijk bij 8.0 opgelost.
 
Dat zou wellicht ook dit verklaren:View attachment 195515

Dit heb ik dus regelmatig en dan stopt de navigatie er compleet mee terwijl de pijl op de Google map gewoon blijft doorrijden, maar dan meters en soms (honderden) kilometers ernaast zit. Onlangs nog een extreme. Ik startte in Gorinchem (navigatie hield direct na ingeven bestemming ermee op) en reed via Apeldoorn om iemand af te zetten en daarna verder naar Zwolle. Eenmaal op bestemming werkte de navigatie op het kleine scherm nog steeds niet en op het grote scherm kon ik zien dat ik in Monnickendam zat (terwijl ik dus in Zwolle was)

Een dergelijk probleem heb ik al sinds april / mei en het wordt niet beter / lost zich niet op. Probleem is niet met enkele handelingen reproduceerbaar (althans heb ik niet kunnen ontdekken) en doet zich op willekeurige momenten voor, maar natuurlijk altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken, zoals midden in Rome of zo. In een aantal gevallen pakt de navigatie het na enkele (of honderden) kilometers weer op en in een aantal andere gevallen dus niet en werkt het pas weer nadat ik de volgende dag of na enkele uren weer in de auto stap. Een reboot helpt soms wel, maar vaak ook gewoon niet. Er is door het Sec aangegeven dat dit probleem zich mogelijk gaat oplossen met Firmware 8, dus ik kan niet wachten.......

20160914_204508997_iOS.jpg

Afijn...tot op heden was er niemand op dit forum die hetzelfde probleem leek te hebben totdat ik jou screenshot zag.....heb jij dit (ook) vaker en stopt de navigatie er dan ook mee?
 
Dit heb ik dus regelmatig en dan stopt de navigatie er compleet mee terwijl de pijl op de Google map gewoon blijft doorrijden, maar dan meters en soms (honderden) kilometers ernaast zit. Onlangs nog een extreme. Ik startte in Gorinchem (navigatie hield direct na ingeven bestemming ermee op) en reed via Apeldoorn om iemand af te zetten en daarna verder naar Zwolle. Eenmaal op bestemming werkte de navigatie op het kleine scherm nog steeds niet en op het grote scherm kon ik zien dat ik in Monnickendam zat (terwijl ik dus in Zwolle was)

Een dergelijk probleem heb ik al sinds april / mei en het wordt niet beter / lost zich niet op. Probleem is niet met enkele handelingen reproduceerbaar (althans heb ik niet kunnen ontdekken) en doet zich op willekeurige momenten voor, maar natuurlijk altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken, zoals midden in Rome of zo. In een aantal gevallen pakt de navigatie het na enkele (of honderden) kilometers weer op en in een aantal andere gevallen dus niet en werkt het pas weer nadat ik de volgende dag of na enkele uren weer in de auto stap. Een reboot helpt soms wel, maar vaak ook gewoon niet. Er is door het Sec aangegeven dat dit probleem zich mogelijk gaat oplossen met Firmware 8, dus ik kan niet wachten.......

View attachment 195611

Afijn...tot op heden was er niemand op dit forum die hetzelfde probleem leek te hebben totdat ik jou screenshot zag.....heb jij dit (ook) vaker en stopt de navigatie er dan ook mee?

Gelukkig verder geen problemen met de navi. Behoudens de soms toch wel toeristische onlogische routes.
 
Klinkt als een defecte gps-antenne.... precies hetzelfde gebeurde bij mijn collega... antenne vervangen alles ok.
Heb ik ook al aangegeven, maar volgens alle metingen uitgevoerd door zowel Sec in NL als derde lijn in US is er niets aan de hand met de GPS module......

Gelukkig verder geen problemen met de navi. Behoudens de soms toch wel toeristische onlogische routes.
Gelukkig maar!
 
Dit heb ik dus regelmatig en dan stopt de navigatie er compleet mee terwijl de pijl op de Google map gewoon blijft doorrijden, maar dan meters en soms (honderden) kilometers ernaast zit. Onlangs nog een extreme. Ik startte in Gorinchem (navigatie hield direct na ingeven bestemming ermee op) en reed via Apeldoorn om iemand af te zetten en daarna verder naar Zwolle. Eenmaal op bestemming werkte de navigatie op het kleine scherm nog steeds niet en op het grote scherm kon ik zien dat ik in Monnickendam zat (terwijl ik dus in Zwolle was)

Een dergelijk probleem heb ik al sinds april / mei en het wordt niet beter / lost zich niet op. Probleem is niet met enkele handelingen reproduceerbaar (althans heb ik niet kunnen ontdekken) en doet zich op willekeurige momenten voor, maar natuurlijk altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken, zoals midden in Rome of zo. In een aantal gevallen pakt de navigatie het na enkele (of honderden) kilometers weer op en in een aantal andere gevallen dus niet en werkt het pas weer nadat ik de volgende dag of na enkele uren weer in de auto stap. Een reboot helpt soms wel, maar vaak ook gewoon niet. Er is door het Sec aangegeven dat dit probleem zich mogelijk gaat oplossen met Firmware 8, dus ik kan niet wachten.......

View attachment 195611

Afijn...tot op heden was er niemand op dit forum die hetzelfde probleem leek te hebben totdat ik jou screenshot zag.....heb jij dit (ook) vaker en stopt de navigatie er dan ook mee?

Paar keer gehad dat hij er enkele (honderden) meters naast zit, bij vertrek, doch dat wordt dan in een paar minuten steeds minder en komt de rest van de rit niet terug. Navigatie blijft bij mij werken.
 
View attachment 195600

Iemand dit al eens mee gemaakt. Doet hij nu elke dag.
Nee ressetten helpt niet.

Zover is mijn woonwerk verkeer nou ook weer niet.

Hopelijk bij 8.0 opgelost.

Ik kreeg die melding eergisteren avond voor het eerst na een update, toen ik van het werk naar huis wilde rijden. Klikte hem te snel weg en besefte een seconde later dat ik er wel een fotootje van kon maken. Gisteren en vandaag ook niet meer gezien. Beetje vreemd want het lijkt of dat ik de navigatie van een route voorzien had en dat was niet zo. Ik interpreteerde het dat hij weet dat ik elke avond naar huis wil, en dan gaat kijken of er vertraging op de route is. Die was er niet trouwens maar hij geeft wel aan dat er een snellere route beschikbaar is. Voor mij was het een nieuwe feature na de update.
 
Kunnen ergens kaartfouten doorgegeven worden?
Moest vandaag 10km ver in het pajottenland.
  • Vooreerst negeerde de navigatie de hoofdwegen en stuurde mij over veel te kleine binnenwegen.
  • 1 keer wou hij mij over een tractorsluis sturen
  • 2 keer een doodlopende straat in
  • Tenslotte via een bijna onmogelijke landweg terug naar de hoofdbaan. Gelukkig heb ik luchtvering.
Er is blijkbaar ook geen mogelijkheid om een alternatief te vragen. Je staat voor een tractorsluis of doodlopende weg en je moet gewoon gokken welke richting je wel neemt en hopen dat de gps je niet terug stuurt.
 
  • Funny
Reactions: JurL
Kunnen ergens kaartfouten doorgegeven worden?
Moest vandaag 10km ver in het pajottenland.
  • Vooreerst negeerde de navigatie de hoofdwegen en stuurde mij over veel te kleine binnenwegen.
  • 1 keer wou hij mij over een tractorsluis sturen
  • 2 keer een doodlopende straat in
  • Tenslotte via een bijna onmogelijke landweg terug naar de hoofdbaan. Gelukkig heb ik luchtvering.
Er is blijkbaar ook geen mogelijkheid om een alternatief te vragen. Je staat voor een tractorsluis of doodlopende weg en je moet gewoon gokken welke richting je wel neemt en hopen dat de gps je niet terug stuurt.

Navigon levert de kaarten.
Dus daar kan je proberen.

En verder heeft Elon Musk op de meeting in Amsterdam (Jan 2014) aangekondigd dat de Tesla nav superieur zou worden tegenover andere systemen. De ontwikkeling duurt wat langer dan verhoopt; maar er is dus hoop.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Navigon levert de kaarten.
Dus daar kan je proberen.

En verder heeft Elon Musk op de meeting in Amsterdam (Jan 2014) aangekondigd dat de Tesla nav superieur zou worden tegenover andere systemen. De ontwikkeling duurt wat langer dan verhoopt; maar er is dus hoop.

Zeker, 8.1 zou de nav optillen. Nu daar weer naar uitkijken maar eerst de 17e en de 28e. Hoe kan één man zoveel roering (in de goede van het woord) maken ;)
 
En hoe geraken die daar dan?

Hiermee: Google Mars :)

Eerst richten op de rode planeet en je dan constant afvragen of het nog wel goed gaat, of dat er een betere weg is.
Zo gebruik ik de Tesla Navi nu ook. Als je er dan bijna bent is het grote scherm ideaal om de exacte locatie te vinden :)

En dat heeft Google al geregeld. Gekker nog, daar zijn ze al verder. Je kunt zien waar nog een parkeerplek is, alle Mars landers staan al op de kaart!
 
  • Funny
Reactions: Carl and CO2CLEAN
Soms is de navigatie echt "ondoorgrondelijk", zoals afgelopen dinsdag avond toen ik vanuit de richting Apeldoorn naar Nijmegen reed:confused:. Hij stuurt me voor knooppunt Waterberg bij Schaarsbergen de A50 af, binnendoor met een rondje naar de A12 richting Arnhem, en me zo de A50 weer verder te sturen richting Nijmegen. Geen enkel idee waarom want er was niets aan de hand toen ik de navigatie negeerde en gewoon de A50 verder volgde, met aansluitend de A12 om weer op de A50 uit te komen.

IMG_4210.JPG
 
Als "14-jaren TomTom gebruiker" rijd ik nu 1,5 maand zonder in een MS.
Ik kan nog steeds niet wennen en vind dit de enige en tevens grootste teleurstelling.
Tesla doe aub snel een bod op TomTom! :) Thanks!

Met bijna alle wagens van diverse fabrikanten is er wel iets mis met de navigatie.
Renault heeft de laatste jaren Tomtom Live navigatie, hadden alle fabrikanten dat maar.
Ik zelf heb Tomtom nog altijd op mij iPhone staan voor noodgevallen.
En anders had ik zeker zo'n apparaatje gekocht met lifetime verkeer en flits info
Toch mag ik niet altijd klagen over de nav van de Tesla, deze heeft mij in het buitenland toch ook al menig uurtje file leed bespaard. Maar zo nu en dan snap je echt niets van wat de nav er allemaal van bakt :)