Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NewMotion en Shell

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou een goede zaak zijn. SUC toegankelijk voor iedereen, een van de HPC-netwerken. Dat mag en zal dan wat duurder zijn dan voor de Tesla's, maar dat vind ik perfect. Net zoals dat voor Ionity nu ook het geval is.
Op zich een goed idee, mits de prijzen voor Tesla rijders maar niet omhoog gaan en dat het niet te druk gaat worden waardoor er wachttijden gaan ontstaan omdat alles bezet is.
 
Voor wie thuis laadt maakt het allemaal weinig uit eigenlijk maar het laad-woud qua pasjes wordt ingewikkelder en vervolgens “eenvoudig(er)” duurder gemaakt. Na Ionity gaat Shell proberen het laadnetwerk nog rendabeler te maken. Ze moeten ook wel, want aan benzine is straks geen droog brood meer te verdienen en je moet toch op een manier duidelijk maken dat waterstof “echt de toekomst heeft” en “goedkoper is” . Ik denk dat ze van een koude kermis thuiskomen als tesla deze markt gaat overnemen met nog meer SuC’s die over een tijd ook beschikbaar worden voor andere merken. Ik heb dat in 2017 al eens voorspeld, maar denk echt dat dat achter de ramp-up van SuC’s zit.
Sneller en goedkoper dan de concurrent. Lange neus voor big oil. Rechts ingehaald met 2 vingers in die neus.

Moet er niet aan denken dat ik bij een SuperCharger moet wachten omdat er wat traagladende ID3tjes staan of andere VAG producten met beperkte range. Gaat Tesla ook niet doen; juist zo'n USP overboord zetten. En de marges op zijn te klein om met de SuperChargers het kind met het badwater weg te gooien. Gaat niet gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Koifim
De ID.3 en ID.4 hebben de laadpoort aan de passagierskant, dus ze zouden onbedoeld 2 laadplekken blokkeren bij een Tesla supercharger.

Gaat dus nooit gebeuren.

Idem overigens voor andere modellen met CCS2 centraal in de neus: is net te ver af om correct te laden aan een Tesla supercharger, dus Tesla gaat er gewoon problemen mee op de hals halen om andere merken te laten laden op hun superchargers, als de laadpoort niet linksachter zit.
 
De ID.3 en ID.4 hebben de laadpoort aan de passagierskant, dus ze zouden onbedoeld 2 laadplekken blokkeren bij een Tesla supercharger.

Gaat dus nooit gebeuren.

Idem overigens voor andere modellen met CCS2 centraal in de neus: is net te ver af om correct te laden aan een Tesla supercharger, dus Tesla gaat er gewoon problemen mee op de hals halen om andere merken te laten laden op hun superchargers, als de laadpoort niet linksachter zit.
Ik denk persoonlijk ook niet dat dit snel gaat gebeuren. Dan moeten ze ook een betaalterminal gaan voorzien enz. Als ze het dan al doen, doe dan maar de prijs x2,5 voor non-Teslas, dan gebruiken ze het alleen als pure noodzaak en ligt het in lijn van Ionity aan de snelweg.
 
Zou helpen als het tarief op de publieke laadpaal zou worden weergegeven, net zoals als de lichtbakken die bij een benzinestation staan. Ik denk dat het gros van de EV rijders niet eens de moeite neemt om eerst uit te gaan vissen (of zelfs weet) welke pasjes ze moeten hebben om tegen het voordeligste tarief te kunnen laden. Daarbij is dat toch best een beetje raar dat je op een paal een tarief afhankelijk van je kaart moet betalen?

Voor wat PlugSurfing betreft, daar heb je een punt @wooter , ze zijn inderdaad iets duurder..

Enige spannende nieuwtje sinds de overname van NewMotion door Shell is dat Shell snellaadstations bij hun tankstations aan het uitrollen is (zie hier de mogelijkheid om je EV bij een benzinepomp te stallen ingeval de laadplaats ge-iced wordt ;) )
 
In de ideale wereld staat de prijs vermeld op de laadpaal en kan je er met NFC/touchless met je betaalkaarten, Apple Pay, Google Pay en andere pasjes betalen.

Maar dan riskeer je ook dingen zoals bij IONITY, waarbij IONITY een voorziening neemt van €80 op je account, en die pas lost als je laadsessie geëindigd is. Gaat goed als het laden goed gaat, maar blijft erop als het laden een probleem geeft.

https://twitter.com/IONITY_EU/status/1316380377309642759?s=20
 
In de ideale wereld staat de prijs vermeld op de laadpaal en kan je er met NFC/touchless met je betaalkaarten, Apple Pay, Google Pay en andere pasjes betalen.

Maar dan riskeer je ook dingen zoals bij IONITY, waarbij IONITY een voorziening neemt van €80 op je account, en die pas lost als je laadsessie geëindigd is. Gaat goed als het laden goed gaat, maar blijft erop als het laden een probleem geeft.

https://twitter.com/IONITY_EU/status/1316380377309642759?s=20

Zoiets soortgelijks doet chargepoint ook maar dan met 10 euro, na de sessie krijg je het restant terug.
 
Het is nog altijd erg jammer dat je aan een laadpaal niet gewoon met een bankpas of NFC chip kan betalen. Een laasdienstverlener verleent geen enkele dienst. Het is een transactie die prima door de huidige betaal partijen kan worden afgerond.
Helemaal mee eens, dit systeem is gewoon onzin. Het maakt rijden met een EV ook nodeloos ingewikkeld. De EU zou zich hier eens mee mogen bezig houden. In B/NL kan ik met mijn pasje op alle laadstations, maar wanneer ik volgend jaar naar de provence rij, ga ik niet kunnen laden met mijn huidige laadpas, en moet ik weer iets anders zoeken...
 
Ik kreeg zonet dit bericht, wel een beetje in de war nu.

On Friday, December 4th, you received a message from us about set tariffs for non-NewMotion charge points. This email was sent to you by mistake. Tariff changes do not apply to your situation and your charging costs will remain unchanged.

Our apologies for the confusion.
 
Ik kreeg zonet dit bericht, wel een beetje in de war nu.

On Friday, December 4th, you received a message from us about set tariffs for non-NewMotion charge points. This email was sent to you by mistake. Tariff changes do not apply to your situation and your charging costs will remain unchanged.

Our apologies for the confusion.
Ja, het wordt er zo echt duidelijker op hè? Of wel, de niet transparante tarieven blijven toch? En zijn er nou klanten die wel de nieuwe tarieven krijgen of heeft iedereen deze intrekking gehad.