Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NewMotion en Shell

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb die mail nog niet :)
Wel de mail van nieuwe tarieven gehad.
Heb jij misschien een zakelijk account dan?
De mijne is privé .
Subject van de mail is "Correction: new charging tariff is not applicable|"

Tekst: "Hi E.,

On Friday, December 4th, you received a message from us about set tariffs for non-NewMotion charge points. This email was sent to you by mistake. Tariff changes do not apply to your situation and your charging costs will remain unchanged.

Our apologies for the confusion.


Kind regards,

NewMotion"
 
Heb jij misschien een zakelijk account dan?
De mijne is privé .
Subject van de mail is "Correction: new charging tariff is not applicable|"

Tekst: "Hi E.,

On Friday, December 4th, you received a message from us about set tariffs for non-NewMotion charge points. This email was sent to you by mistake. Tariff changes do not apply to your situation and your charging costs will remain unchanged.

Our apologies for the confusion.


Kind regards,

NewMotion"

Particulier of niet? Ik heb een zakelijk account en heb beide mails gehad.


Particulier account,
Net nog even gekeken 4 december kwart voor 8 de mail met "Nieuw: een vast laadtarief bij laadpunten van andere aanbieders in Nederland" wel ontvangen
 
Ik heb ook geen rectificatiemail gehad. En de site blijft het eerste mailtje aanhouden:
Oplaadpunten Voor Elektrische Auto's | NewMotion NL | NewMotion

Daarbij lees ik voor ALLE laadsessies geld een starttarief van 0,35 dus bovenop die 0,37 per kWh

"Bekijk daarom voordat u gaat laden altijd in de app wat de exacte laadkosten zijn bij een laadpunt."
Alleen geeft de app dan deze prijzen weer niet weer:
newmotion.jpg
 
Last edited:
Ja, voor de particulier die niet gewoon is om bonnetjes te vragen en nergens contracten voor wil/hoeft af te sluiten zijn al die laadpasjes natuurlijk onzin.

Voor de zakelijke rijder vind ik het enkel jammer dat je vaak niet weet wat zo'n laadbeurt je nu gaat kosten, maar ben verder wel blij dat er zo een pasjes zoals NewMotion bestaan die zonder abonnement gewoon verschillende netwerken beschikbaar maken. Daarin zijn die laadpassen handiger dan het tankpas-equivalent dat vaak niet (meer) over verschillende netwerken werkt.

Maar ook, NewMotion en zo gaat wel goed in Europa, maar eens de plas over in GB is het treurnis troef, met andere netwerken die zelfs vereisen dat je eerst een minimumbedrag op je laadpas stort...
 
Nou moe... deze mail kreeg ik zonet. Een rechtzetting van de rechtzetting. Amateurs.


We sent you an email on Thursday 10th December titled ‘Correction: new charging tariff is not applicable’. You should not have received this email as the initial pricing tariff email you received on Friday 4th titled ‘New: one clear charging tariff for non-NewMotion charge points in the Netherlands’ does apply to you. This means that from 21st December 2020, when charging in the Netherlands only, you will receive the following flat tariffs, as outlined in the table below. All charging tariffs outside of the Netherlands will remain unchanged.

0909NM01_price_transparency_tables_INT_SR.png
The flat tariff pricing in the Netherlands only applies to the following charge cards. For all other charge cards please refer to your app for pricing.

  • Shell Recharge
  • NewMotion
  • Arval France
  • Ford / NewMotion
  • Mazda / NewMotion
  • Mitsubishi / NewMotion
  • Renault / NewMotion
  • sonnen / NewMotion
  • UTA

Our emails are sent by real people and occasionally we make mistakes. We sincerely apologise for the confusion and inconvenience this may have caused.
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Op de A29 kort gestopt om te laden bij de 175 Kw laders van Shell. ( “newmotion” )
Vrij kort de 90 Kw aangetikt, daarna liep het geleidelijk terug. Accu was ook nog koud.
0,35 cent per Kw, dit is goedkoper dan thuis aan de publieke paal met 0,37 cent per Kw


B2F904FF-74E3-4DC8-8824-127DF46B3DD9.jpeg
 
Op de A29 kort gestopt om te laden bij de 175 Kw laders van Shell. ( “newmotion” )
Vrij kort de 90 Kw aangetikt, daarna liep het geleidelijk terug. Accu was ook nog koud.
0,35 cent per Kw, dit is goedkoper dan thuis aan de publieke paal met 0,37 cent per Kw


View attachment 631625
Dat is niet duur, meestal is dat de prijs voor “langzaam” laden. Snelladers vragen al snel >65 cent