Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd wat een 50 kw CCS station doet bij bijna lege accu, keer moeten laden met bijna lege accu (< 5%) aan 50 kW chademo station (waar ik op dat moment heel blij mee was, afslag gemist) toen kreeg ik door de lage spanning in het accupakket maar 36 kW, naarmate ik meer soc kreeg begon het vermogen op te lopen maar toen had ik inmiddels genoeg om de volgende supercharger te halen.
 
Ben benieuwd wat een 50 kw CCS station doet bij bijna lege accu, keer moeten laden met bijna lege accu (< 5%) aan 50 kW chademo station (waar ik op dat moment heel blij mee was, afslag gemist) toen kreeg ik door de lage spanning in het accupakket maar 36 kW, naarmate ik meer soc kreeg begon het vermogen op te lopen maar toen had ik inmiddels genoeg om de volgende supercharger te halen.
Zelfde als CHADEMO, die 125A is dan de beperking.

Je zal een 175kW CCS station moeten hebben.
 
Wel raar dat ze nog niet gewoon standaard een CCS poort inbouwen. Adapter=gehannes.
Omdat de achterlichtunit niet de nodige ruimte heeft om een CCS2 poort te verbergen.

En zo een airbrake zoals bij de i3 of Foutlander wil je niet. Ik heb nl. al een paar keren met mn kont zo een klep geraakt terwijl ik mijn kabel wou uittrekken.

2018-mitsubishi-outlander-phev-review-charging.jpg


BMW-MY19-iModels-i3-Overview-Charging-002.jpg.bmwimg.small.jpg
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik kreeg via de SMS door dat ze pas vanaf 1 juni horen wanneer de onderdelen beschikbaar komen en mij is verzocht om een nieuwe afspraak in te plannen vanaf 3de week juni met de mededeling erbij dat het hier een schatting betreft dus ook dan nog niet definitief. Ik zit op zo een 10 minuten rijden van het SeC Rottertdam, dus ben benieuwd of er een Ranger komt of gewoon langsrijden bij SeC.
 
é
Mijn afspraak staat in Eindhoven voor 11 Juli. Ik hoop dat er eerder een ranger langs kan komen, maar voor nu laat ik deze staan.


Mijn afspraak hebben ze pro-actief gecancelled omdat de Mobile Service het gaat doen. Zodra ze weten hoe of wat en de adaptor er is, neemt de Ranger Experience Planner Specialist contact met me op.
Lets keep each other posted.
 
  • Like
Reactions: widodh
In de UK heeft iemand een nieuwe MS geleverd gekregen met de CCS adapter erbij.
View attachment 408959
En met de adapter aan de CCS plug bij een Tesla SuC krijgen ze in ieder geval tot 118kW, ondanks de 80kW rating die er op staat. De adapter wordt aan de kant van de auto door de wagen vergrendeld en mechanisch wordt ook de CCS plug aan de adapter vergrendeld.
 
Ik kom net terug van m'n afspraak bij SeC Rotterdam. De afspraak werd niet gecanceld maar geen spullen op de werkplaats. Zoals al aangegeven werd na mijn post wordt het door het mobile sec uitgevoerd.

Wel jammer dat ze de afspraak niet hebben aangepast want nu ben ik voor niks naar het SeC gereden.
 
Björn in Noorwegen heeft de adapter getest:

Piek vermogen was 130kW met een stroom van 368A bij 358V.

Bij Fastned zou het dus ook mogelijk moeten zijn om straks zo snel te laden met een Model S/X 100D.

Kijk je mee @rvdput ;-)

Tot op heden heb ik nog niets gehoord van Tesla over een afspraak met de ranger.
 
  • Like
Reactions: Jkr85