Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ook! Ik heb een afspraak ingepland op 3 juni met als description retrofit CCS adapter. Volgens de website kon het na 1 juni :-D

Meer opties is meer vrijheid. Kan ik eindelijk die rit maar eens plannen naar Moskou :-D

Ik heb hem ook toegevoegd aan mijn afspraak op 1 juli ben benieuwd!
Zoals ik het trouwens begrijp moet je dus ook aan de auto een aanpassing hebben, neem aan dat we dan de luxe hebben om te kiezen bij de suc, type 2 blijft toch ook werken?

De adapter zal het niet goed doen in de stekkerclub aangezien er nog een aanpassing aan de auto moet plaatsvinden
 
Klopt! Als die adapter er hangt. Maar je auto moet ook een aanpassing hebben, dus je zal eerst langs het SeC moeten en dan krijg je de adapter.

Ik vermoed dat Fastned deze adapter niet gaat ophangen.

Volgens Ronald van der Put moet de adapter met de auto cryptografisch gepaired worden en is dat de reden waarom ze geen adapters kunnen ophangen.
 
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!
 
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!

Ik werd gistermiddag gebeld en werd er eerst aangegeven dat ze nergens van de upgrade afwisten en dat deze informatie enkel op websites van derden stond. Toen even uitgelegd dat alles op de supercharger support pagina staat in zowel het Engels als Nederlands. Ze zou de afspraak dan maar laten staan en ging even intern informeren en terug bellen als de afspraak niet door kon gaan. Nog niet terug gebeld dus zal wel snor zitten.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!

Goed nieuws maar als het niet zwart op wit staat wacht ik toch nog af tot het echt gedaan is en werkt. Tesla staat helaas niet bekend om de betrouwbare communicatie.
 
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!
Thanks voor deze info! ik heb voor 2 juli de afspraak staan bij SeC Duiven maar ik kan dus een ranger verwachten :)
 
*noob-alert*
hoeveel sneller zou het opladen dan eigenlijk gaan met CCS aanpassing? Volgens wat ik mag geloven gaat het momenteel (voor een 100D) via een supercharger in een dik uur naar 100% (als ik het goed heb) ... wat zou dat dan zijn op een CCS lader?
 
Idd noob alert. Opladen naar 100% is irrelevant, omdat de meeste Tesla's al vanaf 50% een graduele afbouw van het vermogen van de laadpaal kennen.

Opladen 10%-70% is veel relevanter.

Het probleem is dat er veel variatie is in vermogens die je kan krijgen bij CCS-palen. De meeste zijn 50kW, wat minder dan de helft is van een supercharger (momenteel max. 120kW). Sommigen zijn al 150kW, wat de Model X en S niet ondersteunen, en dan zijn er nog 350kW palen die nog geen enkele auto in productie aan kan.
 
Idd noob alert. Opladen naar 100% is irrelevant, omdat de meeste Tesla's al vanaf 50% een graduele afbouw van het vermogen van de laadpaal kennen.

Opladen 10%-70% is veel relevanter.

Het probleem is dat er veel variatie is in vermogens die je kan krijgen bij CCS-palen. De meeste zijn 50kW, wat minder dan de helft is van een supercharger (momenteel max. 120kW). Sommigen zijn al 150kW, wat de Model X en S niet ondersteunen, en dan zijn er nog 350kW palen die nog geen enkele auto in productie aan kan.
Voor mij is het voordeel van de CCS adapter dat deze een hoger vermogen aan kan dan de ChaDeMo adapter die maar tot 50kW gaat. Uiteraard heb je daar alleen maar profijt van bij DC laadpalen die meer dan 50kW kunnen leveren, maar dat zullen er in de toekomst steeds meer worden verwacht ik.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
*noob-alert*
hoeveel sneller zou het opladen dan eigenlijk gaan met CCS aanpassing? Volgens wat ik mag geloven gaat het momenteel (voor een 100D) via een supercharger in een dik uur naar 100% (als ik het goed heb) ... wat zou dat dan zijn op een CCS lader?

Net als bij de Model 3 zal het laden aan een laadpaal van een derde partij nooit sneller zijn dan laden bij Tesla's snelste laadoplossing. Dat zou wel erg slechte reclame zijn voor Tesla als een laadoplossing van een andere partij beter werkt dan hun eigen systeem.

Dus, momenteel is de maximale snelheid 120 kW bij Tesla Superchargers, en derhalve ook bij oa. Fastned. Die beperking zit in de auto.

Stel dat volgend jaar de Supercharger V3 met 250 kW komt dan verwacht ik dat je bij Fastned ook tot 250 kW kan laden (mits het Fastned station dat ondersteund uiteraard).
 
Prima communicatie en direct actie rond de installatie en levering van de hethet-adaptor.
Na 1 juni komt de Ranger langs!

Naar aanleiding van de service afspraak die u ingepland heeft, stuur ik u deze e-mail. U geeft aan dat u graag langs wilt komen voor een het het installeren.
Ik heb de afspraak voor u geannuleerd. Deze afspraak wordt namelijk door de mobile service opgepakt.
 
  • Like
Reactions: wooter and widodh
*noob-alert*
hoeveel sneller zou het opladen dan eigenlijk gaan met CCS aanpassing? Volgens wat ik mag geloven gaat het momenteel (voor een 100D) via een supercharger in een dik uur naar 100% (als ik het goed heb) ... wat zou dat dan zijn op een CCS lader?

Idem indien de CCS lader evenveel of meer vermogen kan afgeven.

De CCS adapter op de S/X gebruik je vooral vanwege de flexibiliteit die het brengt en niet om sneller te laden.