Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik stopte recent bij een Supercharger na mijn update met CCS adaptor. BIj het inpluggen van CCS tussenstuk en het aansluiten van de CCS oplaadkabel gebeurde niets bij mijn TESLA S 100d. Bij het ompluggen naar de standaard stekker begon mijn Tesla wel te laden. Is het normaal niet met een Tesla CCS Adaptor bij een supercharger te kunnen laden dus?

Ik had hetzelfde probleem... helemaal blij een dag later naar de suc rijden...

Tesla gebeld, eerst hielden ze vol dat zij niets fout gedaan hadden en alles hadden getest. Na een uur of twee belden ze terug om aan te geven dat ik niet de juiste firmware had nu werkt het wel.
 
Is het nog gelukt? Ik heb de upgrade ook vorige week laten doen en 500 moeten betalen...
Ik heb een mail gestuurd en een antwoord gekregen dat ze het in beraad nemen en er op terug komen.
Ik snap dat er ergens een cut-off moment is; je kunt niet iedereen geld terug geven die iets hebben aangeschaft vlak voor een prijs verlaging. Maar in mijn geval was het op dezelfde dag, en ik heb het gevoel dat wanneer ik de upgrade bij een SeC had laten uitvoeren i.p.v. thuis door de mobiele service dat ik ook de lagere prijs had gekregen. Dan wordt het met twee maten meten. Enfin, het gaat niet om astronomische bedragen, maar toch.
 
Ik heb een mail gestuurd en een antwoord gekregen dat ze het in beraad nemen en er op terug komen.
Ik snap dat er ergens een cut-off moment is; je kunt niet iedereen geld terug geven die iets hebben aangeschaft vlak voor een prijs verlaging. Maar in mijn geval was het op dezelfde dag, en ik heb het gevoel dat wanneer ik de upgrade bij een SeC had laten uitvoeren i.p.v. thuis door de mobiele service dat ik ook de lagere prijs had gekregen. Dan wordt het met twee maten meten. Enfin, het gaat niet om astronomische bedragen, maar toch.
Het is ook zo dat de beslissing om het upgrade te bestellen gebeurde een paar weken geleden.
Het feit dat het upgrade zelfs plaats vond dichter bij het prijs daling is inderdaad frustrerend, maar men moet gewoon eerlijk tegen zichzelf zijn dat men heeft betaald wat men heeft besteld aan de aangegeven prijs.
Dit gebeurt regelmatig met Tesla... en voor hogere bedragen (bv als het gaat om het auto zelf)
 
Het is ook zo dat de beslissing om het upgrade te bestellen gebeurde een paar weken geleden.
Het feit dat het upgrade zelfs plaats vond dichter bij het prijs daling is inderdaad frustrerend, maar men moet gewoon eerlijk tegen zichzelf zijn dat men heeft betaald wat men heeft besteld aan de aangegeven prijs.
Dit gebeurt regelmatig met Tesla... en voor hogere bedragen (bv als het gaat om het auto zelf)
Ik zal er ook geen big deal van maken. Maar deze redenering is nog wel wat krom. De mensen die vanaf de 29e hun upgrade toegepast hebben gekregen en wel de lagere prijs hebben gekregen, hebben net als ik de upgrade ook al een tijd terug besteld. Ik zie het verschil met mijn situatie dus nog niet zo. Mijns inziens is de prijsverlaging ingegaan op de 29e en toegepast op upgrades die vanaf die dag zijn uitgevoerd. Het lijkt er eerder op dat deze prijsverlaging nog niet breeduit gecommuniceerd was waardoor niet alle (mobiele) service engineers op de hoogte waren, en de factuur die klaar stond voor betaling in de Tesla app stond voor het oude bedrag. Als Tesla een logische uitleg heeft voor hoe 'de knip' bepaald is, prima. Maar ik vind dat ik voor die 200 euro best het recht heb om hier naar te informeren.
 
  • Like
Reactions: watt
Ben ik ook benieuwd naar.

Die CCS upgrade hoef ik voorlopig niet te doen omdat ik toch komend jaar niet (ver) met de auto op vakantie ga. Mijn idee was om dit over een jaar in te laten bouwen, maar als dit een aanbieding is, dan is het misschien wel handig om het direct in te laten plannen, tenzij dit gewoon het nieuwe tarief is, dan heb ik geen haast ;)
 
Dit zal ook ooit verdwijnen van het catalogus, zonder aankondiging weliswaar. Zoals de tweede charger is ook niet meer een optie voor de “oudere” S.
Blij dat ik het heb, scheelt toch veel kwa laadsnelheid en tijd.
 
Sprak daarnet toevallig een medewerker van Tesla en hij gaf aan dat de prijs inderdaad verlaagd is naar 300 EUR, en dat zijn verwachting is dat dit een blijvend tarief is en niet zozeer een actie is.
 
Al met al wel weer een bewijs dat je bij Tesla pas iets moet kopen als je het echt nodig hebt. Ik had de CCS upgrade twee maanden geleden laten uitvoeren i.v.m. een vakantietrip (die niet doorging). Jammer van dat geld. Was toch weer 20 maanden gratis premium connectivity :)
 
Al met al wel weer een bewijs dat je bij Tesla pas iets moet kopen als je het echt nodig hebt.

Niet mijn ervaring.

Drie voorbeelden:
- Supercharging (optie). Er was alleen de belofte van een internationaal netwerk. En die is overtuigend ingelost. Niet meer te koop onder dezelfde voorwaarden als in 2013 (levenslang op de auto).
- Duolader 22 kW (optie). Met 100 km/h laden aan DeC op ontelbaar veel locaties. Niet meer te koop.
- FSD. Het is afwachten wat het oplevert en wanneer, maar zo goedkoop als een paar jaar geleden is het niet meer geworden.

Ik heb de CCS-upgrade meteen laten doen begin dit jaar. Al veel plezier van gehad. Voor 201 euro bruto had ik niet willen wachten.
 
ter info: gisteren bij Akersloot geladen met mijn x75d en mijn ervaring is dat de SUC sneller naar het top vermogen schiet dan een reguliere suc, maar de maximale snelheid die ik heb gehaald is niet boven de 520 km per u uitgekomen net zo snel als een normale suc. ik dacht 110 kw
 
  • Like
Reactions: Wheelsonfire