Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren reed ik achter een vrachtwagen met een enorme hoeveelheid roet uitstoot. Ik kon het niet laten om op hun website een reactie te zetten en hen te confronteren met hun eigen missie.
20220505_171137.jpg

Vrij snel kreeg ik een beleefde reactie waarmee ik tevreden was. Waarvoor ik hen dan ook heb bedankt.
20220505_183546.jpg
 
Nu nog in NL. Zwabberende whatsappers die geen tesla rijden, zijn echt levensgevaarlijk!
 
Ik wil bij deze nog even stil staan bij het overlijden onlangs van Ευάγγελος Οδυσσέας Παπαθανασίου, beter bekend als Vangelis.
Ik ben er bijna zeker van dat Elon de film Blade Runner uit 1982 met Rutger Hauer en met de muziek van Vangelis eveneens in zijn hart draagt.
Dit fragmentje says it all:
 
Even voor een ieder die de ergernis ervaart van het steeds weer moeten wegklikken van de vraag van websites over cookies.
Probeer eens de DuckDuckGo browser.
Deze zorgt ervoor dat bij veel sites de vragen over cookies automatisch worden beantwoord (op basis van zo minimaal mogelijk cookies toestaan), zodra je de website opent.
Ook worden veel technieken om je stiekem te volgen netjes geblokkeerd en kan hij YouTube filmpjes laten zien zonder dat alles door Google wordt vastgelegd.
Ik gebruik hem al een tijd tot tevredenheid, werkt simpel en effectief: aanrader!
Zie: How To Get DuckDuckGo
 
  • Like
Reactions: job-lek and Dutchie
Even voor een ieder die de ergernis ervaart van het steeds weer moeten wegklikken van de vraag van websites over cookies.
Probeer eens de DuckDuckGo browser.
Deze zorgt ervoor dat bij veel sites de vragen over cookies automatisch worden beantwoord (op basis van zo minimaal mogelijk cookies toestaan), zodra je de website opent.
Ook worden veel technieken om je stiekem te volgen netjes geblokkeerd en kan hij YouTube filmpjes laten zien zonder dat alles door Google wordt vastgelegd.
Ik gebruik hem al een tijd tot tevredenheid, werkt simpel en effectief: aanrader!
Zie: How To Get DuckDuckGo
En wat is hun verdienmodel? Dat ze alles capteren wat anders naar cookies en google gaat?
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Even een compliment voor enkele van onze Belgische buren.
Wanneer het in Nederland koud wordt, vertoeven wij voor een langere periode op Bali.
We hebben dit jaar besloten om daar op zoek te gaan naar elektrisch lokaal transport, in plaats van de traditionele Honda Scoopy te huren.

Firma gevonden met de naam 'Mute Bali', onderdeel van e-mute.com (kwamen we later pas achter), met hoofdkantoor in Brussel en vestigingen op meerdere plaatsen in de wereld.
Ze verhuren bijv. ook elektrische motoren in China, Engeland, Spanje en België.
Prima elektrische NIU NQi Sport gehuurd, werd netjes en professioneel afgehandeld.

De transitie begint klein in Bali en is er nog pril, net zoals indertijd bij ons in Europa.
Er zijn dus first adopters nodig. Blij dat ik mijn steentje kan bijdragen op dit prachtige eiland.
En hulde voor deze Belgische international!

IMG_1580.jpeg




IMG_1578.jpeg
 
  • Like
Reactions: Maarten
Even een compliment voor enkele van onze Belgische buren.
Wanneer het in Nederland koud wordt, vertoeven wij voor een langere periode op Bali.
We hebben dit jaar besloten om daar op zoek te gaan naar elektrisch lokaal transport, in plaats van de traditionele Honda Scoopy te huren.

Firma gevonden met de naam 'Mute Bali', onderdeel van e-mute.com (kwamen we later pas achter), met hoofdkantoor in Brussel en vestigingen op meerdere plaatsen in de wereld.
Ze verhuren bijv. ook elektrische motoren in China, Engeland, Spanje en België.
Prima elektrische NIU NQi Sport gehuurd, werd netjes en professioneel afgehandeld.

De transitie begint klein in Bali en is er nog pril, net zoals indertijd bij ons in Europa.
Er zijn dus first adopters nodig. Blij dat ik mijn steentje kan bijdragen op dit prachtige eiland.
En hulde voor deze Belgische international!

View attachment 994069



View attachment 994070
Nu nog zorgen dat je elektrisch in Bali arriveert 😅
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Over hoe goed laadgedrag resultaat heeft.
Ik laad mijn IPhone 14 al 1.5 jaar in principe tot tot max. 75% met behulp van Chargie.
OK, heel af en toe per ongeluk wel eens tot 100% geladen en als hij langere tijd uit is schakel ik hem uit met 50% lading.
Dat is allemaal gemakkelijk in te stellen met Chargie.
Ik weet dat Apple nu ook zegt dat de telefoon niet meer altijd tot 100% geladen wordt, maar ik vertrouw Chargie meer.
Met als resultaat: als ik nu bij ‘Battery health’ kijk in de IPhone, staat hij nog als nieuw op 100%.
 
Ik weet dat Apple nu ook zegt dat de telefoon niet meer altijd tot 100% geladen wordt, maar ik vertrouw Chargie meer.
Met als resultaat: als ik nu bij ‘Battery health’ kijk in de IPhone, staat hij nog als nieuw op 100%.

Hmmm, ik vertrouw Chargie meer dan Apple om te laden, maar vertrouw dan wel op de "Battery health" door Apple meegedeeld.
Vind ja een dergelijke uitspraak zelf ook niet raar?