Hier ga je uit van 1x flink remmen. Grotere geventileerde remmen heb je zodat je keer op keer hard kunt remmen. Niet raar als je een performance model koopt met track mode en geadverteerd met performance brakes.....
Klopt maar we moeten ook niet overdrijven over het hele “Performance brake” verhaal natuurlijk.
Je koopt de performance voor de extra oemf, verlaagde onderstel en de velgen.
De remschoenen in het rood geven een extra touch en styling/herkenbaarheid.
Voor de rest sta je naast een RWD of LR mee in de file en heb je die extra remkracht niet nodig.
Laat staan dat je er ooit mee op circuit gaat en al zeker niet met een MY. (mag dat wel met leasing?)
In het dagelijks gebruik, heb ik nooit verschil gemerkt trouwens en voor op circuit hoor je sowieso naar keramische schijven te kijken.
Je hebt een performance (pakket) gekocht en geen sportremmen op zich. Uiteraard, als er geen verschil is met de standaard remmen stinkt het. Indien er een ander type, beter dan de standaard, werden geplaatst, begin ik het meer en meer een scheet in een fles te vinden.
(sensoren/vision only verhaal is wel een klein dingetje maar raakt wel opgelost)