Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontspoorde discussie over autonomie (verplaatst)

This site may earn commission on affiliate links.
Met 2 handen aan het stuur, wat juist beter is, moet je dus juist wel regelmatig onnatuurlijk druk uitoefenen.
Wat ik bedoel is dat als 1 hand aan het stuur te weinig druk geeft, je het stuur ietsje hoger kunt zetten, dan neemt de druk wat toe omdat je hand dan wat meer aan het stuur hangt (als je het stuur bv vast hebt zoals @SandeepT laat zien).
Bij 2 handen aan het stuur hef je vaak de druk op en werkt het minder.
 
Wat ik bedoel is dat als 1 hand aan het stuur te weinig druk geeft, je het stuur ietsje hoger kunt zetten, dan neemt de druk wat toe omdat je hand dan wat meer aan het stuur hangt (als je het stuur bv vast hebt zoals @SandeepT laat zien).
Bij 2 handen aan het stuur hef je vaak de druk op en werkt het minder.

Toch wel bijzonder zo’n ‘veiligheidssysteem’ waarbij je eigenlijk gedwongen wordt met maar 1 hand te sturen ipv 2.

En dat is nu waarom het gewichtje zo fijn is. Je kan gewoon kwart voor drie blijven rijden.
 
Dan ben je al snel uit gediscussieerd. Volgens mij gaat de discussie best netjes. Maar I'll shut up...
Aan alle 'deskundigen': De discussie of men zelf moet betalen of niet, vind ik totaal ongepast. Dus wie van jullie gelijk heeft, of meer ervaring in die business heeft, zal mij worst wezen. We moeten gewoon opletten, minimaal 1 hand echt aan het stuur houden (en al helemaal niet met onze telefoon spelen zoals ik een ander zag posten). Gewoon op de weg letten. Die paar laptopcameraatjes en laptop cpu die onze auto's hebben kunnen echt de mens nog niet vervangen. Wel nuttig aanvullen, niet vervangen. Hoeveel de verzekering ook uitkeert (en die uitkering verzacht ook het verdriet van de nabestaanden van de verkeersslachtoffers niet).
 
Dus een sinaasappel is een verzekeringtechnisch een veilig alternatief. :D

Maar de beginpost: Wat was er wel niet allemaal mis met de MG? De remmen zouden sterk genoeg moeten zijn om de auto tot stilstand te brengen, de CC zou moeten uitschakelen als de rem ingetrapt wordt of je hem in park gaat zetten etc.
 
@MikerG_MC ik ben het helemaal met je eens, behalve dat de discussie ongepast is. Mij zul je zo'n ding dan ook echt niet zien gebruiken. Neemt niet weg dat van mij mensen die dat wel doen van mij keihard mogen worden aangepakt, zeker als de gevolgen van dat gebruik leed bij een ander heeft veroorzaakt.

Ik word een beetje moe van de suggestie dat het gebruik van het gewichtje gelijk staat aan gevaarlijk bezig zijn. Met dat gewichtje zet je de nag buitenspel. Dat staat volledig los van opletten in het verkeer of niet. Velen hebben een manier gevonden om de nag op te lossen door met 1 hand op het stuur te rijden. En dat is beter dan kwart voor drie ineens???

Daarnaast zie ik genoeg mensen in auto’s zonder AP die met hun telefoon bezig zijn, of een dossier doornemen, leesbril op de neus (gisteren nog).

Dat gewichtje hebben maakt niet dat je niet oplet, geen gewichtje maakt niet dat je wel oplet.
 
Ik word een beetje moe van de suggestie dat het gebruik van het gewichtje gelijk staat aan gevaarlijk bezig zijn. Met dat gewichtje zet je de nag buitenspel. Dat staat volledig los van opletten in het verkeer of niet. Velen hebben een manier gevonden om de nag op te lossen door met 1 hand op het stuur te rijden. En dat is beter dan kwart voor drie ineens???

Daarnaast zie ik genoeg mensen in auto’s zonder AP die met hun telefoon bezig zijn, of een dossier doornemen, leesbril op de neus (gisteren nog).

Dat gewichtje hebben maakt niet dat je niet oplet, geen gewichtje maakt niet dat je wel oplet.
Ik ben het deels met je eens……. opletten met gewicht is altijd beter dan niet opletten. Het feit dat er genoeg mensen zijn die al dan niet zonder AP met hun telefoon of dossiers bezig zijn wil nog niet zeggen dat het goed is. En zoals je al aangeeft het begint dus met opletten.
Maar ik ben wel van mening dat als je alleen het gewicht aan het stuur hebt en geen hand(en) aan het stuur dat dan de tijd om actie te ondernemen langer is.

Als je thuis bij de voordeur staat met de deurklink in je hand, dan heb je de deur heel snel open als er iemand aanbelt.
Als je in de keuken staat en er belt iemand aan, dan duurt het langer voordat je bij de voordeur bent om deze open te doen.
Je reactietijd tussen het horen van de deurbel en het in actie/beweging komen kan dan wel hetzelfde zijn, maar in het tweede geval duurt het langer voordat de daadwerkelijke actie heeft plaatsgevonden.
 
Ik ben het deels met je eens……. opletten met gewicht is altijd beter dan niet opletten. Het feit dat er genoeg mensen zijn die al dan niet zonder AP met hun telefoon of dossiers bezig zijn wil nog niet zeggen dat het goed is. En zoals je al aangeeft het begint dus met opletten.
Maar ik ben wel van mening dat als je alleen het gewicht aan het stuur hebt en geen hand(en) aan het stuur dat dan de tijd om actie te ondernemen langer is.

Als je thuis bij de voordeur staat met de deurklink in je hand, dan heb je de deur heel snel open als er iemand aanbelt.
Als je in de keuken staat en er belt iemand aan, dan duurt het langer voordat je bij de voordeur bent om deze open te doen.
Je reactietijd tussen het horen van de deurbel en het in actie/beweging komen kan dan wel hetzelfde zijn, maar in het tweede geval duurt het langer voordat de daadwerkelijke actie heeft plaatsgevonden.

Maar ik heb gewoon mijn stuur op kwart voor drie…
 
  • Like
Reactions: mnno