Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
20200208_123831b.jpg

SuC Bussigny bij Lausanne vandaag op doortocht terug vanuit de Haute-Maurienne... Het hoogseizoen in de Franse Alpen schijnt begonnen te zijn. 14 stalls... 1 in gebruik, 'not bad...'.
 
Ik ga eind februari voor de eerste keer met een MX 100D naar La Rosiere, ben wel heel benieuwd of je laadmogelijkheden hebt gevonden...
Hallo, ik ga dit jaar maart met de M3 naar Les Eucherts/La Rosiere vorig jaar niet geladen in de parking van het Balcons de la Rosiere complex maar ze gaven nu aan dat je met de Tesla kunt laden iemand die een update heeft over de voorzieningen?
 
En de nieuwe supercharger in Biberwier die het (kleine, 6 stalls) station in Lermoos moet ontlasten totdat deze uitgebreid kan worden (Er is nu nog niet genoeg vermogen beschikbaar om uit te breiden) was hedenochtend nog niet in bedrijf.
Zal dus waarschijnlijk in de loop van deze week gebeuren.
file.php
Biberwier vandaag open. Staat niet op de navigatie, dus voorverwarmen doet de tesla niet
 
Hallo, ik ga dit jaar maart met de M3 naar Les Eucherts/La Rosiere vorig jaar niet geladen in de parking van het Balcons de la Rosiere complex maar ze gaven nu aan dat je met de Tesla kunt laden iemand die een update heeft over de voorzieningen?
Ja, ik was daar de tweede week van Jan en kom er al een paar jaar. Het verbaast me dat ze zeggen dat je kunt laden, want er is geen echt laadstation. Wel zijn er in 1 van de drie garages gewone stopcontacten. Daar heb ik hem dit jaar ook weer vol laten druppelen. Moet je wel de stroom minimaal zetten (5 amp) want vorig jaar blies ik de zekering van de groep eruit.
De stopcontacten zitten in de eerste parkeergarage. Dat is de ingang net naast de receptie (app 1 t/m 3 geloof ik). De volgende garage met de ingang tegenover het Hyatt heeft nergens een stopcontact en de derde heb ik nooit bekeken.
 
  • Like
Reactions: pati07
Ja, ik was daar de tweede week van Jan en kom er al een paar jaar. Het verbaast me dat ze zeggen dat je kunt laden, want er is geen echt laadstation. Wel zijn er in 1 van de drie garages gewone stopcontacten. Daar heb ik hem dit jaar ook weer vol laten druppelen. Moet je wel de stroom minimaal zetten (5 amp) want vorig jaar blies ik de zekering van de groep eruit.
De stopcontacten zitten in de eerste parkeergarage. Dat is de ingang net naast de receptie (app 1 t/m 3 geloof ik). De volgende garage met de ingang tegenover het Hyatt heeft nergens een stopcontact en de derde heb ik nooit bekeken.
Heb je daar nog een extra verlengkabel voor meegenomen of had de standaard charge set voldoende kabellengte?
 
Heb je daar nog een extra verlengkabel voor meegenomen of had de standaard charge set voldoende kabellengte?
Nee, je moet echt een 25 meter verlengsnoer van voldoende dikte meenemen, maar dat is Persoonlijke Standaard Uitrusting als je met de Model 3 op vakantie gaat naar chalets, vakantiehuisjes enz. Kan ook zijn dat Les Balcons een kabel heeft en dat ze dat bedoelen met een laadmogelijkheid. Dat had ik in Val 2400 in Val Thorens twee weken geleden.
 
Heeft er iemand ervaring met de ontvangst LTE of 4G van de model S in het buitenland?
Merk als ik geen verbinding heb er ook geen route informatie binnen komt of dat de DAB radio niet werkt

Dat zou wel moeten werken. Soms helpt stilstaand 2x een volledige reboot achter elkaar.
Dus in P met voet op de rem en de twee knoppen op het stuur indrukken.

Soms helpt ook helemaal niets en dan kan alleen het SeC je verder helpen.
 
Dat zou wel moeten werken. Soms helpt stilstaand 2x een volledige reboot achter elkaar.
Dus in P met voet op de rem en de twee knoppen op het stuur indrukken.

Soms helpt ook helemaal niets en dan kan alleen het SeC je verder helpen.

Bedankt voor je reactie, maar het is niet dat ik hier nu last van heb
Gaan vrijdag op wintersport naar Italië en was benieuwd of de verbinding blijft ondanks de landsgrenzen.
 
Bedankt voor je reactie, maar het is niet dat ik hier nu last van heb
Gaan vrijdag op wintersport naar Italië en was benieuwd of de verbinding blijft ondanks de landsgrenzen.
Elke keer als je een grens overgaat heb je in de buurt van een minuut even geen ontvangst. Navigatie gaat dat wel door maar als je satellietbeelden aan hebt staan verversen die niet. DAB heeft er niets mee te maken, dat zijn gewoon radiogolven.
 
Of dus gewoon een minuutje wachten. Een reboot is echt niet nodig.
Normaal gezien zou dat wel moeten werken inderdaad: een reboot is niet nodig, gewoon effe wachten en de auto vindt vanzelf de LTE terug.

Eerste keer toen wij buiten de landsgrenzen gingen niet (uiteraard): rebooten hielp niets, bellen naar de hotline evenmin want ze konden dat niet OTA herstellen, zeiden ze. De SIM-kaart ging niet in roaming. Hun voorstel was om een 4G-hotspot te maken met mijn GSM en daar dan de auto via wifi aan te koppelen. Een beetje suboptimaal als oplossing.

's Nachts de auto aan een echt wifinetwerk gekoppeld, en de dag erna was het opgelost. Hoera voor software.
 
Net een week Oostenrijk er op zitten met de M3 (LR), eerste keer elektrisch naar de alpen. Ofschoon ik een ervaren elektrisch rijder ben, nog nooit de vakantie gedurfd te doen. Vooral het feit dat ik in een schoolvakantie zou gaan baarde me zorgen. Bij deze mijn ervaringen.

Reis: Deventer - Maria Alm (vlak voor Zelle am see), 950 KM inc wat kleine omzwervingen naar het hotel op de heenweg. Zaterdag 15de vertrokken rond 14:00, met 12 laad-apps op mijn telefoon en 2 verschillende laadpassen. Bij Oberhonnefeld de eerste en gelukkig plek genoeg. Bij de volgende stop Dettelbach werd al duidelijk dat het redelijk druk was maar met een amerikaanse diner heerlijk gegeten. Vlak bij het hotel in Nürnberg oost zou een laadpaal staan dus daar aan vast gehangen. Was al te zien op plugsurfing dat deze weinig gebruikt was en ik had moeite mijn stekker er in te krijgen, vermoedelijk was ik de eerste ooit...

Verder op Zondag heel relaxed gereden en zonder enig probleem naar Oostenrijk. Daar de auto zelden gebruikt en één keer tijdens het skieën aan een laadpal bij de lift vol gegooid.

De terugweg op zondag was wel anders, ofschoon de wisseldag traditioneel zaterdag is, viel me dit keer op in Dettelbach dat er op een bepaald moment geen paal meer vrij was. Ironisch was dat bij ARAL en elders op het terrein een supercharger van Allego niets stonden te doen. Vervolgens met drie keer laden thuis gehaald. Keurig. Heb wel structureel 115 kmh gereden op de autopilot, maar heel relaxed. Volgende keer ook meer de publieke palen checken en, o ja, niet de auto met je telefoon verlaten terwijl je gezin achterblijft om in te checken bij een hotel.....
 
  • Informative
Reactions: TM3LR