Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks @Enzo63 en @Mars2020 dat scheelt weer gerommel met extra apps onderweg!
Ook handig als je een SuC hebt waar een hek voor staat of een ruimte is waar je wat kunt eten en een pincode nodig hebt.
In de extra info op het scherm kan je de pincode vinden, of aanvullende info vinden hoe je bij de SuC kunt komen (bv als die zich in een in een parkeergarage bevindt).
 
  • Like
Reactions: Dix0r
Ook handig als je een SuC hebt waar een hek voor staat of een ruimte is waar je wat kunt eten en een pincode nodig hebt.
In de extra info op het scherm kan je de pincode vinden, of aanvullende info vinden hoe je bij de SuC kunt komen (bv als die zich in een in een parkeergarage bevindt).
Klopt. Maar komt ook voor dat als je een pincode moet gebruiken alle voorzieningen gesloten zijn. Vooral in Zwitserland (en ik neem aan, geen ervaring mee) Duitsland komt dat voor omdat in die landen conservatieve openingstijden voor winkels gelden.
 
Mijn ervaring is dat Tesla super conservatief is,
Daarom probeer ik als bestemming steeds 1 SuC verder op de route, dan de initiëel voorgestelde, in te geven (gaat eenvoudig door die aan te klikken op de kaart. Dan laadstops verwijderen (anders stelt hij alsnog een laadstop voor bij de initiëel voorgestelde) en dan zie je met hoeveel je aankomt, meestal nog steeds positief.
Zelfs als het negatief is, hou ik het nog een tijdje aan om de evolutie van de schatting te zien. Als je begint met -3% en het is na 50km al -2, dan komt het meestal goed.
Backup plan is om de laatste 50 km aan 90 of 100 km/u te doen. Komt altijd goed.
Je kan via vorige bestemmingen snel switchen tussen beide opties om te vergelijken.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Daarom probeer ik als bestemming steeds 1 SuC verder op de route, dan de initiëel voorgestelde, in te geven (gaat eenvoudig door die aan te klikken op de kaart. Dan laadstops verwijderen (anders stelt hij alsnog een laadstop voor bij de initiëel voorgestelde) en dan zie je met hoeveel je aankomt, meestal nog steeds positief.
Zelfs als het negatief is, hou ik het nog een tijdje aan om de evolutie van de schatting te zien. Als je begint met -3% en het is na 50km al -2, dan komt het meestal goed.
Backup plan is om de laatste 50 km aan 90 of 100 km/u te doen. Komt altijd goed.
Je kan via vorige bestemmingen snel switchen tussen beide opties om te vergelijken.
Dat werkt bij mij heel goed met voice controll: He schat, hoeveel hebben we over als we een SUC verder gaan? En dan krijg ik een antwoord in de vorm van dat gaan we niet doen want de SOC is X%.
En daar gebruik ik niet eens een knopje op het stuur voor. :)
 
Bern, lausanne, montreux. Naar morzine. ga er al 15 jaar heen echter eerste keer met een ev.
Dan zal je niet veel SuC in CH nodig hebben. En zal die vooral bepaald door de SoC die he bij aankomst nog wil over hebben. Weinig vrije keuze wellicht. Bulle lijkt mij dan een goeie om veel over te houden op bestemming.
Pratteln is in elk geval geen aanrader qua omgeving.
Verder geen ervaring in die richting.
Wij rijden naar Montreux over Frankrijk.
Raar dat je naar SuCs vraagt in de buurt van jouw bestemming en niet voor onderweg. Op bestemming kan je best lokaal laden, al kan dat vrij prijzig zijn in CH. Anternatief is om een uitstap re plannen waarbij je langs een SuC passeert.
Ik wou je nog de “Supercharged!” App aanraden, maar ik vind ze niet meer terug in de Applestore. Bij mij werkt ze nog perfect. Ze zullen ergen op Apple’s tenen getrapt hebben.
 
.Ik wou je nog de “Supercharged!” App aanraden, maar ik vind ze niet meer terug in de Applestore. Bij mij werkt ze nog perfect. Ze zullen ergen op Apple’s tenen getrapt hebben.
Bedoel je deze?
 
Bedoel je deze?
Neen. Letterlijk ‘Supercharged’. Al zie ik bij het nemen van de screenshot dat die van jou ook staan heb. Doet de job ook dus.
DB45C6CA-E58B-4D50-BA20-0EE54FBE1BA3.jpeg
 
Dan zal je niet veel SuC in CH nodig hebben. En zal die vooral bepaald door de SoC die he bij aankomst nog wil over hebben. Weinig vrije keuze wellicht. Bulle lijkt mij dan een goeie om veel over te houden op bestemming.
Pratteln is in elk geval geen aanrader qua omgeving.
Verder geen ervaring in die richting.
Wij rijden naar Montreux over Frankrijk.
Raar dat je naar SuCs vraagt in de buurt van jouw bestemming en niet voor onderweg. Op bestemming kan je best lokaal laden, al kan dat vrij prijzig zijn in CH. Anternatief is om een uitstap re plannen waarbij je langs een SuC passeert.
Ik wou je nog de “Supercharged!” App aanraden, maar ik vind ze niet meer terug in de Applestore. Bij mij werkt ze nog perfect. Ze zullen ergen op Apple’s tenen getrapt hebben.
Het is wel voor onderweg, en bulle extra laden om met wat reserve in morzine te komen. laadpaal dichtheid is daar niet heel hoog en aangezien ik niet de enige EV zal zijn wil ik voor de gemoeds rust wat extra laden.

de intentie voor deze post was het feit dat er misschien nog op de route een mooie suc zou liggen om even lekker te ontbijten voor we arriveren in morzine.
 
Ik zit altijd iets westelijker dan jullie, Le Grand Bornand Chinaillon. Ik rijd via Bourg-en-Bresse en Geneve. Bij Geneve heb je nu 2 SUC’s. Die liggen zo dichtbij zowel ons skigebied als PdS dat je met 90% laden je zorgeloos kan skiën en op de terugweg de Tesla daar weer kan inprikken.
Bij de oude SUC (archamps) is niets te doen. Je moet een stukje lopen richting de bios, maar ik weet niet of je daar kan ontbijten. De nieuwe SUC zit bij een hotel, dus ontbijt moet daar wel mogelijk zijn.
Zelf pak ik op heen en terugweg een hotel in Findrol met laadpalen, zodat we 2 extra skidagen hebben.