Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Het was zeker geen aanval Dirk, maar ik dacht een misverstand te zien, ik kreeg zelf namelijk de indruk dat jullie min of meer hetzelfde bedoelen en alleen daarom reageerde ik even, maar geenszins om iemand op zijn vingers te tikken (wie ben ik tenslotte). Volgens mij is het uit de wereld als ik bovenstaande lees, ik had überhaupt niks moeten zeggen want ipv te helpen heb ik het schijnbaar alleen verergerd.
Van dat laatste heb ik nogal eens last :D
 
20170926_131907-800x600.jpg

Misverstandje....
Ik moet nu eenmaal dringend de hagen gaan snoeien.:):cool:
 
Omdat Tesla nu een mogelijkheid biedt, maar deze kennelijk niet standaard activeert vraagt Kristof zich af of ze daarmee niet medeverantwoordelijk zijn aan de diefstallen.
Lijkt mij dat die medeverantwoordelijkheid niet meer of minder is dan bij de andere merken.
Deze kunnen geen OTA updates doen, maar wel informeren en desnoods rfid blokkerende tasjes meeleveren om eventueele verantwoordelijkheid te nemen.

Aangezien Tesla met deze optie af te zetten een mogelijkheid geeft om jezelf te beschermen tegen diefstal, lijkt het dat Tesla zijn verantwoordelijkheid , althans tijdelijk, heeft genomen zodat de eigenaar zich kan beschermen tegen diefstal. Vraag is nu of door deze update plots de verantwoordelijkheid bij de eigenaar ligt, en of de verzekeraar dus je diefstal eigenlijk kan aanvechten wegens niet voorzichtig geweest want de optie keyless entry stond aan. Het klopt natuurlijk dat andere automerken hier ook last van hebben, echter hebben zij de klanten geen enkele maatregel gegeven om dit recht te zetten, er is geen OTA software update en de klant kan het systeem niet uitschakelen. Zolang dat merk dan niet actief begint iedereen beschermende hoesjes rond te sturen kan je de klant op zich weinig verwijten. Echter legt Tesla nu de bal in het kamp van de eigenaar. En dus vraag ik mij af, buiten alle ongemakken die bij een diefstal komen kijken, wanneer de diefstallen voor de verzekeraars de spuigaten beginnen uit te lopen, of ze een punt hebben als je die keyless entry niet hebt afgezet en je dus medeschuldig bent aan het makkelijker steelbaar maken van de auto.
 
Echter legt Tesla nu de bal in het kamp van de eigenaar.
Is dat zo?
Even 'dwars' doen: Ik weet van de setting niets af. Jij?
Moet ik na elke update alle settings nagaan om te zien wat er veranderd is. Zelfs uit de release notes, mocht ik ze al gelezen hebben, kon ik niet opmaken dat dit om diefstalbeveiliging ging. Is er dan een probleem met de huidige diefstalbeveiliging soms? :(
 
En dus vraag ik mij af, buiten alle ongemakken die bij een diefstal komen kijken, wanneer de diefstallen voor de verzekeraars de spuigaten beginnen uit te lopen, of ze een punt hebben als je die keyless entry niet hebt afgezet en je dus medeschuldig bent aan het makkelijker steelbaar maken van de auto.

De verzekeraars verhogen gewoon de premie het jaar erop. Is voldoende. Anders kan ik niet verklaren dat Turien zo’n halfzacht briefje zond.
 
Wat is het probleem? Andere merken hebben gewoon die optie niet. Bij Porsche moet je 1500€ betalen om "Comfort Access" te hebben en daar wordt je niet over geïnformeerd dat je vanaf dan je auto zogezegd weg geeft aan iedereen die de juiste onderdelen van eBay weet te bestellen.
 
Afgezien van de steelmethode vraag ik mij af of de auto's mbv GPS teruggevonden kunnen worden. Ik ken iemand in de UK wiens BMW 6-serie gestolen is (inbraak en sleutel gejat) maar nadat de eigenaar BMW toestemming heeft gegeven om gegevens aan politie te verstrekken heeft deze de auto gelocaliseerd. Hoe zit het bij Tesla?
 
Afgezien van de steelmethode vraag ik mij af of de auto's mbv GPS teruggevonden kunnen worden. Ik ken iemand in de UK wiens BMW 6-serie gestolen is (inbraak en sleutel gejat) maar nadat de eigenaar BMW toestemming heeft gegeven om gegevens aan politie te verstrekken heeft deze de auto gelocaliseerd. Hoe zit het bij Tesla?

After checking the Tesla App, previous posts in this thread and your own capabilities you might want to reconsider posting this.
 
Een niet te nader benoemen bedrijf in Almere heeft het voor elkaar om een startblokkering in te bouwen in de Model S (Model X is hetzelfde).
Het systeem werkt als volgt: Je krijgt een kleine afstandsbediening. Op het moment dat je instapt registreert het systeem dat deze "drivercard" in de auto aanwezig is. Is dat niet het geval, gaat het scherm wel aan, echter kun je de auto niet "starten", in de versnelling zetten of de handrem los krijgen.
Een stoute pikkedief kan dan alleen in de auto zitten en naar de muziek luisteren. Zelfs wegslepen gaat niet lukken door de handrem.
Heb je deze drivercard wel bij je, dan merk je niet dat het systeem erin zit en rij je gewoon weg.
Nu nog even overleg voeren met de verzekeringsmaatschappijen......
 
Een niet te nader benoemen bedrijf in Almere heeft het voor elkaar om een startblokkering in te bouwen in de Model S (Model X is hetzelfde).
Het systeem werkt als volgt: Je krijgt een kleine afstandsbediening. Op het moment dat je instapt registreert het systeem dat deze "drivercard" in de auto aanwezig is. Is dat niet het geval, gaat het scherm wel aan, echter kun je de auto niet "starten", in de versnelling zetten of de handrem los krijgen.
Een stoute pikkedief kan dan alleen in de auto zitten en naar de muziek luisteren. Zelfs wegslepen gaat niet lukken door de handrem.
Heb je deze drivercard wel bij je, dan merk je niet dat het systeem erin zit en rij je gewoon weg.
Nu nog even overleg voeren met de verzekeringsmaatschappijen......
En hoe is deze drivecard dan niet gevoelig voor diezelfde relay hack?

Doe mij dan maar een klein verborgen old skool knopje in de auto wat ik om moet zetten ipv een tweede keyfob... Liefst nog met knipperende rode LED for good measure :D.
Als jij heel toevallig een bedrijfje weet dat de pilot pin van de charge poort via een relais-tje en een weerstandje aan massa kan hangen met een verborgen knopje ergens in het interieur (ok er moet nog wat extra bij dat ervoor zorgt dat je dan ook nog kunt laden), dan heb je aan mij een klant.
(de auto rijdt niet als het denkt dat er een kabel in de charge port gestoken zit).
 
En hoe is deze drivecard dan niet gevoelig voor diezelfde relay hack?

Doe mij dan maar een klein verborgen old skool knopje in de auto wat ik om moet zetten ipv een tweede keyfob... Liefst nog met knipperende rode LED for good measure :D.
Als jij heel toevallig een bedrijfje weet dat de pilot pin van de charge poort via een relais-tje en een weerstandje aan massa kan hangen met een verborgen knopje ergens in het interieur (ok er moet nog wat extra bij dat ervoor zorgt dat je dan ook nog kunt laden), dan heb je aan mij een klant.
(de auto rijdt niet als het denkt dat er een kabel in de charge port gestoken zit).
Deze oplossing is ook bedacht en zelfs getest, maar geeft toch allerlei meldingen en je kunt nog steeds de towmode inschakelen.
0D0D9183-2D4A-4406-BFD8-186BCAA1D3AA.jpeg
Vandaar dat het bovengenoemde systeem beter werkt.
Het kan ook met een geheim knopje. Maar extra handelingen zijn niet welkom. En depikkedieven weten natuurlijk niet dat ze dit systeem (van een gerenomeerd merk) ook moeten aanvallen.
Trouwens uitschakelen door middel van RFID is ook mogelijk.
 
Last edited: