Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Deze oplossing is ook bedacht en zelfs getest, maar geeft toch allerlei meldingen en je kunt nog steeds de towmode inschakelen.
View attachment 251588
Vandaar dat het bovengenoemde systeem beter werkt.
Het kan ook met een geheim knopje. Maar extra handelingen zijn niet welkom. En depikkedieven weten natuurlijk niet dat ze dit systeem (van een gerenomeerd merk) ook moeten aanvallen.
Trouwens uitschakelen door middel van RFID is ook mogelijk.
Ze hoeven slechts van een (analoge) repeater met een veel grotere frequentierange gebruik te maken. Zelfde geldt voor RFID. Al deze methodes vertrouwen op het wel of niet aanwezig zijn van een analoog radiosignaalpad tussen hun antennes. Versterk je die signalen dan ben je binnen.
Het enige dat je met dit extra systeem toevoegt is dat je (waarschijnlijk) op een andere frequentie dan de nu bekende frequenties zit. Echter, het is geen grote moeite om zo'n repeater zodanig te bouwen dat ie een hele frequentieband doorzoekt en versterkt. Sowieso zijn de relevante frequentiebanden die voor dit soort doeleinden gebruikt mogen worden beperkt (anders mag je het niet verkopen in NL).

Zonder extra handeling is er geen betere beveiliging mogelijk helaas...
 
Ze hoeven slechts van een (analoge) repeater met een veel grotere frequentierange gebruik te maken. Zelfde geldt voor RFID. Al deze methodes vertrouwen op het wel of niet aanwezig zijn van een analoog radiosignaalpad tussen hun antennes. Versterk je die signalen dan ben je binnen.
Het enige dat je met dit extra systeem toevoegt is dat je (waarschijnlijk) op een andere frequentie dan de nu bekende frequenties zit. Echter, het is geen grote moeite om zo'n repeater zodanig te bouwen dat ie een hele frequentieband doorzoekt en versterkt. Sowieso zijn de relevante frequentiebanden die voor dit soort doeleinden gebruikt mogen worden beperkt (anders mag je het niet verkopen in NL).

Zonder extra handeling is er geen betere beveiliging mogelijk helaas...

Bas voor jou bouw ik zo een geheime Schakelaar met plezier in die het systeem dood maakt.
 
  • Helpful
Reactions: basvk
Een Volkswagen variant gehad. Gestolen. Blijkt achteraf de meest en makkelijkst te stelen auto te zijn. Zodra het truukje bekend is bij het dievengilde zal het meer en meer gebruikt worden.
Of Tesla hier iets kan doen is maar de vraag.

Ook bij ons zullen we de fobs voor de zekerheid opsluiten in een kooi van faraday.
 
Denk er wel aan dat met passive off de auto na een korte tijd vergrendelt zelfs als de deur open is of als je erin zit (bijv. tijdens supercharge). Om te starten moet je dan weer tweemaal drukken. Het went maar is wel een extra handeling, vooral fob zoeken in je broekzak...
Dat klopt wel, wij teslarijders hebben diepe zakken. :)
 
Denk er wel aan dat met passive off de auto na een korte tijd vergrendelt zelfs als de deur open is of als je erin zit (bijv. tijdens supercharge). Om te starten moet je dan weer tweemaal drukken. Het went maar is wel een extra handeling, vooral fob zoeken in je broekzak...

dat betekent dus ook dat als je de auto uit stapt je de sleutel mee moet nemen... de auto vergrendelt zich immers na enige tijd, de deurhandels gaan naar binnen.. en de enige manier om de auto open te doen is twee-maal klikken op de fob, die inmiddels in de afgesloten auto ligt...

tip: zorg er voor dat je via de app op je smartphone de auto open kunt doen ( zorg dat je het paswoord kent).. (=plan b)
mocht je die ook nog in je auto hebben laten liggen (of mocht je geen verbinding met de auto kunnen maken ) dan laat je je ega/partner/zoon/dochter de reserve-sleutel brengen (plan c). Plan C heeft bij mij eens goed gewerkt. was vertrokken zonder fob, maar kon na bezoek aan AH geen verbinding krijgen..
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Plan d vraag een voorbijganger om z’n smartphone, installeer de app, open je auto en verwijder de app weer
Zou ik wel mee uitkijken. Je weet nooit of een ander wellicht wat onvoorzichtig omgaat met z'n smartphone en dat er een keylogger of malware op staat. Voor zover ik weet is de kans bij een iPhone wel wat kleiner dan bij een Android telefoon, maar ook een iPhone is niet 100% immuun.
 
dat betekent dus ook dat als je de auto uit stapt je de sleutel mee moet nemen... de auto vergrendelt zich immers na enige tijd, de deurhandels gaan naar binnen.. en de enige manier om de auto open te doen is twee-maal klikken op de fob, die inmiddels in de afgesloten auto ligt...

Volgens mij is dit met passive entry on ook het geval. Van buitenaf drukken op de deurhandels doet de auto niet ontsluiten.
 
dat betekent dus ook dat als je de auto uit stapt je de sleutel mee moet nemen... de auto vergrendelt zich immers na enige tijd, de deurhandels gaan naar binnen.. en de enige manier om de auto open te doen is twee-maal klikken op de fob, die inmiddels in de afgesloten auto ligt...

tip: zorg er voor dat je via de app op je smartphone de auto open kunt doen ( zorg dat je het paswoord kent).. (=plan b)
mocht je die ook nog in je auto hebben laten liggen (of mocht je geen verbinding met de auto kunnen maken ) dan laat je je ega/partner/zoon/dochter de reserve-sleutel brengen (plan c). Plan C heeft bij mij eens goed gewerkt. was vertrokken zonder fob, maar kon na bezoek aan AH geen verbinding krijgen..

Inderdaad, ook dat is ons overkomen, mijn vrouw had de auto mee en de sleutel op de middenconsole gelegd, en heeft zo de hele nacht - op slot - gestaan. Ze kon er dus niet meer in.
Een andere optie is je partner ook de app te installeren, die via een andere telefoon te bellen en die remote je auto te laten openen.
 
@GIO1974 Het went snel! Zeker als je de ‘on’ functie nooit gebruikt hebt.
Ps ik ben benieuwd of tesla bij afleveringg hierover adviseert, of dat ze niets over de risico’s zeggen. Kan je dat ons laten weten?

Nou vanmorgen na bijna 3 maanden wachten mijn auto mogen halen... Vond het toch een ware happening...uitgebreide presentatie en factory tour gekregen van de leuke dames aldaar!

Inzake de risico's is er niets verteld, passive entry staat nu standaard uit en is ook niet handmatig aan te krijgen....]
Het zou nu onmogelijk moeten zijn om zonder de fob de auto weg te kunnen rijden...
 
Nou vanmorgen na bijna 3 maanden wachten mijn auto mogen halen... Vond het toch een ware happening...uitgebreide presentatie en factory tour gekregen van de leuke dames aldaar!

Inzake de risico's is er niets verteld, passive entry staat nu standaard uit en is ook niet handmatig aan te krijgen....]
Het zou nu onmogelijk moeten zijn om zonder de fob de auto weg te kunnen rijden...
Gefeliciteerd en dank voor de info!
Typisch dat passive entry niet aan te zetten is: probeer het eens aan te zetten met de auto in D en je voet op de rem? Zo moet je de functie immers ook uit zetten. Ben benieuwd of dit lukt.