Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Zit je net lekker met de sleutel in je zak moet je weer de sleutel aanraken.

Misschien begrijp ik het niet goed, maar ik hoef niet nogmaals te klikken op de sleutel nadat de deur open is. Dus ik (met passive entry off) loop naar de auto, druk 2x op dakje, en dan gaat de deur open. Ik kan dan ook wegrijden. Hoef niet nog een 2e keer de auto "te starten".

Dat laatste moet wel als ik de auto in Park zet en daarna weer wil rijden zonder dat de auto tussentijds op slot is gegaan.
 
  • Informative
Reactions: pvandamcom
Wat gedoe lees ik. Dat wordt het niet voor mij. Ik laat hem gewoon op passive entry staan zonder Pin. Wat een gedoe om weg te rijden.

helemaal geen gedoe volgens mij - dat hebben wij er hier al freewheelend van gemaakt.
Instappen, vier cijfertjes en wegwezen.

In het verlengde hiervan, afgelopen vakantie aan de praat geraakt met een security en camera specialist.

Hij vertelde dat je met een warmtecamera kunt zien welke toetsen ingedrukt zijn tijdens het invoeren van de pincode.
En zelfs dat door het temperatuur verschil kunt zien in welke volgorde het gedaan is.
Zijn tip, na het invoeren van de pincode ook nog even alle cijfers aanraken.

Lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk in een Tesla.
 
In het verlengde hiervan, afgelopen vakantie aan de praat geraakt met een security en camera specialist.

Hij vertelde dat je met een warmtecamera kunt zien welke toetsen ingedrukt zijn tijdens het invoeren van de pincode.
En zelfs dat door het temperatuur verschil kunt zien in welke volgorde het gedaan is.
Zijn tip, na het invoeren van de pincode ook nog even alle cijfers aanraken.
Volgens mij gaat dat over pinnen bij een geldautomaat.
 
Passive entry op Off wen je echt heel snel aan.

Ik heb het al maanden uit staan, merk het niet meer.

Ik open de auto vaak even vanuit huis, net voordat ik de deur uit stap.

Staat bij mij ook uit.. Ik merk dat ik steeds vaker m'n iPhone X gebruik. Die heb ik eigenlijk altijd in/bij de hand... veel meer dan de sleutelbos (zit overdag vaak in een tas).Face-recognition werkt zo snel en goed... al lopend naar de auto... open doen en keyless starten. Ideaal.
 
Staat bij mij ook uit.. Ik merk dat ik steeds vaker m'n iPhone X gebruik. Die heb ik eigenlijk altijd in/bij de hand... veel meer dan de sleutelbos (zit overdag vaak in een tas).Face-recognition werkt zo snel en goed... al lopend naar de auto... open doen en keyless starten. Ideaal.
Maar... dan moet je je password in de telefoon invoeren... dat is toch heel wat omslachtiger - en vast ook meer karakters dan 4 - dan het intoetsen op het grote scherm van een 4cijferige pincode...??? o_O
 
Maar... dan moet je je password in de telefoon invoeren... dat is toch heel wat omslachtiger - en vast ook meer karakters dan 4 - dan het intoetsen op het grote scherm van een 4cijferige pincode...??? o_O
Met Face ID of Touch ID op een iPhone hoeft dat gelukkig niet.

Wel vergeet de Tesla app zo eens in de zo veel tijd je wachtwoord, iets wat super irritant is en nooit uit komt.
 
Met Face ID of Touch ID op een iPhone hoeft dat gelukkig niet.
Wel vergeet de Tesla app zo eens in de zo veel tijd je wachtwoord, iets wat super irritant is en nooit uit komt.

Ja, is knap irritant, Heb'm dan ook maar anoniem in mijn contacten staan... zo'n beetje als mijn Macbook die normaal met Touch D wordt gestart maar waar je ook zo nu en dan het wachtwoord nog moet tikken als extra controle, om te zorgen dat je het niet vergeet -;). Overigen valt over de hele line het kwartje nog wel naar de positieve kant.
 
Leuk te lezen hoe velen oordelen over het gebruik van de pincode zonder dat ze de update met de pincode hebben. ;)
Het is overigens 5xtoetsen: 4 cijfers en daarna 'accept' (of iets dergelijks, weet dat even nu niet meer).

Ik ben in ieder geval om: ik gebruik passive entry weer in combinatie met de pincode.
De sleutel blijft lekker in de zak, behalve voor het ontgrendelen van de laadpoort.
Maar het klopt wel wat ook beschreven is: de deur handles komen steeds naar buiten als ik langs de auto loop.
Dat was met passive entry uit wel wat rustiger.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Leuk te lezen hoe velen oordelen over het gebruik van de pincode zonder dat ze de update met de pincode hebben. ;)
Het is overigens 5xtoetsen: 4 cijfers en daarna 'accept' (of iets dergelijks, weet dat even nu niet meer).

Ik ben in ieder geval om: ik gebruik passive entry weer in combinatie met de pincode.
De sleutel blijft lekker in de zak, behalve voor het ontgrendelen van de laadpoort.
Maar het klopt wel wat ook beschreven is: de deur handles komen steeds naar buiten als ik langs de auto loop.
Dat was met passive entry uit wel wat rustiger.

bij mij komen de hendels niet uit, je kan dat via de settings zelfs kiezen.

20180905_083144.jpg
 
Last edited:
Bij defecten aan deurgrepen meldt Tesla vrijwel zeker dat ze vervangen moeten worden. Na de garantie een peperdure aangelegenheid. Maar er zijn inmiddels enkele garagebedrijven die dat soort defecten aan Tesla's prima kunnen herstellen, met de nadruk op HERSTELLEN. Oftewel, die repareren meestal zo'n deurgreep. Voor een (relatieve) vriendenprijs. En, uitzonderingen daargelaten, gaan ze weer jaren mee.
 
Bij defecten aan deurgrepen meldt Tesla vrijwel zeker dat ze vervangen moeten worden. Na de garantie een peperdure aangelegenheid. Maar er zijn inmiddels enkele garagebedrijven die dat soort defecten aan Tesla's prima kunnen herstellen, met de nadruk op HERSTELLEN. Oftewel, die repareren meestal zo'n deurgreep. Voor een (relatieve) vriendenprijs. En, uitzonderingen daargelaten, gaan ze weer jaren mee.
Klopt! Ik heb de mijne zelf gefixed aan de passagiers kant. Bij Tesla €700, voor mij 30 minuten werk en een beetje solderen.

Maar ik blijf er bij, zet auto present uit. Hoe minder ze uit gaan, hoe beter.

Los daar van gewoon passive entry ook uit. Zo stelen ze je mooie S nog lastiger.
 
voor mij 30 minuten werk en een beetje solderen.

Maar ik blijf er bij, zet auto present uit. Hoe minder ze uit gaan, hoe beter.

:eek::eek::eek:

zo heb ik de hoezen nog op mijn bank in de woonkamer zitten, zo blijft de bank als nieuw ;)
come to think of it, misschien eens hoezen om de stoelen van de auto doen


Ik heb overigens ook auto present sinds het begin al uit staan. Voornamelijk omdat ik het irritant vind...
 
Last edited:
misschien dat ik het niet snap, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet weet wat het verschil is tussen "passive entry" en "auto present handles" ? o_O
met passive entry on en auto present handles on, komen de hendels automatisch uit als de fob in de buurt komt, deur openen en wegrijden. Easy.

met passive entry off, moet je op de FOB drukken om de deuren te kunnen openen; en als je in de auto blijven zitten bent, ook om de auto te starten. Veilig.

met auto present handles off (en passive entry on), moet je op de hendels drukken om de deuren te openen - de fob mag in de tas blijven zitten; of waar hij dan ook zit. Wegrijden kan zonder actie op de fob.
Voordeel : de hendels komen niet elke keer uit als je voorbij de auto loopt. Maar toch easy, je moet de fob niet bovenhalen. En ook veilig, met de PIN-code ON vanaf nu.