Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Het enige risico waarvoor de pincode dus geen oplossing biedt, is dat de inbreker wel de auto in kan, en er dan achter komt dat wegrijden niet lukt. Dan ben je alleen je zonnebril kwijt, tenzij de inbreker gefrustreerd is en zich uitleeft.

Ik houd de passive entry liever off. In mijn buurt wemelt het van de key-hackers (tot nu toe met een focus op bmw’s, volvo’s en een arme Leaf).
 
dat heb ik ook, worstel er alleen altijd mee hoe ik de auto het snelst kan opendoen voor mijn bijrijder (als ik zelf al in de auto zat).

- op het slotje drukken (op het scherm) moet namelijk altijd 2x (eerst dicht en dan open).
- op de fob drukken is ook niet persee sneller, dan moet ik eerst de fob opzoeken in de middenconsole en 2x drukken?
 
dat heb ik ook, worstel er alleen altijd mee hoe ik de auto het snelst kan opendoen voor mijn bijrijder (als ik zelf al in de auto zat).

- op het slotje drukken (op het scherm) moet namelijk altijd 2x (eerst dicht en dan open).
- op de fob drukken is ook niet persee sneller, dan moet ik eerst de fob opzoeken in de middenconsole en 2x drukken?
Raam openen en zeggen dat ze op het handvat moeten drukken
 
dat heb ik ook, worstel er alleen altijd mee hoe ik de auto het snelst kan opendoen voor mijn bijrijder (als ik zelf al in de auto zat).

- op het slotje drukken (op het scherm) moet namelijk altijd 2x (eerst dicht en dan open).
- op de fob drukken is ook niet persee sneller, dan moet ik eerst de fob opzoeken in de middenconsole en 2x drukken?
Even twee keer uiteinde van je stalk indrukken (in P zetten en dan nog een keer).
 
Bij defecten aan deurgrepen meldt Tesla vrijwel zeker dat ze vervangen moeten worden. Na de garantie een peperdure aangelegenheid. Maar er zijn inmiddels enkele garagebedrijven die dat soort defecten aan Tesla's prima kunnen herstellen, met de nadruk op HERSTELLEN. Oftewel, die repareren meestal zo'n deurgreep. Voor een (relatieve) vriendenprijs. En, uitzonderingen daargelaten, gaan ze weer jaren mee.
Die van mij is door Tesla na afloop van de garantie gerepareerd. Micro switch vervangen volgens mij. Kostte ongeveer 100 euro.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Het enige risico waarvoor de pincode dus geen oplossing biedt, is dat de inbreker wel de auto in kan, en er dan achter komt dat wegrijden niet lukt. Dan ben je alleen je zonnebril kwijt, tenzij de inbreker gefrustreerd is en zich uitleeft.

Ik houd de passive entry liever off. In mijn buurt wemelt het van de key-hackers (tot nu toe met een focus op bmw’s, volvo’s en een arme Leaf).
Zouden ze niet geneigd zijn alle airbags meteen maar even mee te nemen?
 
Raam openen en zeggen dat ze op het handvat moeten drukken

Dat zou mooi zijn inderdaad, maar met passive entry off + Door Unlock Mode op 'Driver' blijven bij mij na 'double click' fob de overige 3 op slot.

Ik zou graag willen bij 'auto present door handles' off + passive entry off dat met een fob 'double click' de auto van het slot gaat zonder dat de handles naar buiten komen.

Dat kan blijkbaar niet...
En de optie erbij Door Unlock Mode op 'Driver' helpt me hier dus ook niet in.

Dit vind ik wel jammer.

Misschien iets voor 9.0 :rolleyes:
 
dat heb ik ook, worstel er alleen altijd mee hoe ik de auto het snelst kan opendoen voor mijn bijrijder (als ik zelf al in de auto zat).

- op het slotje drukken (op het scherm) moet namelijk altijd 2x (eerst dicht en dan open).
- op de fob drukken is ook niet persee sneller, dan moet ik eerst de fob opzoeken in de middenconsole en 2x drukken?
bijrijder kan ook zacht op de deurhandle drukken. Gaat dan ook open.
 
Ik dacht nog even aan de vinger afdrukken. Het dialoogje steeds random verplaatsen is een optie maar beter is het numpad steeds te randomizen en natuurlijk codes toestaan die langer zijn dan 4 cijfers. Super om bv een code te gebruiken als: 444444144 op een random numpad. Succes met het aflezen van mn vingerafdruk :)
 
  • Funny
Reactions: Jkr85
Of gewoon keyfobs vervangen door veiligere versies.

PIN gebruiken in een auto. Wat zijn, we, 1989?

Vind dit wel een wat denigrerende reactie. Elk merk met passive entry is vatbaar voor de relay attack. Daar is ook geen oplossing voor. Er wordt wel wat geprobeerd, zoals Mercedes die (als ik het goed begreep) iets van beweging moet detecteren in de sleutel voordat de sleutel het signaal stuurt. Maar dat is ook maar een extra hobbel, het is geen oplossing voor het relay probleem an sich.

Dan komt Tesla met een aantal opties:
- PIN to Drive
- Passive entry uitschakelen, bij veel merken kan dat niet
- Nieuwe sleutels die moeilijkere cryptografie gebruiken aanbieden (lost wat anders op, niet het relay probleem)

Tesla doet er m.i. alles aan dat binnen hun macht ligt om dit probleem zo snel mogelijk aan te pakken.. Een eventueel nieuw sleutelsysteem met andere hardware heb je niet in een week uitgerold (ook niet in een paar jaar waarschijnlijk), dus dit is m.i. een vlotte aanpak van het probleem. De PIN to Drive is daarbij een veelgevraagde feature. Het voorkomt bovendien diefstal van je auto nadat ze in je woning hebben ingebroken, dus het dekt nog meer scenario's af.

Voor MCU2 auto's verwacht ik daar binnenkort nog iets bij met Bluetooth, want die hebben net als de 3 een Bluetooth antenne in de spiegels.

En dan is je reactie dat we terug gaan naar 1989? Ik snap dat niet zo goed. Het is imho juist een positief signaal van Tesla dat ze snel optreden door een aantal mogelijkheden te bieden om het probleem te mitigeren. Ik wacht bij Audi nog op een reactie!