Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ai. Tot nu toe namen de mannen gewoon de auto mee. Komen ze straks ook nog even de slaapkamer in voor de pincode? Klassiek dilemma in de beveiliging: hoe beter het object is beveiligd, des te bedreigender dat is voor de mens.

Relevante XKCD stripje: xkcd: Security

In de wereld van cryptocurrencies heeft men nagedacht om deze "$10 wrench attack" te voorkomen door het introduceren van een dubbele pincode. Beide pincodes verschaffen toegang tot ieder eigen wallet, waardoor een crimineel een andere wallet krijgt te zien dan de werkelijke wallet.

Dit kan toepast worden bij de Tesla's, ene pincode die de auto laat activeren maar de andere die het ook activeert en tegelijkertijd stille alarm activeert. Al rijdend en wel krijgen ze alsnog tot slot politiemacht over hen heen :)
 
Relevante XKCD stripje: xkcd: Security

In de wereld van cryptocurrencies heeft men nagedacht om deze "$10 wrench attack" te voorkomen door het introduceren van een dubbele pincode. Beide pincodes verschaffen toegang tot ieder eigen wallet, waardoor een crimineel een andere wallet krijgt te zien dan de werkelijke wallet.

Dit kan toepast worden bij de Tesla's, ene pincode die de auto laat activeren maar de andere die het ook activeert en tegelijkertijd stille alarm activeert. Al rijdend en wel krijgen ze alsnog tot slot politiemacht over hen heen :)

Meh, weer een handeling extra zo'n pincode, het is net zo fijn dat je niks overbodigs hoeft te doen om te gaan rijden, het is nu zitten, op de rem trappen en de versnelling in D zetten en gaan...

Maarre weet jij nog welke pincode (die je nooit gebruikt) die diefstalcode ook alweer was, als er iemand 's nachts boven je bed hangt met een wapen in je gezicht?
En als ze toch al zover gaan, wat weerhoudt ze om meteen een onderpand (je kind bijv.) mee te nemen om zeker te zijn dat je de juiste pincode hebt meegegeven?
Hoe ver gaat het?

Sowieso hebben ze die pincode alleen maar nodig om tot de hoek van de straat/wijk te komen waar de truck met kooi van faraday geparkeerd staat...

En iets zegt me dat de verzekeringspremies er niet door omlaag gaan, ook al worden er de komende jaren 0 geklauwd...


(edit: maar verder ben ik van nature optimistisch en klaag ik nooit! :p)
 
Meh, weer een handeling extra zo'n pincode, het is net zo fijn dat je niks overbodigs hoeft te doen om te gaan rijden, het is nu zitten, op de rem trappen en de versnelling in D zetten en gaan...

Heb het al vaker geschreven, maar ik ben erg blij met mn extra, door de verzekering afgedwongen, alarmsysteem met startonderbreker. Extra laag beveiliging die onzichtbaar aanwezig is en het een dief veel lastiger maakt. Ik moet alleen twee key fob’s bij me hebben. Die leg ik in huis op twee plekken neer, zodat een dief die inbreekt voor de Tesla fob niet automatisch ook de fob van het alarmsysteem meeneemt.
 
Ouderwetse stuurstang met slot?
 

Attachments

  • 9200000075986742.jpg
    9200000075986742.jpg
    9.4 KB · Views: 46
Want mij betreft moet dit gratis zijn, want de te lage security is een bug.

hoe werkt dat dan met je voordeur? sloten vervangen volgens de laatste stand van beveiliging op kosten van uw schrijnwerker ?
gratis nieuwe routers en switches gekregen voor uw netwerk omdat de oude onvoldoende beveiligd waren ?
nieuwe computers ?
nieuwe Windows of ander OS gekregen omdat de oude vol lekken zaten of erger : niet meer ondersteund werden ?
nieuwe smartphone ?
etc...

ik dacht het niet.
en indien wel : graag de gouden tip hoe je dat voor mekaar kreeg. Ik denk dat velen op het forum ook graag hun eigendommen volgens de laatste stand beveiligd willen zien op kosten van de leveranciers.;)
 
  • Like
Reactions: woes
hoe werkt dat dan met je voordeur? sloten vervangen volgens de laatste stand van beveiliging op kosten van uw schrijnwerker ?
gratis nieuwe routers en switches gekregen voor uw netwerk omdat de oude onvoldoende beveiligd waren ?
nieuwe computers ?
nieuwe Windows of ander OS gekregen omdat de oude vol lekken zaten of erger : niet meer ondersteund werden ?
nieuwe smartphone ?
etc...

ik dacht het niet.
en indien wel : graag de gouden tip hoe je dat voor mekaar kreeg. Ik denk dat velen op het forum ook graag hun eigendommen volgens de laatste stand beveiligd willen zien op kosten van de leveranciers.;)

No sweat! Wedje leggen dat ik de fob update gratis krijg?
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Ik heb de update met de pincode gisteren binnen gekregen.
Na een ritje ingesteld, maar nog niet weer weg geweest.
Vandaag eens even proberen hoe het werkt.
Naar aanleiding van een paar opmerkingen hierboven: instellen gebeurde gewoon midden op het scherm. :)
 
Naar aanleiding van een paar opmerkingen hierboven: instellen gebeurde gewoon midden op het scherm. :)

Daarna toch wel meteen onzichtbaar gewist met Glassex? ;-)

Ik overweeg verschillende afleidingsmanoeuvres. Bijvoorbeeld het plaatsen van andere vingerafdrukken rond het midden van het scherm. Nadeel daarvan is natuurlijk wel dat ik dan telkens naar plaatsen rondom Utrecht wordt genavigeerd.
 
gewoon na het invoeren nog even random in 't midden van je scherm tikken. Of een pincode van vier cijfers kiezen met 1 cijfer dubbel (4402 bijv.). Dan is het volgens mij statistisch moeilijker te raden aan de hand van de vingerafdrukken omdat je niet weet welk cijfer dubbel is.

Je hebt dan 606 mogelijkheiden i.p.v. 9999 bij een 4 cijferige pincode. Ik zou het op 4 cijfers houden
 
Nee zo makkelijk is het sommetje volgens mij niet. Die dubbele cijfers hoeven niet achter elkaar te staan he, dus 4042 is ook goed. Je hebt dan evengoed 10000 (0000 doet ook mee) combinaties, maar je weet niet 4, maar 3 cijfers. Van het 4de cijfer weet je dan wel dat het 1 van de andere drie is, maar dan weet je altijd nog minder dan dat je exact weet welke het is zoals bij 4 verschillende cijfers.

Edit: het gaat om de combinaties van 4 cijfers die je kunt maken met de getallen die je al weet. Je hebt dus per definitie in beide gevallen geen 10000 mogelijke combinaties.

Leesvoer over dit onderwerp:
PINs: 3 is the magic number
Why repeating a digit may improve security on your iPhone’s 4-digit lockscreen PIN – Mind Your Decisions
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Bernie298
TLDR:
Een pincode met 4 verschillende cijfers die bij de autodief bekend zijn geeft er 24 mogelijke pincodes.
Een pincode van 4 cijfers waarvan 1 cijfer 2 keer voorkomt, waarbij de autodief dus 3 cijfers kan zien aan de hand van de vingerafdrukken en niet weet welke er 2 keer voorkomt geeft 36 mogelijke pincodes.
De 2de is dus veiliger.