Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
In het verlengde hiervan, afgelopen vakantie aan de praat geraakt met een security en camera specialist.

Hij vertelde dat je met een warmtecamera kunt zien welke toetsen ingedrukt zijn tijdens het invoeren van de pincode.
En zelfs dat door het temperatuur verschil kunt zien in welke volgorde het gedaan is.
Zijn tip, na het invoeren van de pincode ook nog even alle cijfers aanraken.
 
In het verlengde hiervan, afgelopen vakantie aan de praat geraakt met een security en camera specialist.

Hij vertelde dat je met een warmtecamera kunt zien welke toetsen ingedrukt zijn tijdens het invoeren van de pincode.
En zelfs dat door het temperatuur verschil kunt zien in welke volgorde het gedaan is.
Zijn tip, na het invoeren van de pincode ook nog even alle cijfers aanraken.

Goede tip!
Tot hoe lang blijft zo'n warmtebeeld zichtbaar?
Normaal ontgrendel je de auto en ga je ermee rijden en raak je het scherm dus nog meer aan.
Je hoeft de pincode toch niet in te toetsen na het verlaten van de auto?
 
Ik heb passive entry al een hele poos uit staan en mis het eigenlijk niet. Ik druk door mijn broekzak heen op de fob, en 9 van de 10 keer moet de achterbak toch open ivm. schooltassen van kinderen dus dan gebruik ik de fob sowieso al. Voor mijn gevoel is passive + pin altijd nog bewerkelijker dan niet-passive (active?). Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ik geloof dus niet dat ik de pin ga gebruiken.
 
Passive entry blijft bij mij ook ‘off’, denk ik. Ik ben er inmiddels aan gewend. Een bijkomend voordeel is dat als ik langs de auto fiets de auto niet steeds wakker schrikt.

Alleen doet ie dat wel (hoewel misschien alleen MCU2, geen idee).

Ik heb passive entry uit, maar als ik langs de auto loop hoor je relays clicken. Ik heb ook soms dat wanneer ik langs loop de auto ineens Spotify "overneemt". Dan luister je bv. thuis naar Spotify op je Sonos, en als de auto je sleutel ziet wordt blijkbaar de MCU wakker en neemt ie het muziek spelen over.

Kortom, ik heb het idee dat de auto wel degelijk volledig wakker wordt met het enige verschil dat de deuren niet open gaan en de lampen niet aan.
 
Zijn er echt zoveel Tesla rijders zonder garage?
zijn er echt zoveel tesla tijders met garage ? :cool:

garages zijn sowieso al een klein percentage in Nederland vermoed ik.... en dan ook nog eens die deze daadwerkelijk gebruiken voor de auto?
ik ken persoonlijk niemand die zijn auto in zijn garage zet (misschien heb ik de verkeerde kennissen :rolleyes:).... tenzij het oldtimers of sportautos betreffen.
 
zijn er echt zoveel tesla tijders met garage ? :cool:

garages zijn sowieso al een klein percentage in Nederland vermoed ik.... en dan ook nog eens die deze daadwerkelijk gebruiken voor de auto?
ik ken persoonlijk niemand die zijn auto in zijn garage zet (misschien heb ik de verkeerde kennissen :rolleyes:).... tenzij het oldtimers of sportautos betreffen.
Bij mij staat er inderdaad een auto in de garage, maar dat is inderdaad geen Tesla.
 
Alleen doet ie dat wel (hoewel misschien alleen MCU2, geen idee).

Ik heb passive entry uit, maar als ik langs de auto loop hoor je relays clicken. Ik heb ook soms dat wanneer ik langs loop de auto ineens Spotify "overneemt". Dan luister je bv. thuis naar Spotify op je Sonos, en als de auto je sleutel ziet wordt blijkbaar de MCU wakker en neemt ie het muziek spelen over.

Kortom, ik heb het idee dat de auto wel degelijk volledig wakker wordt met het enige verschil dat de deuren niet open gaan en de lampen niet aan.
Als ik de auto openklik moet die altijd uit diepe slaap komen ( always connected is ‘off’). Ik hoor geen klikjes als ik langs loop. Ik heb geen eigen spotify, misschien is dat het verschil?
 
Cookies op AD.nl | AD.nl

Nog geen Tesla op dit lijstje gelukkig, maar op zich ook wel logisch..

Ik ga denk ik ook maar Passive Entry uitzetten proberen. Ik vond het niet presenteren van de handles wel lastig, maar niet onoverkomelijk. Wel vervelend vond ik het extra moeten klikken om te starten. Zit je net lekker met de sleutel in je zak moet je weer de sleutel aanraken.
Zelfs met "Always connected on" duurt het instrument cluster wakker worden vaak lang (center screen gaat wel snel) en dan kan je niets. Dus beter is het dan om zodra je de voordeur uitgaat de auto te openen.
Kijken wat het beste bevalt, pin code update moet ik nog krijgen, lijkt me toch makkelijker dan naar je broekzak grijpen om te starten als Passive Entry off staat??
 
Cookies op AD.nl | AD.nl

Nog geen Tesla op dit lijstje gelukkig, maar op zich ook wel logisch..

Ik ga denk ik ook maar Passive Entry uitzetten proberen. Ik vond het niet presenteren van de handles wel lastig, maar niet onoverkomelijk. Wel vervelend vond ik het extra moeten klikken om te starten. Zit je net lekker met de sleutel in je zak moet je weer de sleutel aanraken.
Zelfs met "Always connected on" duurt het instrument cluster wakker worden vaak lang (center screen gaat wel snel) en dan kan je niets. Dus beter is het dan om zodra je de voordeur uitgaat de auto te openen.
Kijken wat het beste bevalt, pin code update moet ik nog krijgen, lijkt me toch makkelijker dan naar je broekzak grijpen om te starten als Passive Entry off staat??
Passive entry op Off wen je echt heel snel aan.

Ik heb het al maanden uit staan, merk het niet meer.

Ik open de auto vaak even vanuit huis, net voordat ik de deur uit stap.