Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, oplossing is anders. Bovendien zijn er best creatieve oplossingen te bedenken, bijvoorbeeld pincode intikken voordat je wegrijdt als je keyless entry hebt gebruikt. Of a la star trek 'computer, autorization code delta gamma juliet "zeggen. Of figuurtje swipen op het scherm. Of zelf programmeren welke fysieke knoppen in welke volgorde je even aanraakt. Lijkt hier toch wat gebrek aan creativiteit bij onze Tesla vrienden.

Als het niet software matig kan dan moet het maar hardware matig. Met de winst die gemaakt wordt op de MS mag je dat verwachten
 
  • Like
Reactions: Flaker
Als het niet software matig kan dan moet het maar hardware matig. Met de winst die gemaakt wordt op de MS mag je dat verwachten
Ik vind sowieso dat Tesla erg slecht met beveiliging omgaat. Het is bijzonder kortzichtig dat Tesla verwacht dat je alleen hun App toegang zou willen geven. Ik vind het doodeng om met deze credentials 3rd party toepassingen te gebruiken - met de login/pw is je auto te vinden en mee te nemen. Al eerder hier gelezen dat je in je account profielen zou moeten kunnen maken - of een twee of drietal profielen met volledige toegang, alleen 'lees' toegang en een mix waarbij niet kritische functies bediend kunnen worden (bv airco aan). Two-factor authentication is sowieso een must...
 
In alle jaren hebben ze best wel eens een auto weggehaald en geprobeerd weg te halen bij mij!
Nog nooit een tesla btw
Persoonlijk wens ik ze veel plezier als ze mijn auto weghalen zonder dat ze verder in mijn huis zijn geweest!
Straks hebben jullie alles netjes geregeld! Dan hoor je nachts gerinkel en gestommel is je trommeltje met sleutel weg!
En tevens het gevoel dat je huis veilig is!

Als ze je auto willen hebben dan liever gewoon lekker buiten de deur zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn zoon die beneden slaapt een of andere idioot tegen het lijf loopt die daar niet hoort omdat hij mijn autootje komt halen
 
Nou, oplossing is anders. Bovendien zijn er best creatieve oplossingen te bedenken, bijvoorbeeld pincode intikken voordat je wegrijdt als je keyless entry hebt gebruikt. Of a la star trek 'computer, autorization code delta gamma juliet "zeggen. Of figuurtje swipen op het scherm. Of zelf programmeren welke fysieke knoppen in welke volgorde je even aanraakt. Lijkt hier toch wat gebrek aan creativiteit bij onze Tesla vrienden.

Of de aanwezigheid van een bepaald vertrouwde Bluetooth toestel als je iPhone.

Mijn iPhone weet wanneer ik in de auto stap want hij geeft dan automatisch de reistijd naar mijn werkplaats aan. Een tesla kan dus ook een extra aantal beveiligingen inbouwen, waarbij de aanwezigheid van je telefoon bijvoorbeeld de pincode activering niet nodig is.
 
Ik heb al eens zitten spelen met een scrambler. Op zich werkt dat wel, alleen moet ik nog eens wat tijd vinden dat ding af te werken.

Principe is dat het toestelletje continue de 433MHz jamt. Het neemt stroom van de USB poort en ligt dan direct naast de 433MHz ontvanger. Er zit ook een BLE module in, met die module kan je de jammer tijdelijk uitschakelen, en dan gaan de deuren open ten minste als je sleutel op zak hebt. Het pulsen van die BLE module is nu nog wat omslachtig, dat moet via een knop op mijn iPhone. Eigenlijk moet ik een appje schrijven om een BLE commando te sturen zodra de BLE module van de auto wordt gedetecteerd door de iPhone.
Allemaal niet zo moeilijk, maar kost wel wat tijd. Moesten er hier geïnteresseerden zijn waardoor ik een klein batchje kan produceren, kan ik er wel wat sneller aan door werken.
 
  • Like
Reactions: robertvg
De 433MHz-frequentieband is een vrijhaven voor draadloze low-powercommunicatie van apparaten, zoals weerstations, garagedeuropeners en hoofdtelefoons. Ook veel goedkope zenders en ontvangers voor het schakelen van apparaten en het dimmen van verlichting werken op de 433MHz-band.
Je dupeert met een jammer dus anderen. Los van de vraag of het gebruik legaal is. In nederland volgens mij illegaal.
Jammers
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik vind sowieso dat Tesla erg slecht met beveiliging omgaat. Het is bijzonder kortzichtig dat Tesla verwacht dat je alleen hun App toegang zou willen geven. Ik vind het doodeng om met deze credentials 3rd party toepassingen te gebruiken - met de login/pw is je auto te vinden en mee te nemen. Al eerder hier gelezen dat je in je account profielen zou moeten kunnen maken - of een twee of drietal profielen met volledige toegang, alleen 'lees' toegang en een mix waarbij niet kritische functies bediend kunnen worden (bv airco aan). Two-factor authentication is sowieso een must...

Ik ben dit helemaal met je eens. Het is jammer dat Tesla geen manier biedt om websites en apps minder toegang te geven tot je account. Ik ben zelf met een website en app (alleen Android momenteel) bezig in een beta test fase. Het idee hiervan is dat ik de officiële app heb nagemaakt en je vervolgens via de website codes kan aanmaken om mensen tijdelijk app toegang te geven tot je auto. Jouw idee van verschillende access levels staat op de todo lijst. Via mijn app is het sowieso niet mogelijk om met de auto weg te rijden aangezien daar je Tesla wachtwoord voor nodig is en deze sla ik op geen enkel moment op. Vertrouw je mijn site niet, dan kun je ook zelf een Tesla token aanmaken en die opgeven ipv je wachtwoord.

In mijn geval verhuur ik mijn Tesla regelmatig en mensen vragen altijd of ze de app mogen gebruiken. Dat doe ik liever niet omdat ze dan mijn wachtwoord nodig hebben en daar heb ik geen zin in. Mijn site lost dat probleem op, en ze kunnen hem ook niet op afstand ontgrendelen. Ook kan ik hun toegang beëindigen wanneer ik dat wil.

Ik ben op dit moment dringend op zoek naar mensen die me willen helpen met feedback, ideeën en testen. Ik heb begrepen dat ik hier geen site mag promoten dus stuur me een PM als je wil helpen en een Android telefoon en een Tesla hebt en je hier iets in ziet. Bedankt!
 
De 433MHz-frequentieband is een vrijhaven voor draadloze low-powercommunicatie van apparaten, zoals weerstations, garagedeuropeners en hoofdtelefoons. Ook veel goedkope zenders en ontvangers voor het schakelen van apparaten en het dimmen van verlichting werken op de 433MHz-band.
Je dupeert met een jammer dus anderen. Los van de vraag of het gebruik legaal is. In nederland volgens mij illegaal.
Jammers

De hardware die ik gebruik is zo gemaakt dat de jammer zelfs niet merkbaar is buiten de auto. Het is wel belangrijk dat het toestelletje kort bij de interne 433 antenne ligt = onder de bekerhouders of in de buurt van de USB plugged. Het stoort hiermee niemand of niets. Mijn huis-alarm werkt op 433 en er is een sdetector in mijn garage, die blijft netjes werken hoor. Ik zou het zelf ook wel redelijk vervelend vinden indien mijn garagepoort opener niet meer zou werken.
Zolang je niemand lastig valt of geen andere apparaten stoort kan je dit moeilijk als illegaal bestempelen.
 
  • Like
Reactions: herb_k and Maarten
De hardware die ik gebruik is zo gemaakt dat de jammer zelfs niet merkbaar is buiten de auto. Het is wel belangrijk dat het toestelletje kort bij de interne 433 antenne ligt = onder de bekerhouders of in de buurt van de USB plugged. Het stoort hiermee niemand of niets. Mijn huis-alarm werkt op 433 en er is een sdetector in mijn garage, die blijft netjes werken hoor. Ik zou het zelf ook wel redelijk vervelend vinden indien mijn garagepoort opener niet meer zou werken.
Zolang je niemand lastig valt of geen andere apparaten stoort kan je dit moeilijk als illegaal bestempelen.

Blij om te lezen dat je bewust bent van de effecten. Sommige knutselaars zijn zich niet bewust van de effecten op anderen. Een van de gestolen tesla’s stond bij een collega op de oprit. Dus ben zeker geïnteresseerd in oplossingen. Zoek ze echter meer in andere type trackers. Hoop binnenkort een beta te mogen testen.
 
Ik vraag mij overigens wel af wat de toegevoegde waarde van blikjes, werende envelopjes etc eigenlijk is. Want elke keer de sleutel tevoorschijn moeten halen uit zijn verpakking is toch veel meer gedoe dan even twee keer op het dak klikken?

Ik gebruik dus zo’n hoesje en vind het geen probleem. Elke keer op de sleutel klikken is meer gedoe voor mij.

Wanneer ik wegga ‘s ochtends pak ik altijd mijn sleutel en haal hem meteen uit het hoesje. Dan loop ik naar de auto met meestal 2 handen vol, namelijk werkspullen en sportspullen. Het is superhandig als dan de deur open gaat als je aan komt lopen. Het openen van de achterklep lukt me dan meestal nog net wel (hoewel ik een voetopener wel een uitkomst zou vinden).

Op het werk of bij het sporten berg ik altijd mijn sleutels op dus doe ik ze weer in het hoesje. Voor mij is er dus niet echt een extra handeling. Daar komt nog bij dat ik heel weinig sleutels heb en ze ook niet vaak nodig heb overdag.

Ik denk wel dat wat voor mij goed werkt voor veel mensen niet geldt en dan is een paar keer klikken inderdaad niet zo’n probleem lijkt me.
 
Ik heb al eens zitten spelen met een scrambler. Op zich werkt dat wel, alleen moet ik nog eens wat tijd vinden dat ding af te werken.

Principe is dat het toestelletje continue de 433MHz jamt. Het neemt stroom van de USB poort en ligt dan direct naast de 433MHz ontvanger. Er zit ook een BLE module in, met die module kan je de jammer tijdelijk uitschakelen, en dan gaan de deuren open ten minste als je sleutel op zak hebt. Het pulsen van die BLE module is nu nog wat omslachtig, dat moet via een knop op mijn iPhone. Eigenlijk moet ik een appje schrijven om een BLE commando te sturen zodra de BLE module van de auto wordt gedetecteerd door de iPhone.
Allemaal niet zo moeilijk, maar kost wel wat tijd. Moesten er hier geïnteresseerden zijn waardoor ik een klein batchje kan produceren, kan ik er wel wat sneller aan door werken.

De (i)phone laten kijken of de BLE device in range is is volgens mij geen oplossing. Dan is je batterij zo leeg. Er moet een apparaat met permanente voeding (lees: geen accu) zijn die een signaal stuurt naar de iPhone. Dus als je apparaatje in de USB poort zit zou die eventueel continue kunnen proberen te verbinden met de iPhone en op basis daarvan de jammer uitschakelen.

Als de jammer niet te sterk is (dus zeg de auto + 1 meter) lijkt mij dit opzich een mooie oplossing.

Wel oppassen dat de sleutel op het speciale stukje achter de voorruit leggen nog wel werkt, ook met jammer aan. Als anders je telefoon leeg is (en je dus ook geen App hebt) kun je je auto niet openen. Is helemaal vervelend als je auto ook nog op een plek staat zonder mobiel bereik, zoals een ondergrondse parkeergarage. Dan kun je de App ook niet met een ander toestel gebruiken.

Ik zie nog wel wat technische uitdagingen :)
 
Wel oppassen dat de sleutel op het speciale stukje achter de voorruit leggen nog wel werkt, ook met jammer aan. Als anders je telefoon leeg is (en je dus ook geen App hebt) kun je je auto niet openen. Is helemaal vervelend als je auto ook nog op een plek staat zonder mobiel bereik, zoals een ondergrondse parkeergarage. Dan kun je de App ook niet met een ander toestel gebruiken.

Ik zie nog wel wat technische uitdagingen :)

En gedurende een stroomstoring van 230V grid ook geen beschikking hebben over vervoer omdat de auto niet open gaat....
Trouwens iets waarmee we rekening moeten gaan houden in de toekomst door (over)belasting van het stroom netwerk.
Deze is in de EU nog ok maar in de USA al hopeloos verouderd.


Ps heeft de recente update (heeft iedereen die al?) waarbij keyless entry is uitgeschakeld met deze ontwikkeling van diefstallen te maken?