Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
1) with keyfob nr 1
2) with keyfob nr 2
3) with the Tesla app on your phone.

(Zo, dat artikel hoef ik alvast niet te lezen, kan niks nieuws in staan) :D:p

Close...

  1. Hack the Bluetooth key fob (or the RFID key card in the case of the Tesla 3)
  2. Hack Tesla's mobile application (iOS or Android)
  3. Wirelessly connect to the car (WiFi or LTE) to access the in-car Tesla server
 
  • Informative
Reactions: basvk
In dat artikel lees ik:
'Tesla says that Model X key fobs are less subject to those attacks since they already had “robust cryptography” and Model S vehicles since June 2018 also come with the same key fobs.

On top of the new security features, Tesla says that customers with older Model S key fobs can contact Tesla’s service department to upgrade their key fob.'

Model S eigenaars kunnen dus een nieuwe en betere key fob ophalen bij de SeC. Wat zou dat kosten?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
In dat artikel lees ik:
'Tesla says that Model X key fobs are less subject to those attacks since they already had “robust cryptography” and Model S vehicles since June 2018 also come with the same key fobs.

On top of the new security features, Tesla says that customers with older Model S key fobs can contact Tesla’s service department to upgrade their key fob.'

Model S eigenaars kunnen dus een nieuwe en betere key fob ophalen bij de SeC. Wat zou dat kosten?

Want mij betreft moet dit gratis zijn, want de te lage security is een bug.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Die security is niet minder dan wat andere merken met keyless entry doen. Mooi dat ze alleen het allerbeste nastreven en ook daar het verschil maken.
De norm is of het redelijkerwijze voldeed, en die norm haalt de oude fob niet. Van die andere merken ook niet, maar dat is geen excuus. Het probleem was al jaren bekend, de oplossing ook, dussss.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Als niemand aan de norm voldoet dan klopt de norm niet
De X voldoet al sinds juli 2016 aan een redelijke norm, en de diefstallen van S in NL begonnen voorjaar 2017. Tesla waarschuwde niet eens. Het stoorde mij wel, de verzekeringspremie schoot omhoog. Ik mailde Tesla in mei 2017 of zij gebruikers wilde informeren over het risico van de passive entry. Nul reactie. De verzekeraar Turien zond najaar 2017 wel een brief.
Ik vond het maar laks van Tesla.
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-08-30 at 11.01.22.png
    Screen Shot 2018-08-30 at 11.01.22.png
    286.1 KB · Views: 35
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat die PIN code er zou komen.
Met een beetje pech kan je adhv de vette vingerafdrukken op het scherm zien welke 4 cijfers gebruikt worden, blijft dan nog de volgorde over.
Als dat pin schermpje dan telkens ergens anders verschijnt, dan is dit geen probleem.
Beetje zwerven rond het midden van het scherm.
 
Ai. Tot nu toe namen de mannen gewoon de auto mee. Komen ze straks ook nog even de slaapkamer in voor de pincode? Klassiek dilemma in de beveiliging: hoe beter het object is beveiligd, des te bedreigender dat is voor de mens.

Ik hoop dat hierover is nagedacht. Bijvoorbeeld door twee pincodes toegang te geven: de gebruikelijke code en een code die een centrale alarmeert dat het alarm onder bedreiging is uitgeschakeld.