Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
heeft de recente update (heeft iedereen die al?) waarbij keyless entry is uitgeschakeld met deze ontwikkeling van diefstallen te maken?
Ja.

Er was al enige tijd terug een update voor ja. (Waarin de passieve entry optie is toegevoegd)

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze nog niet op alle auto's

(de uitzondering zal alleen zijn als er voor gekozen is om geen updates te installeren)
 
Ik maak hier uit dit draadje op dat het stelen van Tesla's gebeurt middels een relay hack, klinkt ook aannemelijk. Maar als ik Google op verhalen van gestolen Tesla's dan kom je politie berichten tegen die het hebben over "Een App" die meer doet dan alleen een relay attack?. Ik ben nu wat confuus, ook wat de besproken "software update" nou precies doet. Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik snap dat keyless entry een risico is. Maar het aan/uit zetten van keyless entry was toch altijd al een optie in de instellingen? Wat heeft die update nou precies toegevoegd?

En is de relay attack wat anders dan de door de politie aangehaalde "app"?

Ik doel dan bv op dit item:
App maakt het stelen van een Tesla eenvoudig - Beveiliging Nieuws
 
Ik maak hier uit dit draadje op dat het stelen van Tesla's gebeurt middels een relay hack, klinkt ook aannemelijk. Maar als ik Google op verhalen van gestolen Tesla's dan kom je politie berichten tegen die het hebben over "Een App" die meer doet dan alleen een relay attack?. Ik ben nu wat confuus, ook wat de besproken "software update" nou precies doet. Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik snap dat keyless entry een risico is. Maar het aan/uit zetten van keyless entry was toch altijd al een optie in de instellingen? Wat heeft die update nou precies toegevoegd?

En is de relay attack wat anders dan de door de politie aangehaalde "app"?

Ik doel dan bv op dit item:
App maakt het stelen van een Tesla eenvoudig - Beveiliging Nieuws

App is gewoon een hippe term voor gereedschap. Is gewoon software combinatie met chip en zender/ontvanger.

Tweede optie is dat ze bedoelen via sociaal engineering het wachtwoord weten te achterhalen, bv door misleiden van een gebruiker.

De update met passive entry, als deze feature'disabled' is moet je fysiek de keyfob in de buurt hebben en de auto kan alleen in drive worden gezet nadat je de keyfob hebt geklikt (klikken stuurt en ander signaal en kan niet via relay gedaan worden)
 
Volgens het Log into Facebook | Facebook TESLA Owners Worldwide Facebook forum is er in de USA ook een Tesla gestolen. Ter plaatse is een lederen keyfobhoesje van een andere Tesla gevonden, waardoor het vermoeden bestaat dat er een andere sleutel gebruikt is. Tevens heeft het een half uur geduurd tussen het moment dat de auto geopend is en weggereden...
Vreemd verhaal