Hallo iedereen,
Vraagske waarschijnlijk al veel gesteld maar zit toch nog met een nog met een ?
Ik rij zelf al een 5 tal jaar met Tesla model S. Nu heb ik een nieuwe model S LR en zou toch graag deze keer de batterij een optimale levensduur willen geven. de vorige heb ik 2 x moeten laten vervangen. (op 110.000 en op 165.000 kms)
Overal lees is 90% (10-90) of (20-80) en soms 60 of 70 %. Of onbelangrijk door de techniek van Tesla.
Nu blijft mijn vraag de volgende :
- Wat is de optimale level voor batterij levensduurte. (Min charge en max charge) (ik heb principe voldoende met 60% dagelijks als ik boven de 20% wil blijven op het einde van de dag.)
- wat is de beste snelheid van laden. Ik kan bvb de wagen elke dag aan een lage snelheid laden ( 12km/u) (Batterij minder warm maar voor langere tijd) of hogere snelheid 80 km/u (Batterij warmer maar voor korte tijd).
=> blijkbaar gaat de batterij range ook achteruit (tijdelijk) als je 70% als max charge zet.
Ik geraak er niet echt uit. Temeer dat Tesla zelf mij continue verschillende cijfers blijft geven. zelfs Elon Musk (De ene keer is het 80% en de andere keer is het 90%)
Iemand ervaring, ideeën ?
Op dit ogenblik staat hij op 90% tegen vertrek uur.
Bedankt.
Bart
Vraagske waarschijnlijk al veel gesteld maar zit toch nog met een nog met een ?
Ik rij zelf al een 5 tal jaar met Tesla model S. Nu heb ik een nieuwe model S LR en zou toch graag deze keer de batterij een optimale levensduur willen geven. de vorige heb ik 2 x moeten laten vervangen. (op 110.000 en op 165.000 kms)
Overal lees is 90% (10-90) of (20-80) en soms 60 of 70 %. Of onbelangrijk door de techniek van Tesla.
Nu blijft mijn vraag de volgende :
- Wat is de optimale level voor batterij levensduurte. (Min charge en max charge) (ik heb principe voldoende met 60% dagelijks als ik boven de 20% wil blijven op het einde van de dag.)
- wat is de beste snelheid van laden. Ik kan bvb de wagen elke dag aan een lage snelheid laden ( 12km/u) (Batterij minder warm maar voor langere tijd) of hogere snelheid 80 km/u (Batterij warmer maar voor korte tijd).
=> blijkbaar gaat de batterij range ook achteruit (tijdelijk) als je 70% als max charge zet.
Ik geraak er niet echt uit. Temeer dat Tesla zelf mij continue verschillende cijfers blijft geven. zelfs Elon Musk (De ene keer is het 80% en de andere keer is het 90%)
Iemand ervaring, ideeën ?
Op dit ogenblik staat hij op 90% tegen vertrek uur.
Bedankt.
Bart