Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Optimaal laden Tesla model S (long live battery span)

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Hallo iedereen,
Vraagske waarschijnlijk al veel gesteld maar zit toch nog met een nog met een ?

Ik rij zelf al een 5 tal jaar met Tesla model S. Nu heb ik een nieuwe model S LR en zou toch graag deze keer de batterij een optimale levensduur willen geven. de vorige heb ik 2 x moeten laten vervangen. (op 110.000 en op 165.000 kms)

Overal lees is 90% (10-90) of (20-80) en soms 60 of 70 %. Of onbelangrijk door de techniek van Tesla.

Nu blijft mijn vraag de volgende :

- Wat is de optimale level voor batterij levensduurte. (Min charge en max charge) (ik heb principe voldoende met 60% dagelijks als ik boven de 20% wil blijven op het einde van de dag.)

- wat is de beste snelheid van laden. Ik kan bvb de wagen elke dag aan een lage snelheid laden ( 12km/u) (Batterij minder warm maar voor langere tijd) of hogere snelheid 80 km/u (Batterij warmer maar voor korte tijd).

=> blijkbaar gaat de batterij range ook achteruit (tijdelijk) als je 70% als max charge zet.


Ik geraak er niet echt uit. Temeer dat Tesla zelf mij continue verschillende cijfers blijft geven. zelfs Elon Musk (De ene keer is het 80% en de andere keer is het 90%)

Iemand ervaring, ideeën ?

Op dit ogenblik staat hij op 90% tegen vertrek uur.


Bedankt.

Bart
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Zet 'm gewoon op 80% als je daarmee toekomt. Probeer >90% en <10% te vermijden, en als je 'm tussen de 20% en 80% kunt houden des te beter.

Probleem is ook dat de ene batterij de andere niet meer is. Een 85D heeft een andere batterij dan een Long Range, dus wat op ging voor jou vorige Model S, is niet zo noodzakelijk waar voor je nieuwe.