Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pechhulp

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben gewoon lid van de ANWB. Ze hebben me zelfs niet naar het merk of kenteken gevraagd.
Dat komt volgens mij omdat de pechhulp van de ANWB persoonsgebonden is en niet voertuiggebonden. Dat was voor mij reden om ANWB pechhulp te nemen: want daarmee krijg ik ook hulp als ik met mijn MGtje op pad ben. En de kans dat ik met dat ding kom te staan is heel wat groter dan met de nieuwe Model 3.
 
Je kunt inderdaad eem particulier, persoonsgebonden lidmaatschap afnemen bij de ANWB. Het maakt niet uit in welke auto je dan pech krijgt.

Of er dan rechtsbijstand dekking bestaat bij een (zakelijk) geschil over een reparatie, vraag ik me af. Ik heb de kleine lettertjes van het particuliere Service pakket niet gelezen. Alleen de zakelijke variant heb ik helemaal uitgeplozen.
 
Je kunt inderdaad eem particulier, persoonsgebonden lidmaatschap afnemen bij de ANWB. Het maakt niet uit in welke auto je dan pech krijgt.

Of er dan rechtsbijstand dekking bestaat bij een (zakelijk) geschil over een reparatie, vraag ik me af. Ik heb de kleine lettertjes van het particuliere Service pakket niet gelezen. Alleen de zakelijke variant heb ik helemaal uitgeplozen.
Inmiddels een wat ouder antwoord maar wel van de ANWB zelf :

2019-08-14_1117.png


Bron : Wegenwacht niet voor zakelijke rit - Pagina 2 - Radar
 
Iemand ervaring met Allianz global assistance (o.a. in combinatie met Carmeleon)? Voorwaarden lijken iets gunstiger dan bij ANWB (o.a. aantal x pechhulp per jaar). Maar ja, voorwaarden, dat is papier....the proof is in the eating.
 
Iemand ervaring met Allianz global assistance (o.a. in combinatie met Carmeleon)? Voorwaarden lijken iets gunstiger dan bij ANWB (o.a. aantal x pechhulp per jaar). Maar ja, voorwaarden, dat is papier....the proof is in the eating.
Knoop door gehakt hier : Carmeleon gevraagd om pechhulp toe te voegen aan de polis.
Reden :
  • Geen ANWB gezeur met prive of zakelijk lidmaatschap
  • Prijs
  • Wil vooral verzekerd zijn voor pechhulp in het buitenland, dan hangt de kwaliteit toch af van de buitenlandse pech hulp diensten (en de kans is groot dat elke alarmcentrale met dezelfde buitenlandse partijen samen werken).
 
  • Informative
Reactions: pvh
Pechhulp in Nederland zit bij mij bij de verzekering van Turien die ik via Van Tol heb afgesloten.
Voor als de auto er mee ophoudt door een defect (dus niet bij ongelukken) in Europa heb ik Route Mobiel Europa afgesloten.
Jaarabonnement 45,50 + uitgebreid vervangend vervoer 21,40. Zodat je zeker max 30 dagen niet zonder auto zit.
 
persoonsgebonden lidmaatschap afnemen bij de ANWB. Het maakt niet uit in welke auto je dan pech krijgt.

In aanvulling daarop: er is volgens mij wel een maximum aantal kentekens per jaar waarin je pech mag hebben (maximaal twee) en een maximum aantal keren pech (ik geloof maximaal vijf keer). Ik ken iemand met een Chrysler Voyager busje die daar halverwege het jaar al doorheen was :)
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Rechtsbijstand blijkt géén onderdeel te zijn van het ANWB lidmaatschap / Service pakket voor ZZP'ers en MKB'ers.
(Toch zo'n beetje 99% van de Tesla rijders hier.)

Toen ik ZZP'er werd, werd me duidelijk gemaakt dat zakelijke verschillen nooit door een particuliere rechtsbijstand kunnen worden opgepakt, dus ik moest me voor rechtbijstand zakelijk verzekeren. Goed dat je dit zegt, want nu ik zakelijk een auto heb aangeschaft moet ik waarschijnlijk ook de particuliere rechtsbijstandverzekering verkeer opzeggen en die module aanzetten in m'n zakelijke rechtsbijstandverzekering.
 
Mijn recente ervaring met pechhulp van Tesla:
Een paar weken gelden schroef in mijn wiel en onderweg naar huis kreeg ik al een melding van TPMS. Thuis aangekomen en geparkeerd. Volgende ochtend was de band volledig plat.

Gebeld met Tesla assistance en Na 1,5 uur kreeg ik iemand aan de lijn. Het was een Indische mevrouw, maar weet verder niet waar ze fysiek gevestigd zijn. Het koste best veel moeite om uit te leggen dat ik niet persee weggesleept hoeft te worden, maar dat het ook met een propje opgelost kan worden. Ze heeft vervolgens een lokale case aangemaakt waarna ik door een Nederlandse medewerker werd teruggebeld.

een half uur later stond de sleepwagen voor de deur en was mijn band in 10 minuten gerepareerd.

Opzicht netjes van Tesla dat dit onder garantie valt. Maar ik moet er niet aan denken dat ik dit ergens langs de weg moet mee maken. het duurt veel te lang voordat je iemand kunt spreken. Dus ik zou zeker zorgen voor alternatief pechhulp.
 
Ik heb een doorlopende reisverzekering met pechhulpdienst en vervangend vervoer als reparatie langer dan 2 dagen duurt met een huurbudget van €2400,- per incident. Italië is dan een land bij uitstek om vervangend vervoer te regelen! Alleen is een tweezitter niet zo praktisch als je met 4 bent.