To3ornotto3?
Member
Lijkt mij gewoon een trucje van Porsche, binnen de garantie termijn zie en bemerk je geen batterijdegradatie (of het moet al meer dan 12% zijn) wanneer de degradatie meer dan 12% is ga je het wel zien en merken.
Met andere woorden: Bij een Tesla merk je batterijdegradatie vanaf dat de auto nieuw is maar gelukkig gaat het langzaam, bij Porsche merk je het pas nadat er meer dan 12% degradatie is en of het langzaam gaat weten we nog niet, bij Tesla heb je een gedeelte van die 12% de eerste jaren beschikbaar mocht je dit willen en bij Porsche nooit.
Inderdaad is het beter de accu niet vaak tot 100% te laden en dan te laten staan zonder te rijden maar voor een lange rit kan het wel erg comfortabel zijn om een keer tot 100% te kunnen laden.
Met andere woorden: Bij een Tesla merk je batterijdegradatie vanaf dat de auto nieuw is maar gelukkig gaat het langzaam, bij Porsche merk je het pas nadat er meer dan 12% degradatie is en of het langzaam gaat weten we nog niet, bij Tesla heb je een gedeelte van die 12% de eerste jaren beschikbaar mocht je dit willen en bij Porsche nooit.
Inderdaad is het beter de accu niet vaak tot 100% te laden en dan te laten staan zonder te rijden maar voor een lange rit kan het wel erg comfortabel zijn om een keer tot 100% te kunnen laden.