You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Model Y komt hier uit Berlijn en ik denk niet dat Tesla daar verandering in gaat brengen. Je ziet ook dat in de VS nog steeds de oude Model 3 geleverd wordt. Dat een nieuwe Model Y na Chinees nieuwjaar al in China geleverd zou worden is wellicht wel aannemelijk. Wellicht dat ze in de VS de fabriek in één keer ombouwen voor de Model 3 en Model Y. Zou wel mooi zijn als ze in Berlijn ook dit jaar de Model 3 zouden gaan bouwen. Scheelt weer transport...In China zijn er een aantal weken vakantie tijdens chinees nieuwjaar ( februari)
Je hebt inside information?Als je kan wachten, mid 2024 komt de Juniper uit.
ik ga af op wat ik las in een Reuters artikel….nee dusJe hebt inside information?
Als we de pers moesten geloven, zaten wij nu een boek te lezen, terwijl onze auto ons van A naar B brengt.ik ga af op wat ik las in een Reuters artikel….nee dus
Lol, het was trouwens bloomberg (via autoblog) dat er iets over dacht te weten :Als we de pers moesten geloven, zaten wij nu een boek te lezen, terwijl onze auto ons van A naar B brengt.
Zeker als het om Tesla gaat (en Elon time).
Maar omwille van het Osborne effect zou je nu wel eens gelijk kunnen hebben.
Hoe kan ik dit overzicht naar voren halen?Geeft het energieoverzicht je nog info over waar de energie heen is gegaan tijdens parkeren? En je zou op de Engelstalige tak van het forum kunnen kijken of dit breder speelt.
Alarm kan overigens wel ‘gratis’ aan blijven, maar is dan zonder omgevingsbewaking/beeld. Mijn verzekering verplicht dit.
Of bedoel je deze? Bij hoofdstuk charging/opladen.Weet iemand overigens waar de lus voor dient die in de kofferbak links onder de hoedenplank hangt?
Daar hangt een lus en ik kan niets in de handleiding vinden. Ik dacht in eerste instantie om de leuning van de bank te laten neerklappen maar rechts hangt die lus dus niet.
Hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt en wat je wilt. Ik had de nieuwe Model 3 RWD besteld maar het begon toch steeds meer bij me te knagen dat ik de nieuwe afstelling van de dempers te soft vond. Daarnaast vond ik het gedrag van de koets bij vlotte lastwissel niet fijn. De Model 3 RWD omgezet naar een MYP.Als je kan wachten, mid 2024 komt de Juniper uit. Als je niet kan wachten en je hebt de plaats van een Y niet nodig, zou ik zonder verpinken voor de meer up to date Highland gaan. De 3 stuurt ook gewoon fijner dan de Y.
Vernieuwde Tesla Model Y voor 2024
Nog even geduld voor de vernieuwde Tesla Model Y. De elektrische auto krijgt een facelift volgend jaar, maar wanneer?www.autoblog.nl
Interessant, ik hoop inderdaad dat er nog een highland Performance komt. Die zou misschien wat meer dynamiek terug kunnen brengen want ik zie mezelf dan weer niet in een Y rijden.Hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt en wat je wilt. Ik had de nieuwe Model 3 RWD besteld maar het begon toch steeds meer bij me te knagen dat ik de nieuwe afstelling van de dempers te soft vond. Daarnaast vond ik het gedrag van de koets bij vlotte lastwissel niet fijn. De Model 3 RWD omgezet naar een MYP.
Begrijp me niet verkeerd, de Highland is een erg goede auto en een meer dan waardige update maar naar mijn smaak miste ik net dat stukje dynamiek van het pre-Highland model (ervaring met ‘22 en ‘23 model). Ben dus uiteindelijk voor een MYP met voorraadkorting gegaan. Ik mis de betere geluidsisolatie en het mooiere interieur van de Highland update maar de rijbeleving geeft mij persoonlijk zoveel meer rijplezier dat die MYP met korting uiteindelijk een no brainer was.
Is natuurlijk ook totaal subjectief. De Model 3 is qua ophanging iets meer verfijnd geworden maar tegelijkertijd hebben ze de demping softer gemaakt waardoor het meer op comfort is gericht (naar mijn idee) dan voorheen. Tijdens de rit had ik dit wel geregistreerd maar tegelijkertijd waren er zoveel groene vinkjes (interieur, isolatie, e.d.) dat ik het rijgedrag even voor lief nam. Daardoor dus in eerste instantie ook de RWD besteld. Later nog een testrit gedaan en wat bochtige wegen genomen en daar merkte ik dat bij lastwissel de koets minder stabiel leek dan bij de pre-Highland setup. Er zit zeker nog wel dynamiek in maar het gevoel bij de pre-Highland setup vond ik beter, strakker, wel wat straffer maar daardoor ook dynamischer. En had geen zin om op de M3P te wachten dus werd het een voorraad MYP.Ik kijk ook wel op van de ervaring van @Stan T. ik reed vorige week eerst proef in een M3 RWD en daarna MY LR. De M3 was ondanks veel lager vermogen veel dynamischer en verfijnder. Het gaf mij een wauw gevoel en de MY totaal niet.
Overigens lijkt de M3P er aan te komen.
Waar baseer je dat op? Ik heb er nog niets over gelezen op de diverse Tesla gerelateerde sites...Overigens lijkt de M3P er aan te komen.
Zit zeker wat in maar wil bij een nieuwe auto om verschillende redenen niet direct een vervanging van vering en demping doen. Al is het maar om eventueel gezeik met Tesla te voorkomen mocht er iets zijn wat hun reden kan geven om te wijzen naar mijn aanpassingen. Buiten garantie vind ik het een ander verhaal en zeker een plausibel scenario.Even kort mijn denkwijze hierover.
Model 3 Highland LR 50.990
Model Y LR 53.990
MPP/KW volledig instelbare coilovers ~2.000-2.500 (max 2.800 met montage)
Als je alleen vanwege het gevoel van de auto in de bochten en de te zachte demping voor de Y kiest en verder toch echt die 3 Highland wil, dan is het juist goedkoper om toch de 3 Highland te kiezen en dan een goede set coilovers te laten monteren die volledig naar wens in te stellen is.
De Y heeft natuurlijk nog wel andere voordelen maar totdat de Y Juniper er is vind ik momenteel de 3 Highland toch wel de betere auto. En denk eraan, de Y Juniper zal waarschijnlijk ook die zachtere demping hebben.
En ja, nieuwe M3P Highland komt er zeker aan. Vraag is alleen wanneer. Zal waarschijnlijk zijn wanneer de Highland in Amerika beschikbaar komt aangezien de huidige Performance Model 3's ook allemaal uit Amerika kwamen.
Een van de weinige journalisten die snapt hoe bestuurdersprofielen werken. Vaak zitten die journalisten te mekkeren over het feit dat je alles via het scherm moet instellen qua spiegels etc.Ook Roland Tameling is hier erg positief over, terwijl die ook veel sportievere auto's reviewt. Ook hij noemt het de "best rijdende Tesla".
Nee is inderdaad een appels en peren ding hoor. Heb helemaal gelijk in. Maar heb dus ook initieel niet dat vergelijk gemaakt. De keuze voor de MYP is meer evolutionair tot stand gekomen zeg maar. Altijd coupes en sedans gereden dus dit zal voor mij de eerste (crossover) SUV zijn. Maar als Performance versie en het uiteindelijke plussen en minnen helemaal prima en blij met m’n keuze.@bugboy De Model Y zal inderdaad voor de meeste mensen (vooral gezinnen met kinderen) de betere keuze zijn, vooral wanneer de Y Juniper er is. Crossover/SUV doet het nu eenmaal heel goed hier in Europa. Maar als je echt een sportievere auto wil hebben dan blijft een Sedan als de Model 3 toch beter. Gaf dan ook aan, als je echt een 3 wil hebben maar je maakt uiteindelijk toch de keuze voor de Y alleen vanwege de vering, dan is dat een rare keuze terwijl er genoeg opties zijn om dit voor de 3 aan te passen wat nog steeds beneden de prijs van een Y is.
Het klopt dat het onderstel veel beter is van de Highland, maar het is vooral gericht op meer comfort wat de meeste mensen ook graag willen. Wil je een sportieve auto, dan werkt dit extra comfort helaas tegen. Als je iets meer de limieten wil opzoeken, dan is de demping nu juist te zacht. Maar daar komt binnenkort dan inderdaad die M3P Highland wel voor. Of dus de huidige SR/LR upgraden met een set coilovers is de andere optie.
Hier in Nederland is het vrij normaal om een auto standaard te kopen en deze ook voor de gehele levensduur standaard te houden. Vind ik soms wel jammer, aangezien er voor elke auto zeker goede upgrades bestaan, ofwel voor meer comfort of meer sportiviteit. Voor de Model 3 is er zelfs een heel groot aanbod qua aftermarket onderdelen. Snap dat veel mensen bang zijn om het te doen vanwege de garantie, had ik op het begin ook wel een beetje voordat ik met de modificaties begon. Maar heb er nog geen moment spijt van gehad. Het is ook niet zo dat je gehele garantie vervalt. Bij het aanpassen van het onderstel vervalt alleen de garantie op het onderstel. En in het geval van coilovers, deze komen uiteraard ook met garantie bij het bedrijf waar je ze laat inbouwen.
@Stan T. Model Y Performance met Model 3 SR vergelijken is beetje een appels en peren ding. Maar met al die andere redenen, dan snap ik dat je de Y gekozen hebt. Uit je eerdere verhaal dacht ik dat het vooral aan het onderstel lag en niets anders.