Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is alleen wel relevant.
Mijn S75D geeft na bijna 150KKM bij 80% nog ca. 290km en ook met het huidige weer is dat goed haalbaar.
Wat hij als KM's aangeeft is alleen relevant als je het ook kunt halen.
Nee, is het niet voor mij. Anders had ik de vraag anders gesteld ;)

Gaat mij enkel over wat er op Dashboard weergegeven wordt. Niet wat haalbaar is ik bepaald weer na een x aantal kilometer.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nou het is gebeurd, het was nog even twijfelen maar na de proefrit was ik eigenlijk wel verkocht, wat een verbetering ten opzichte van mijn 2019 LR.. dan de twijfel.. zal ik wachten totdat ze met een front bumper camera komen, wel of geen dual motor, snelheid, immersive geluids systeem, en wat extra range voor die ene roadtrip per jaar maar het verschil van ruim 11.000 euro (SEPP subsidie etc.) heeft me doen overhalen en ook nog is een redelijk goed bod van tesla. (in eerste instantie niet maar blijkbaar kunnen ze er wat mee als je actief met ze in gesprek gaat).

Nu ik ook zie dat de nieuwe model 3 autopilot HW4 hebben heb ik lichte hoop dat als er binnen nu en een jaar toch de front bumper camera verschijnt dat hij is te retrofitten. En zo niet dan niet, ik parkeer 98% van de tijd toch achteruit in.

Dus, een rode Model 3 RWD staat binnen 2 - 6 weken op mijn oprit. :) En dan kan de 2019 LR naar een nieuwe eigenaar.
 
Allen,

Vandaag een half uurtje met de Highland RWD standard met 18 inch kunnen rijden. De volgende dingen vielen me op.
1. Het comfort is echt een stuk beter dan de M3 2019 en de M3 2023 prefacelift . De M3 2023 prefacelift net iets minder stug dan de M3 2019. De Highland vind ik persoonlijk wel iets aan de softy kant. De M3 2023 prefacelift vind ik op dit punt een beter compromis.
2. De stoelen zij erg mooi en heel premium met de ventilatie.
3. Geluid isolatie is beter dan de M3 2019, en iets beter dan de M3 2023. Audio is weer een slag beter.
4. De LED stip vind ik persoon storend omdat het in het zichtveld zit. IK heb toen vanuit de instelling op het display op "wit"gezet. Maw ik heb het uitgezet.
5. De achterkant vind ik bij de Highland mooier dan de pre facelift. Voorkant vind ik de pre facelift mooier. Ergens las ik dat er een ex. Mazda designer nu bij Tesla werkzaam is. De Highland neus/ koplamp heeft volgens mij wat Mazda invloeden (maar, kan ook aan mij liggen).
6. Overall een betere kwaliteit beleving, zeker t.o.v. een M3 2019 serie. De verschillen t.o.v. de M3 2023 prefacelift zijn kleiner. Deuren sluiten solide.
7. De dodehoek LED is functioneel heel erg fijn, maar de looks zijn wel "cheap" met een ouderwetse jaren 90 rood LED lampje in de afwerking van de zijkant.
8. En ja, het is hardware 4.0 kwa kamera's etc.
9. Het ontbreken van de twee handels bij het stuur is toch even zoeken, maar ben overtuigd dat het snel gaat wennen.

Al met al weer een mooie stap (met plus en minpuntjes) vooruit!
Maar het blijft wel een Model 3. Sommige journalisten op Youtube reageren nogal overdreven vind ik, ze roepen o.a. dat de auto nu eindelijk een geweldig auto is geworden. Het was al een geweldige auto (vanaf 2019 al).

En aanvullend op punt 1: door de softy vering voel ik de voorkant bij voluit accelereren vanuit stilstand de voorkant ietsjes liften. Ben ik niet gewend bij een Tesla. Dan hebben we het nog over de minst krachtige RWD. Ben benieuwd hoe het gaat bij AWD en de Plaid/ Perf. Ik kan het mij niet voorstellen dat dit onderstel bij het snelste modellen Highland ook toegepast wordt.

Ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn na de proefrit.
 
Last edited:
Alle geruchten over de Highland Ludicrous op een rijtje



IMG_6575.jpeg
IMG_6576.jpeg
 
Nou het is gebeurd, het was nog even twijfelen maar na de proefrit was ik eigenlijk wel verkocht, wat een verbetering ten opzichte van mijn 2019 LR.. dan de twijfel.. zal ik wachten totdat ze met een front bumper camera komen, wel of geen dual motor, snelheid, immersive geluids systeem, en wat extra range voor die ene roadtrip per jaar maar het verschil van ruim 11.000 euro (SEPP subsidie etc.) heeft me doen overhalen en ook nog is een redelijk goed bod van tesla. (in eerste instantie niet maar blijkbaar kunnen ze er wat mee als je actief met ze in gesprek gaat).

Nu ik ook zie dat de nieuwe model 3 autopilot HW4 hebben heb ik lichte hoop dat als er binnen nu en een jaar toch de front bumper camera verschijnt dat hij is te retrofitten. En zo niet dan niet, ik parkeer 98% van de tijd toch achteruit in.

Dus, een rode Model 3 RWD staat binnen 2 - 6 weken op mijn oprit. :) En dan kan de 2019 LR naar een nieuwe eigenaar.
Vond je de RWD niet wat traag nu je al die jaren met een LR gereden hebt?
 
Precies mijn twijfel. Heb afgelopen week in een Y Rwd gereden en die voelde wat traag aan na bijna 5 jaar model 3. Is natuurlijk onzin en ben gewoon te verwend.

De Y was het hem niet voor mij (niet vanwege het vermogen) dus wordt het een 3.

Een Rwd is rationeel de beste keuze en geen reden voor een Lr, behalve:

- sneller
- betere audio.

door re lfp accu kan je de rwd dagelijks naar 100% en dan is het verschil in actieradius nihil.

@Gyrolion: ben heel benieuwd wat je ervaring is met de actieradius Lr 2019 tov een highland Rwd.
 
  • Like
Reactions: maartenc1985
Precies mijn twijfel. Heb afgelopen week in een Y Rwd gereden en die gevoeld wat traag aan na bijna 5 jaar model 3. Is natuurlijk onzin en ben gewoon te gebruikt.

De Y was het hem niet voor mij (niet vanwege het vermogen) dus wordt het een 3.

Een Rwd is rationeel de beste keuze en geen reden voor een Lr, namelijk:

- sneller
- betere audio.

door re lfp accu kan je de rwd dagelijks naar 100% en dan is het verschil in actieradius nihil.

@Gyrolion: ben heel benieuwd wat je ervaring is met de actieradius Lr 2019 tov een highland Rwd.
Precies mijn rede geweest om voor de rwd te gaan.
 
Hij is wel wat trager ja, het voelt een beetje alsof de LR in chill mode staat.
Je merk het ook erg met regeneratief remmen.
De LR doet dat een stukje agressiever.
Maar dat is gewoon even een transitie periode waar ik doorheen moet. (Hoop ik)
Wij hebben zowel een M3 RWD als een M3 AWD en in chill mode zijn de verschillen vrij klein en ook het verschil in regeneratief remmen vind ik eigenlijk vrij klein (als het al merkbaar is).
 
  • Informative
Reactions: job-lek