Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

rijden niet mogelijk - authenticatie vereist

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend weer wat nieuws met m'n S. Als ik in de auto stap krijg ik de melding: rijden niet mogelijk - authenticatie vereist. Vervolgens moet ik met mn ab de auto op slot en weer open doen en dan kan ik de pincode intoetsen. Is standaard elke keer. Herkent iemand dit?
IMG_3259.JPG


zie nu trouwens ook dat ik mn auto wel eens af mag stoffen :)
 
Vanochtend weer wat nieuws met m'n S. Als ik in de auto stap krijg ik de melding: rijden niet mogelijk - authenticatie vereist. Vervolgens moet ik met mn ab de auto op slot en weer open doen en dan kan ik de pincode intoetsen. Is standaard elke keer. Herkent iemand dit? View attachment 518886

zie nu trouwens ook dat ik mn auto wel eens af mag stoffen :)
Dat viel mij ook direct op. Het kan wel helpen hoor om hem weer eens te koesteren. Is de batterij van de sleutel ok?
 
Vanochtend weer wat nieuws met m'n S. Als ik in de auto stap krijg ik de melding: rijden niet mogelijk - authenticatie vereist. Vervolgens moet ik met mn ab de auto op slot en weer open doen en dan kan ik de pincode intoetsen. Is standaard elke keer. Herkent iemand dit? View attachment 518886

zie nu trouwens ook dat ik mn auto wel eens af mag stoffen :)
Mocht het de batterij zijn vervang ze dan van beide fobs. Anders blijft het misgaan
 
Hmm, ik heb vanaf het moment dat ik de auto heb al dat wanneer ik de auto al eens "gestart" heb, vervolgens parkeer (maar niet vergrendel) en weer wil rijden, dat ik dan ook via de keyfob moet "ontgrendelen" om het pincode-scherm tevoorschijn te toveren.

Is dat bij iedereen zo of ligt dit ook aan de keyfob? Of is er misschien een andere manier om dit makkelijker te bewerkstelligen?
 
Hmm, ik heb vanaf het moment dat ik de auto heb al dat wanneer ik de auto al eens "gestart" heb, vervolgens parkeer (maar niet vergrendel) en weer wil rijden, dat ik dan ook via de keyfob moet "ontgrendelen" om het pincode-scherm tevoorschijn te toveren.

Is dat bij iedereen zo of ligt dit ook aan de keyfob? Of is er misschien een andere manier om dit makkelijker te bewerkstelligen?
Zodra je uit je stoel bent gekomen moet je opnieuw starten. Deur wel of niet vergrendeld is irrelevant.