Welke SuC's doe jij aan dan? En wat is je laadschema ongeveer?
Het ideale waarmee ik er het snelste ben:
- In het oprijden: Metz, Beaune, Orange (meestal in de nacht met ontbijt in orange)
- In het terug rijden zorg ik dat ik in Beaune ben rond 13uur om nog te kunnen eten in de crescendo, en dan 340km later in Metz een broodje uit de supermarkt.
Dus ik rij normaal zeker 2 superchargers voorbij. Ik heb ook al eens gedaan tegen 135KM/uur heel het stuk maar dan meer stoppen, telkens met een 5 tot 30KM range toe komen. Maar dit was gewoon langer in totale tijd. Ooit ook al getest in het terug rijden van Beaune tot Metz tegen 135km/uur, maar afgereden naar Nancy welke toch een stuk rond was. Ik ging er niet geraken anders tenzij ik onder 90 ging rijden...
In het oprijden zit de wagen wel altijd aan dicht tegen zijn max laad gewicht. Terugrijden minder, in het terugrijden laad ik telkens minder dan dat de navigatie aangeeft. Omdat het verbruik in het terugrijden zovéél lager is.
Moet er wel bij vertellen dat als er mensen mee rijden dat ik toch een extra stop inlas in Vienne omdat die graag even uit stappen en dan is het ook gezelliger.
Je krijgt er dus 300KM goed uit, meer is je snelheid verlagen. De model 3 zullen we wel zien wat het geeft. Elke model in combinatie met de voet van de bestuurder bepalen de range
Uiteraard regen, wind, hoogte maken het soms spannend op zulke afstanden waar er geen SuC's zijn elke 100KM zodat je die zekerheid hebt.
Dus je moet je rijstijl niet aanpassen in Nederland, of in België. Maar als je op vakantie gaat betrouw je op de superchargers die soms nog uitdagend ver uit elkaar liggen (bv Metz en Beaune) voor modellen onder de 90D. Eens je Beaune voorbij bent heb je er meer dan genoeg. Zelfs onder de 100KM!
Echter bijvoorbeeld bij sommige SuC's afrijden is echt lang, Valance verlies je veel tijd in het afrijden. Beaune eigenlijk ook, maarja die moet je wel nemen. Metz is geweldig, bijna op de autostrade... Telkens stoppen ook voor de toll. Eigenlijk het laden bij veel stoppen duurt soms even lang als er naar toe rijden als je vaker stopt en minder 'tankt'.
Uiteraard voor iedereen zijn eigen manier van rijden en ervaring. Maar ik ervaar 110KM/uur niet als traag, want in Frankrijk mag je toch niet sneller als er (stevige) regen is, vergeten veel mensen...
Mensen die met een Model S rijden hebben vaker geld genoeg en tijd te kort...
Geld lost het tijdsprobleem niet op, maar meer je tijd nemen voor sommige dingen maakt het wel aangenamer om te leven
Dan loop je soms minder op de toppen van je tenen. En als geld dan toch geen issue is, dan geniet je er beter van.
En veel geld aan een tesla uitgeven wilt niet zeggen dat ze aan ander dingen veel geld uit geven. Je hoort genoeg van mensen die hun broodjes mee doen in de tesla om te 'besparen'. Terwijl er anderen héél uitgebreid gaan eten. Zelf verkies ik 's middags op mijn lange trips een gewone middag menu van € 9,95
Vaak is het inkomen van een gemiddelde zelfstandige niet eens zo hoog, en toch rijden ze met een tesla. Uiteraard zegt dit niets over de "rijkdom" van die mensen, maar eerder de hoeveelheid belastingen die ze proberen te ontwijken