Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er meer hier in dit forum die een Teams uitnodiging hebben ontvangen voor een interview over de service ervaringen? In het Engels; zou Musk aan de andere kant meeluisteren? Geeft wel aan dat Tesla er serieus mee bezig is.

"U bent uitgenodigd voor een persoonlijk interview van 30 minuten over uw Tesla Service‑ervaringen. Deze interviews zullen gericht zijn op uw eigendom en uw ervaring met het bezoeken van een Service Center en zullen plaatsvinden van 7 tot 15 december 2021."

Haha ik niet 😂
 
Zijn er meer hier in dit forum die een Teams uitnodiging hebben ontvangen voor een interview over de service ervaringen? In het Engels; zou Musk aan de andere kant meeluisteren? Geeft wel aan dat Tesla er serieus mee bezig is.

"U bent uitgenodigd voor een persoonlijk interview van 30 minuten over uw Tesla Service‑ervaringen. Deze interviews zullen gericht zijn op uw eigendom en uw ervaring met het bezoeken van een Service Center en zullen plaatsvinden van 7 tot 15 december 2021."
Nee, helaas geen uitnodiging.
 
Zijn er meer hier in dit forum die een Teams uitnodiging hebben ontvangen voor een interview over de service ervaringen? In het Engels; zou Musk aan de andere kant meeluisteren? Geeft wel aan dat Tesla er serieus mee bezig is.

"U bent uitgenodigd voor een persoonlijk interview van 30 minuten over uw Tesla Service‑ervaringen. Deze interviews zullen gericht zijn op uw eigendom en uw ervaring met het bezoeken van een Service Center en zullen plaatsvinden van 7 tot 15 december 2021."
Ja, ik heb hem ook gehad. Heb hem ook toegezegd.
 
  • Like
Reactions: Primus
Zijn er meer hier in dit forum die een Teams uitnodiging hebben ontvangen voor een interview over de service ervaringen? In het Engels; zou Musk aan de andere kant meeluisteren? Geeft wel aan dat Tesla er serieus mee bezig is.

"U bent uitgenodigd voor een persoonlijk interview van 30 minuten over uw Tesla Service‑ervaringen. Deze interviews zullen gericht zijn op uw eigendom en uw ervaring met het bezoeken van een Service Center en zullen plaatsvinden van 7 tot 15 december 2021."
Ja, ik heb die uitnodiging ook ontvangen. Wordt vrij groot aangepakt, blijkbaar. 30 minuten interview, Engelstalig.... Weer eens iets anders dan een paar gouden sterren aanklikken.
 
Op 6 december krijg ik na 2 jaar mijn allereerste ervaring met een Tesla servicebeurt op huislocatie. Benieuwd of ik ook een uitnodiging krijg ;)

Tot dusverre was het voorcontact over de beurt prima via sms. Erg snelle reactie en al een paar zaken aangestipt door het serviceteam, nog voordat de beurt heeft plaatsgevonden.
 
Thanks voor je info. Ik zal nog eens bellen. Ik heb al van anderen gehoord dat de laadpoort idd op locatie vervangen kan worden, maar misschien iets het ook iets sufs aangezien het soms wel soms niet optreed (altijd leuke storingen :) ). Gelukkig is het service center Amsterdam niet heel ver voor me, zal wel direct aangeven dat ik erop wacht aangezien dat blijkbaar niet standaard is. In iedergeval goede koffie en wifi daar dus werk gewoon door als ik er zit.

Gelukkig heb ik die hel dan inderdaad niet meegemaakt, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe erg het toen was. Echt rampzalig is anders alleen voldeed volledig niet aan de verwachting.
Nog even de ervaring update. Ben benieuwd of ik ook de uitnodiging krijg voor een gesprek, lijkt me heel interessant.
Als ik nog eens wat heb rij ik in iedergeval naar een ander servicecenter dan A'dam.
Voertuig op vrijdag gebracht en kon hem de maandag erna eind van de middag weer ophalen, top van dashboard en de laadpoort vervangen. De auto lag vol met restantjes van de lijm waar de top van het dashboard mee vast zit, beide a-stijlen hadden vlekken van de vervanging. Achterzijde bekleding bij de laadpoort was verkeerd teruggeplaatst en na een opmerking daarover werd er gelijk gezegd dat zij dat waarschijnlijk niet gedaan hadden want daar kwamen ze niet met het vervangen van de laadpoort. Ze hebben het voertuig het hele weekend open laten staan waardoor hij aan blijft staan waardoor er 20% lading verdampte en als klap op de vuurpijl hebben ze ook nog gemeend even een proefritje te moeten maken maar wel volgas met forse overschrijdingen van de maximale snelheid (ik haal op dergelijke stukjes een verbruik van minder dan 160wh/km, een Tesla monteur zet er keurig op een vergelijkbare afstand 230wh/km op).
Bij een opmerking over het hele weekend open laten staan en de onbenullige en onnodige proefrit kreeg ik als repliek: De app staat in servicemode dus dat kun je helemaal niet zien, ja vriend de app staat in servicemode maar je api blijft gewoon werken en blijft op afstand uit te lezen.

Ik begrijp in iedergeval waarom Tesla graag wil dat het ding niet blijft opnemen wanneer die in het servicecenter staat, in iedergeval in A'dam snappen ze niet dat er ook mensen zuinig op hun voertuig zijn, dat zijn zij in iedergeval niet met het eigendom van hun klanten.

Eindscore:
Top dashboard is er nu slechter aan toe dan voor de reparatie, net alsof er een tweedehands artikel in gezet is maar komt waarschijnlijk door de onbenulligheid van de service monteur ik laat het maar zitten om meer schade te voorkomen.
Storing laadpoort heb ik in iedergeval niet meer terug gezien dus dat scheelt in iedergeval wat.
Score voor de evaluatie: 1
Reden score is de kwaliteit van de werkzaamheden, het gebrek en onmogelijkheid aan communicatie van de duur van de reparatie(je kunt wel een bedrag roepen voor een garantie reparatie maar niet vertellen hoe lang de reparatie duurt?), hoe er met de spullen van de klant wordt omgegaan én de manier van communiceren als de klant je erop aan spreekt.

Ben wel benieuwd of meer mensen dergelijke ervaringen met Amsterdam hebben en welk servicepunt er wel goed scoort, als dit de service van Tesla is en je weet wat het werkplaatstarief er buiten garantie is dan zou ik iedereen aanraden om er weg te blijven.
 
Ik heb eens een keer gehad dat de voorruit vervangen werd, en dat ik de auto terug kreeg met een deuk in het rooster op het dashboard. Voorruit was vervangen door Carglass, en daar was dus iemand op gaan leunen.

Heb ik ook gemeld, en is onder garantie hersteld geweest.

Dus ja, als je ergens niet tevreden mee bent, moet je klagen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ben wel benieuwd of meer mensen dergelijke ervaringen met Amsterdam hebben en welk servicepunt er wel goed scoort, als dit de service van Tesla is en je weet wat het werkplaatstarief er buiten garantie is dan zou ik iedereen aanraden om er weg te blijven.
Dit soort ervaringen heb ik niet bij SeC Amsterdam, maar ze zien mij er ook niet vaak.
Mijn Model S is vrijwel probleemloos na 320.000 km.
Wel heeft een medewerker in het verleden mij de tip gegeven om even wat foto's te maken van de auto voor het inleveren, ter vermijding van eventuele discussies. Dat is dus sowieso een tip voor iedereen.
Maar... als ik een respons zou krijgen zoals jij beschrijft, krijgt zo'n medewerker van mij de volle laag.
Dat is absoluut onacceptabel, ook al ben ik op basis van mijn persoonlijke ervaringen tot op heden een fan van het merk.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij een opmerking over het hele weekend open laten staan en de onbenullige en onnodige proefrit kreeg ik als repliek: De app staat in servicemode dus dat kun je helemaal niet zien, ja vriend de app staat in servicemode maar je api blijft gewoon werken en blijft op afstand uit te lezen.
Dat is een goede tip. Heb ook al eens een monteur betrapt op een testrit in een 60 km zone met 150+. Niet normaal.
 
Het voordeel is dat je dit nu kan zien waar het vroeger ook gebeurde, bij elk merk, maar niet te “bewijzen“ viel.
Ook bij het laden en lossen van auto’s op boten was dit vroeger een probleem. De auto was al half stuk bij aflevering 😕

Kan ook gewoon service zijn he, even testen of die aandrijfassen bij 150km/u geen vreemd geluid maken 😂
 
Het voordeel is dat je dit nu kan zien waar het vroeger ook gebeurde, bij elk merk, maar niet te “bewijzen“ viel.
Ook bij het laden en lossen van auto’s op boten was dit vroeger een probleem. De auto was al half stuk bij aflevering 😕

Kan ook gewoon service zijn he, even testen of die aandrijfassen bij 150km/u geen vreemd geluid maken 😂
Inderdaad, in mijn BMW had ik ook een dashcam en wanneer ze deze niet uitschakelden kon ik later thuis zien hoe goed ze hadden proefgereden.

En ik kende vroeger iemand die bij een autobouwer de auto's van de final check naar de parking reed, en die beweerde ook dat dat stukje van een halve kilometer het hardste was wat de meeste auto's ooit zouden rijden.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Steeds vaker heb je het over je BMWs wooter. Wil je ons wat vertellen? Heimwee? 🤣
Oh hemel helemaal niet!

M'n broer rijdt nog BMW - een motorfiets - en de software is gewoon lachwekkend. De navigatie in het display werkt enkel als de BMW app open staat op de smartphone, anders niet. Je moet dus eerst de app openen, dan de telefoon aansluiten, in een compartiment steken en dan pas kan je gaan rijden. Elke keer. Stel je voor dat je telkens als je in je Model 3 wou rijden, je de app zou moeten openen o_O
 
Ik kan mijn Tesla facturen een maandnummer beginnen geven in mijn boekhouding, zoals ik met mijn telecomfacturen doe:(.
Ik begin nu toch wat te moeten toegeven dat het 'het een na het ander' is.

Maar goed, met 191000 km en 5 jaar (nog nooit zo lang met een wagen gereden), is dit niet abnormaal zeker? Denk dat de meeste auto's dan wel een revisierondje nodig hebben zeker? Die van mijn vrouw was met 200000km alleen nog verkoopbaar voor export (wel na 12 jaar).
  • 2x Door handles: is gekend probleem en is door een designwijziging definief opgelost.
  • eMMC in coolance
  • Battery cooler
  • MCU en CCS upgrade: heb ik zelf voor gekozen. Maakt de wagen weer wat 'nieuwer'
  • kofferliftsysteem: kan gebeuren
  • Afgebroken laadpoort: (waarschijnlijk bij Ikea zich tussen de ladende wagens proberen wringen, terwijl daar eigenlijk geen plaatsvoor was
  • Vandaag staat hij binnen voor water in de koffer. Als ik zie waar het binnen komt, moet het van het solar roof of het kleine achterste venstertje komen.
  • Verder is de DLR links gedeeltelijk kapot, maar omdat je dat bijna niet ziet als je het niet weet, wacht ik tot de keuring hem afkeurt (misschien is er tegen dan wat coulance geregeld
Je gaat dan toch de vraag stellen wat het volgende zal zijn.

Toch slaagt Tesla er in om mij tevreden te houden.
  • Service is tot nu toe perfect, persoonlijk en met uitstekende oplossingsgerichte communicatie: Pluim voor SeC Gent.
  • Net nu kan je ineens de gratis laadsessies terugvinden uit het verleden (ik mis wel de eerste 6 maanden). Zo heb ikgezien dat ik toch voor zo'n 7000-8000€ gratis geladen heb. Had ik voor dezelfde hoeveelheid aan km moeten tanken, dan was dat nog eens het dubbel geweest. Er mag dus wel een paar duizend euro van af aan herstel van kinderziektes.
Misschien is een maximumfactuur nog wel iets voor Tesla. Zou een goeie gemoedsrust geven en mij niet laten uitkijken naar vervanging. Momenteel zou dit nog steeds een Tesla zijn (MY), maar de alternatieven beginnen zich te profileren.