Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wifi ontvangst is inderdaad slecht. Handig is om te weten waar je ontvangstantenne zit en die kant het dichts bij je router te zetten. Bij een MS is dat in de rechter spiegel. Handig om je wagentype in je footer zou zetten, dan kan er gerichter geantwoord worden.

Vorige week was er bij mij een ranger voor een klink. Die had nog een dashboard mee om bij een andere klant te vervangen. Ik vermoed dat een laadpoort ook wel lukt. Misschien nog eens aandringen.

Niemand stuurt dit. Dat komt automatisch bij het afsluiten van de herstelling. We zijn 2021. Handig toch, dan hoef je niet te wachten en kan je een wandeling maken.

Geloof me, die hebben ze gehad. Je hebt de hel in de eerste maanden na de eerste M3 leveringen niet meegemaakt. Ik zie weinig rampzaligs in jouw ervaring.
Thanks voor je info. Ik zal nog eens bellen. Ik heb al van anderen gehoord dat de laadpoort idd op locatie vervangen kan worden, maar misschien iets het ook iets sufs aangezien het soms wel soms niet optreed (altijd leuke storingen :) ). Gelukkig is het service center Amsterdam niet heel ver voor me, zal wel direct aangeven dat ik erop wacht aangezien dat blijkbaar niet standaard is. In iedergeval goede koffie en wifi daar dus werk gewoon door als ik er zit.

Gelukkig heb ik die hel dan inderdaad niet meegemaakt, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe erg het toen was. Echt rampzalig is anders alleen voldeed volledig niet aan de verwachting.
 
Goedemiddag,

Wilde gistermorgen wegrijden maar kreeg de melding dat mijn 12v batterij binnenkort vervangen moet worden, nu heb ik gelijk een afspraak ingepland middels de app. en komt er donderdag a.s. een ranger langs om deze te vervangen. Je krijgt altijd op voorhand een prijsopgaaf welke je moet goedkeuren. Nu mijn auto nog binnen de 80k zit aan kilometers of 4 jaar (Tesla MCO auto) mijn vraag of deze reparatie binnen de garantie valt aangezien mij een prijsopgaaf van zo'n € 200,- werd toegestuurd.

Iemand?

PS: Niet helemaal on topic maar kon zo gauw niet het juiste draadje vinden.
 
Goedemiddag,

Wilde gistermorgen wegrijden maar kreeg de melding dat mijn 12v batterij binnenkort vervangen moet worden, nu heb ik gelijk een afspraak ingepland middels de app. en komt er donderdag a.s. een ranger langs om deze te vervangen. Je krijgt altijd op voorhand een prijsopgaaf welke je moet goedkeuren. Nu mijn auto nog binnen de 80k zit aan kilometers of 4 jaar (Tesla MCO auto) mijn vraag of deze reparatie binnen de garantie valt aangezien mij een prijsopgaaf van zo'n € 200,- werd toegestuurd.

Iemand?

PS: Niet helemaal on topic maar kon zo gauw niet het juiste draadje vinden.
Accu is een verbruiksartikel, vrees ik
 
Ik bedoelde ook meer van waarom je zelf niet je 12V accu zou vervangen als deze problemen geeft ivm de lange levertijden?
Tenzij je garantie heb natuurlijk en de 12V accu daar ook onder valt.
Anders (zou ik het) zelf doen en ben je met 30 min. klaar en kan je er ook gelijk een Lithium accu erin steken.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Ik bedoelde ook meer van waarom je zelf niet je 12V accu zou vervangen als deze problemen geeft ivm de lange levertijden?
Tenzij je garantie heb natuurlijk en de 12V accu daar ook onder valt.
Anders (zou ik het) zelf doen en ben je met 30 min. klaar en kan je er ook gelijk een Lithium accu erin steken.

Goed zelf te doen maar voor degene die denken "ga ik ook ff doen" -> 12V accu wordt opgeladen via HV-accu. Niet verstandig om zomaar de 12V accu los te koppelen zoals bij een IEC........

Edit / aanvulling: spanningen tussen verschillende soorten accu's kunnen ook iets anders zijn -> geen automatisme dat je zomaar elk type accu in je auto kunt stoppen (laadspanning via HV accu moet overeen stemmen met 12V accu)
 
12V accu is prima zelf te vervangen als je weet wat je doet, op youtube staan goeie DIY's ook van bedrijven zoals Gruber en Ohmmu.

Aftermarket accu kan maar Tesla kan hier moeilijk om gaan doen.

Ook moet je opletten dat niet alleen de afmetingen en capaciteit overeen komen maar ook de max discharge current en die is bij de standaard 12V Tesla accu vrij hoog (iets van 600A dacht ik)
 
Zijn dat dan speciale accu's?
Accu vervangen zal toch een klusje zijn van maximaal 15 min en er is vast wel een webshop die accu's (Lithium of AGM) op voorraad heeft.
De accu van Tesla wijkt wel af van de normale ICE accu. Een ICE moet veel vermogen in een korte tijd leveren om de motor te starten. Die van Tesla niet en is dan meer geschikt voor diep cycle's . Tesla gebruikt de AGM batterijen voor Tesla's voor 2021/2022. Elon heeft aangegeven over te stappen naar Li-ION voor de 12V.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Accu is een verbruiksartikel, vrees ik
Zou je zeggen idd maar toen mijn auto werd afgekeurd voor een defecte draagarm werd deze draagarm ook onder garantie vervangen.
De garage waar mijn auto werd gekeurd gaf aan dat dit zeker niet onder garantie zou vallen omdat het een slijtage onderhevig onderdeel zou zijn...

We zullen het morgen weten, afspraak is tot op heden nog niet afgezegd.
 
Zou je zeggen idd maar toen mijn auto werd afgekeurd voor een defecte draagarm werd deze draagarm ook onder garantie vervangen.
De garage waar mijn auto werd gekeurd gaf aan dat dit zeker niet onder garantie zou vallen omdat het een slijtage onderhevig onderdeel zou zijn...

We zullen het morgen weten, afspraak is tot op heden nog niet afgezegd.
draagarm is onderdeel van de constructie en slijt wel maar normaal niet binnen de garantieperiode