Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zou er nou voor zorgen dat de een elke dag een beta ontvangt, en andere alleen de 'big push' Versies?

FSD denk ik. Wij krijgen op onze FSD auto altijd meteen alles direct (met 0,<iets> procent van de fleet op Teslafi al) , en de SR+ zonder FSD krijgt veel later (dagen soms week++) pas zijn updates. Behalve als er iets kritieks/gevaarlijks is...

Het is wel een bijzonder treurig jaar qua software updates. Vorig jaar al zoveel beloofd en niet gekregen, en het is alweer bijna september, en dan krijg je 1 game erbij. Pff, laat het dan ook maar zitten ook. Ja Wooter, ik ken je mening, je hoeft niet te reageren ;)
 
Vroeger was dat als je veiliger rijdt, de kans groter is dat je sneller updates krijgt. Kan misschien nog steeds zijn. Was steeds helemaal bij, maar sinds een rood stuurtje (kreeg de stuurzeur niet uit) geen update meer gehad.




Waarom er nog steeds oude bugs in FSD zitten, zoals de knipperlichtendisco, heb ik wel weer een hint voor kunnen vinden: "They decide for themselves what to work on". Au!


Want dat betekent dat priotisering niet strak gemanaged wordt, en dat zorgt voor een scheve aanpak van doelen. Wie wil er nou bugs oplossen als je een coole feature kan implementeren. Valve pakt juist dit heel anders aan (o.a. via een cultuur van hoge eisen), en het is daarom niet makkelijk repliceerbaar in een ander bedrijf.

Het systeem van Valve is wel heel erg cool (als je goed let op de cultuur-details, die niet echt op papier staan). Als je het nog niet kende: https://steamcdn-a.akamaihd.net/apps/valve/Valve_NewEmployeeHandbook.pdf
 
Ook hier rolt nu 12.25.6 binnen. Ik zat gemiddeld op iedere 19 dagen een update, maar deze staat met 45 dagen sinds 4.18.2 toch wel over als overdue.

En ik heb weinig hoop: ik ga mijn taal niet op Fins instellen, heb geen cabin camera en spel geen games in de auto.

NB probeer niet een logica in de updates te ontdekken, dat is net zoiets als zoeken naar de pot goud bij de voet van de regenboog :)

Voor wie het leuk vindt: in bijgaande PDF mijn historie van firmware updates....... Waarbij de auto een update naar HW3 en MCU2 heeft gehad.
 

Attachments

  • Tesla Firmware.pdf
    650 KB · Views: 44
Last edited:
Wat zou er nou voor zorgen dat de een elke dag een beta ontvangt, en andere alleen de 'big push' Versies?
Je ontvangt alleen de fsd beta als je in Amerika woont en bij Tesla werkt of een van de 71 influencers bent met een youtube kanaal en een NDA contract hebt getekend bij Tesla. Maar wees niet bang, als je door de autopilot menu's scroll'd: Wij krijgen ook voldoende portie aan beta...
 
  • Funny
Reactions: djlorenz
Het is toch wel heel knap van de Elon dat hij telkens weer iedereen van alles kan beloven, we er elke keer weer intrappen, allemaal met smart wachten op De Grote update en vervolgens het ook allemaal normaal vinden dat er alleen sprake is van kleine updates, echte vernieuwingen aan FSD alleen maar voor een paar vaste testers is in de VS. Ik zou het prima vinden als Mr. Elon gewoon ophoud met z'n slechte planning, die alleen voor de R&D afdeling bedoeld is, te delen via Twitter en gewoon pas als er iets beschikbaar komt voor iedereen die een hoop geld uitgegeven heeft dat in het nieuws brengt.
 
FSD denk ik. Wij krijgen op onze FSD auto altijd meteen alles direct (met 0,<iets> procent van de fleet op Teslafi al) , en de SR+ zonder FSD krijgt veel later (dagen soms week++) pas zijn updates. Behalve als er iets kritieks/gevaarlijks is...

Het is wel een bijzonder treurig jaar qua software updates. Vorig jaar al zoveel beloofd en niet gekregen, en het is alweer bijna september, en dan krijg je 1 game erbij. Pff, laat het dan ook maar zitten ook. Ja Wooter, ik ken je mening, je hoeft niet te reageren ;)
Het grappige is dat beide onze auto's FSD hebben, HW3, en we beiden nog op 2012.4.18.2 zitten :)
Het is toch wel heel knap van de Elon dat hij telkens weer iedereen van alles kan beloven, we er elke keer weer intrappen, allemaal met smart wachten op De Grote update en vervolgens het ook allemaal normaal vinden dat er alleen sprake is van kleine updates, echte vernieuwingen aan FSD alleen maar voor een paar vaste testers is in de VS. Ik zou het prima vinden als Mr. Elon gewoon ophoud met z'n slechte planning, die alleen voor de R&D afdeling bedoeld is, te delen via Twitter en gewoon pas als er iets beschikbaar komt voor iedereen die een hoop geld uitgegeven heeft dat in het nieuws brengt.
Dutch vergeet even hoe het vroeger ging: rond juni-juli kwamen er geruchten van een nieuwe versie, en in september-oktober druppelde de nieuwe Grote Versie binnen.

Nu zitten we eens een keertje met een belofte van Elon over een Grote Versie met kerstmis, en het is inmiddels al bijna Christmas In July, en updates rollen nu binnen met builds van máánden geleden...

Ik lig er niet zo wakker van. Een rewrite betekent natuurlijk dat je niet meer elke paar weken nieuwe functionaliteit kan presenteren, net zoals AP2.0 niet direct kon wat AP1.0 kon.

In tussentijd heb ik weer 2000km+ op autopilot doorheen Europa gereden. Gaat goed zo.
 
Dutch vergeet even hoe het vroeger ging: rond juni-juli kwamen er geruchten van een nieuwe versie, en in september-oktober druppelde de nieuwe Grote Versie binnen.
Vroeger was alles beter....... daar gaat het niet om. Tesla bezitters laten zich allemaal gek maken door een geflipte CEO. Vervolgens klagen we elke keer weer dat de updates niks voorstellen, wat ook vaak waarheid is. Mijn pleidooi is dan ook: kondig een grote update pas aan als deze beschikbaar komt voor iedereen en blijf ondertussen lekker kleine updates sturen met wat verbeteringen of andere probeersels zodat iedereen zich een beetje beta tester voelt.

maar we dwalen af......
 
Het is toch wel heel knap van de Elon dat hij telkens weer iedereen van alles kan beloven, we er elke keer weer intrappen, allemaal met smart wachten op De Grote update en vervolgens het ook allemaal normaal vinden dat er alleen sprake is van kleine updates, echte vernieuwingen aan FSD alleen maar voor een paar vaste testers is in de VS. Ik zou het prima vinden als Mr. Elon gewoon ophoud met z'n slechte planning, die alleen voor de R&D afdeling bedoeld is, te delen via Twitter en gewoon pas als er iets beschikbaar komt voor iedereen die een hoop geld uitgegeven heeft dat in het nieuws brengt.
Dus zoals Apple het doet?
 
Ik heb 2021.12.56.6. net gedownload en geinstalleerd. Heb er nog niet mee gereden. Auto is een Model 3 SR+ zonder FSD.

Wat me laatst opviel bij het superchargen is dat ineens Netflix is verdwenen... Alleen nog maar die stomme spelletjes om te doen tijdens het laden, echt jammer. Voor de rest heb ik nog wel Google Satellite kaarten, dus ik weet niet wat er gebeurd is. Hebben meer mensen dit ervaren? Verder is mijn range enorm gedaald, nu in de zomer heb ik met een 80% lading (standaardinstelling) nog maar 305 km range. Dat was bijna twee jaar geleden toen ik de auto ophaalde nog 345 km en vóór de laatste update was het nog 320 km. Erg irritant en het geeft te denken hoe dat komende winter zal zijn...
 
is dat ineens Netflix is verdwenen...
Bovenin heb je de keuze tussen "Arcade" en "Theater". Staat deze misschien op Arcade?

Screenshot 2021-07-28 at 17.28.31.png