Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.38.*

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat het langer duurt.
vorig weekend duurde het bij mij 25 minuten. Mijn rit duurde maar 28 minuten. Hij was 3 minuten voor aankolst aan de SuC klaar.
Misschien gebruikt hij niet het volle vermogen van de warmtepomp om voldoende vermogen over te houden voor het rijden. Misschien past hij dat vermogen wel aan aan de afstand die je nog moet doen.
Kun je kijken hoeveel batterij het heeft gekost? Als het ook 13% (9.5kWh) heeft gekost, dan kost voorverwarmen dat eenmaal.
 
Omdat het langer duurt.
vorig weekend duurde het bij mij 25 minuten. Mijn rit duurde maar 28 minuten. Hij was 3 minuten voor aankolst aan de SuC klaar.
Misschien gebruikt hij niet het volle vermogen van de warmtepomp om voldoende vermogen over te houden voor het rijden. Misschien past hij dat vermogen wel aan aan de afstand die je nog moet doen.
Kun je kijken hoeveel batterij het heeft gekost? Als het ook 13% (9.5kWh) heeft gekost, dan kost voorverwarmen dat eenmaal.
 
Hij warmde nagenoeg de volle rit (40 km) op, laatste 2km niet meer en ik had een verbruik van 290 Wh/km, waar ik anders op 180 Wh/km zou gezeten hebben. Dus 110x40 extra = 4,4 kWh x 0,4 €/Wh = 1,76€. Of 5,87%.
Ik had daarvoor wel al een rit van 40 km achter de rug en 10 minuten gepauzeerd. De batterij zal daarmee ook wel al gedeeltelijk opgewarmd zijn. Maar in principe zal dat bij het snelladen altijd zo zijn. Dat doe je enkel bij een roadtrip en dan ben je vol vertrokken. Al zijn er uitzonderingen. Zoals bij mij in dit geval, nu ik minder km doe, hoef ik niet elke dag meer op te laden en dan riskeer je het te vergeten, als je toch eens verder moet.