Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.38.*

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuw kwartaal, nieuwe software update: de eerste 2023.38 installs zijn gespot.

TeslaFi link: TeslaFi.com Firmware Tracker

Eerste release notes zien er wat schraal uit...

Ik ben vooral benieuwd of dit betekend dat TeslaMate/TeslaFi/whatever gebruikers continue een "you're being monitored" icon op het scherm gaan zien.
 
Nieuw kwartaal, nieuwe software update: de eerste 2023.38 installs zijn gespot.

TeslaFi link: TeslaFi.com Firmware Tracker

Eerste release notes zien er wat schraal uit...

Ik ben vooral benieuwd of dit betekend dat TeslaMate/TeslaFi/whatever gebruikers continue een "you're being monitored" icon op het scherm gaan zien.
Zal wel net zo'n mini-pijltje zijn zoals op je telefoon als er location data gebruikt wordt. Het scherm is groot genoeg om daar geen last van te hebben schat ik zo.
 
Interessant verhaal over komende aanpassingen in 2023.38:

Opzich een mooie feature, het signaleren en doorgeven van obstakels.

Ik heb wel een flashback naar fleetspeed, wat m.i. niet heel succesvol was. Midden op de weg ging de auto vol op de remmen...omdat... (Nee, geen phantom break)

 
Idd bij mij werkt nu ook niet meer sinds ik op 38.4 zit.
Is er ergens bij TeslaMate een melding? Update in progress?
Er is al een bug over ingediend. Hopelijk is die snel beschikbaar in de master build.

 
  • Like
Reactions: Tazmanian
Opzich een mooie feature, het signaleren en doorgeven van obstakels.

Ik heb wel een flashback naar fleetspeed, wat m.i. niet heel succesvol was. Midden op de weg ging de auto vol op de remmen...omdat... (Nee, geen phantom break)

brokenphantom.jpg

Nobody expects the Phantom Break!
 
Opzich een mooie feature, het signaleren en doorgeven van obstakels.

Ik heb wel een flashback naar fleetspeed, wat m.i. niet heel succesvol was. Midden op de weg ging de auto vol op de remmen...omdat... (Nee, geen phantom break)

Dat ze al eens beginnen met correcties van verkeerde snelheidslimieten te capteren.
 
Er is al een bug over ingediend. Hopelijk is die snel beschikbaar in de master build.

Nog niet in de master build maar je kan tijdelijk wel naar een fork overschakelen. Werkt goed.
 
Volgens mij is de strategie van Tesla dat alles live moet worden afgelezen op de weg. Metadata op de kaart is ondergeschikt.
Er zit wel al jaren een handicap in dat ie niet weet dat na een kruising de snelheidslimieten hervallen. Dus AP zit regelmatig nog kilometers 50 te rijden omdat ie dus een bord 50 heeft gezien, en we daarna een kruispunt gepasseerd zijn en er na dat kruispunt geen expliciet snelheidsbord staat dat (in Vlaanderen) 70 toelaat.
 
Er zit wel al jaren een handicap in dat ie niet weet dat na een kruising de snelheidslimieten hervallen. Dus AP zit regelmatig nog kilometers 50 te rijden omdat ie dus een bord 50 heeft gezien, en we daarna een kruispunt gepasseerd zijn en er na dat kruispunt geen expliciet snelheidsbord staat dat (in Vlaanderen) 70 toelaat.
Einde bebouwde kom herkent hij ook niet. Einde snelheidsbeperking wel.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk