Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.32.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Een bijzondere ervaring, geen nag en geen bevestiging bij een rijbaanwissel!
in mijn rit van Groningen naar Utrecht na ongeveer 75km was het niet meer nodig om rijbaanwisseling te bevestigen en ook niet om de 17 seconden het stuur te bewegen.Helaas na uitschakelen (lastige verkeerssituatie) was ik weer terug bij af.
Herkenbaar?
 
Een bijzondere ervaring, geen nag en geen bevestiging bij een rijbaanwissel!
in mijn rit van Groningen naar Utrecht na ongeveer 75km was het niet meer nodig om rijbaanwisseling te bevestigen en ook niet om de 17 seconden het stuur te bewegen.Helaas na uitschakelen (lastige verkeerssituatie) was ik weer terug bij af.
Herkenbaar?
Langdurig (minuut+) niet aan stuur hoeven te zitten wel.
 
Een bijzondere ervaring, geen nag en geen bevestiging bij een rijbaanwissel!
in mijn rit van Groningen naar Utrecht na ongeveer 75km was het niet meer nodig om rijbaanwisseling te bevestigen en ook niet om de 17 seconden het stuur te bewegen. Helaas na uitschakelen (lastige verkeerssituatie) was ik weer terug bij af.
Herkenbaar?
Nee, nog nooit meegemaakt. Lijkt zo te lezen (na herstart nag weer terug) op een software glitch...
 
Versie 2021.32.21, Model 3 performance.

Alarm perikelen.

Herkent iemand dit, sinds 32.21:

Alarm gaat af zonder reden. Camera neemt niets op van dat evenement. Ervoor en erna beelden, niets op het moment van triggeren.

Inmiddels de derde keer in een week.

🤔
Precies hetzelfde gehad afgelopen nacht om 0213, ik heb niks gehoord van het alarm en hopelijk de buren ook niet. Geen sentry mode clip aanwezig, heb ik met eerdere software versies ook gehad soms verklaarbaar door vlieg oid en soms ook niet verklaarbaar maar er werd wel altijd een clip aangemaakt.
 
Nu voor de tweede keer gezien. Waar ik 80 mag, een bord in mijn scherm met 70 en daarop linksonder een grote waterdruppel (waar je soms ook een klokje ziet). Tweemaal op dezelfde plaats ingang tunnel onder de Amstel op N201. Beide keren was het flink regenachtig. Herkent Tesla nu natte wegen of komt dit uit kaart data? Of wordt er per abuis een 70-bij-nat-weer bord herkend (wat er niet staat). Iemand een idee? Bug or feature?
 
Nu voor de tweede keer gezien. Waar ik 80 mag, een bord in mijn scherm met 70 en daarop linksonder een grote waterdruppel (waar je soms ook een klokje ziet). Tweemaal op dezelfde plaats ingang tunnel onder de Amstel op N201. Beide keren was het flink regenachtig. Herkent Tesla nu natte wegen of komt dit uit kaart data? Of wordt er per abuis een 70-bij-nat-weer bord herkend (wat er niet staat). Iemand een idee? Bug or feature?
Oh, kijk Amerikaan was wel op tijd voor een foto.
 

Attachments

  • 7F122A06-9AD7-4FB0-9598-51A0089C1EF6.jpeg
    7F122A06-9AD7-4FB0-9598-51A0089C1EF6.jpeg
    71.2 KB · Views: 45
Oh, kijk Amerikaan was wel op tijd voor een foto.
Ook gezien, op de peage van Lille naar Parijs, daar gold ook daadwerkelijk een snelheidsbeperking bij regen. Volgens mij haalde ie het niet van de borden langs de kant maar zeker weten doe ik het niet, ik kreeg de indruk dat het kaartdata was. overigens was het droog en werd de limiet toch getoond als de geldende max.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Nou ik had nu in de zomervakantie in Frankrijk dat AP overal de regen snelheid aannam terwijl ik geen druppel regen heel de vakantie heb gehad. SUPER SUPER SUPER irritant...

Uiteraard nog een melding van gemaakt maar niks van gehoord.

Maar vorige vakanties ging het wel goed. Zodra de autowipers aangaan zakt de AP snelheid.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Nou ik had nu in de zomervakantie in Frankrijk dat AP overal de regen snelheid aannam terwijl ik geen druppel regen heel de vakantie heb gehad. SUPER SUPER SUPER irritant...

Uiteraard nog een melding van gemaakt maar niks van gehoord.

Maar vorige vakanties ging het wel goed. Zodra de autowipers aangaan zakt de AP snelheid.
Tesla zag de bui al hangen 😆
 
OP had het over de detectie van regen, niet over wat de wagen er mee doet.
OP had het erover dat de navigatie erop wijst dat er een afwijkende snelheidslimiet is bij regenweer.

Dat is iets heel anders dan de regensensor die een druppel water op de voorruit detecteert omdat het infrarood licht anders reflecteert dan normaal.
 
OP had het erover dat de navigatie erop wijst dat er een afwijkende snelheidslimiet is bij regenweer.

Dat is iets heel anders dan de regensensor die een druppel water op de voorruit detecteert omdat het infrarood licht anders reflecteert dan normaal.
Ik antwoorde op zijn vraag : “Herkent de Tesla nu al natte wegen?” Zoals gequote.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL