Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.32.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren welke het anders bij mij. Ook zonder druk op het stuur tijdens het knipperen moet ik doorheen de weerstand duwen. Heel wat steviger dan vroeger. Vroeger was het wel wat onvoorspelbaar of je weerstand zou ervaren of niet. Ook met knipperen aan ging de lane assist niet altijd 'los'.
Dan werkt het dus niet, de weerstand hoort er helemaal niet te zijn. Knipperlicht aan en dan schakelde autopilot over op trafic aware cruise control TACC. Dat is nu niet meer zo, je moet hem erdoorheen trekken wat gevaarlijk is als je harder rijdt en gas geven, letterlijk de autopilot eraf halen is de oplossing. Snel verhelpen Tesla, zorgwekkend
 
Nog maar een bevestiging dat in deze versie er een veel steviger ruk aan het stuur nodig is om deze uit AP (geen FSD) te halen bij ingeschakelde richtingaanwijzer. Voorheen ging dat eigenlijk te makkelijk en schoot de auto op lange uitvoegstroken veel te snel uit AP. Nu is schokvrij rijden een uitdaging.
 
Ik heb net nog eens de test gedaan op de snelweg.
3 x pinken of doorpinken maakt geen verschil. Wat wel een verschil maakt is of je al dan niet druk uitoefent op het stuur.
- Als ik geen druk uitoefen en pink, gaat AP uit en kan ik invoegen zonder bruuske beweging.
- Als ik al een lichte druk uitoefen op het stuur gaat de AP er niet af en forceer ik dus het invoegen met de gekende beweging.

Bovenstaande heb ik vandaag meerdere keren kunnen testen met steeds hetzelfde resultaat.
Thanks voor de terugkoppeling. Ga ik ook eens proberen.
 
Op dit moment wordt 2021.32.21 gedownload. De download is vanochtend ergens begonnen volgens mij, Maar het gaat retelangzaam. Staat nu al een poos op 28% in de app.

Mijn internet thuis is retesnel en de auto staat zeer dichtbij een Wireless Access Point. De lage snelheid kan liggen aan de Tesla-servers. Maar dan moeten meer mensen ervaren dat de download traaaaaaaaaag gaat. Klopt dat? Heeft anders iemand nog een geweldige tip om de download te versnellen?
 
Op dit moment wordt 2021.32.21 gedownload. De download is vanochtend ergens begonnen volgens mij, Maar het gaat retelangzaam. Staat nu al een poos op 28% in de app.

Mijn internet thuis is retesnel en de auto staat zeer dichtbij een Wireless Access Point. De lage snelheid kan liggen aan de Tesla-servers. Maar dan moeten meer mensen ervaren dat de download traaaaaaaaaag gaat. Klopt dat? Heeft anders iemand nog een geweldige tip om de download te versnellen?
Niet naar kijken en lekker laten pruttelen 😉
 
Vanmiddag 2021.32.21 gedownload en 60kilometer gereden.
Eén phantom brake gehad ter hoogte van een portaal over de weg. Auto remde niet hard af, maar verminderde wel snelheid.
verder nog steeds last van wisselend afstand houden tot voorganger (jojo effect). Ik had niet de indruk dat het met rij snelheid te maken had.
 
AP gaat er weer netjes af bij richting aangeven met 2021.32.21.
Wel USB filesysteem probleem nog aanwezig.
Tevens bij Superchargers geef hij niet groot meer de remaining time aan tot je weg kunt rijden. Alleen onderin de route bijv -10 bij aankomst op bestemming wat terug loopt tot boven 0 door superchargen en je dus stopt als je op + waarde zit.
Kan iemand dat bevestigen dat deze functie veranderd is?
 
AP gaat er weer netjes af bij richting aangeven met 2021.32.21.
Wel USB filesysteem probleem nog aanwezig.
Tevens bij Superchargers geef hij niet groot meer de remaining time aan tot je weg kunt rijden. Alleen onderin de route bijv -10 bij aankomst op bestemming wat terug loopt tot boven 0 door superchargen en je dus stopt als je op + waarde zit.
Kan iemand dat bevestigen dat deze functie veranderd is?
Hier ook problemen met usb. Gekomen sinds 1 van de nieuwe updates (nu op 2021.32.21). Ik heb een flashdrive erin zitten (long endurance 256GB sandisk SD) die afgelopen jaar probleemloos heeft gewerkt. Maar nu doet hij het niet meer in de Tesla, terwijl ik op mijn pc gewoon prima full check heb gedaan en helemaal goed.
 
Ok hier USB issues sinds enkele weken. Had een 2 TB harddrive, die altijd netjes werkte, maar dat is nu afgelopen.Veel foutmeldingen en uitschakeling, ook al een keer harde schijf gecorrumpeerd . Zal aan een ssd in goede behuizing moeten, denk ik . Iemand een tip welke combi ook met deze softwareversie goed blijft werken?