Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Verkopen en een BMW kopen. Kan je op een BMW forum daar janken.

Ik weet niet of het veel bijdraagt om voor zo een details met dergelijke krachttermen te gaan vitten. De meesten van ons hebben een Tesla en vinden je vaststellingen ofwel overtrokken, ofwel ervaren ze ze zelf maar laten ze nooit iets horen.

Foutloze software schrijven is deze dagen erg moeilijk, zeker als het over software gaat die feilloos computer vision moet kunnen, al dan niet geleerd uit neural nets. Dat houdt o.a. in dat er fouten gemaakt worden, net zoals je kleuter van 5 ook niet feilloos de werken van Shakespeare kan reciteren, laat staan het aantal rijstroken overal en altijd correct zal tellen.

Dus ja, niet leuk dat je productie software zich mistelt op Amsterdamse kruisingen. De volgende versie wordt al enkele maanden aangekondigd. Bij de concurrentie krijg je vaak de functie die er af-fabriek op zat en daar moet je het mee doen.

Te veel aandeelhouders? De dag dat een Mercedes laat zien dat ze met een OTA update bestaande auto's level 3 of meer kunnen maken, zal ook ik twijfelen over mijn aandelen. Maar in tussentijd rij je wel een van de meeste geavanceerde ADAS-systemen op de markt, met regelmatig updates en de belofte dat er een nieuwe versie in de steigers staat. Hoe erg is het dan écht dat ie op de huidige beperkte CV-versie zich mistelt op rijstroken?
Je kan best ontevreden zijn over bepaalde aspecten van je Tesla zonder gelijk de onbedwingbare drang te hebben om een BMW te kopen.

Ik weet dat ik hiermee in de kerk vloek, maar je hoeft echt niet gelijk een Tesla fanboy te zijn om van een je Tesla te genieten, dat kan ook terwijl je over bepaalde zaken ontevreden bent hoor. Heel apart en zelfs humoristisch dit, bam ga een BMW kopen.
 
Willen jullie dat ik de situatie in Amsterdam met FSD bijhoud of niet? Ik heb vorig jaar diverse malen vooruitgang gemeld, zoals binnen de stad, de snelweg verlaten en remmen voor rotondes. Sinds eind vorig jaar is het echt een paar stappen achteruit gegaan - vooral op zaken waar het niet had gehoeven (zoals navigatie dus).

Als iemand wil dat ik nettere woorden gebruik of mijn frustratie voor me hou, zeg dat dan niet door me openbaar te beledigen. Dat kan gewoon met een "je bedoelt te zeggen..." zin - die zijn zeer duidelijk en laten de persoon in waarde. Dank.

Ik zal vanaf nu mijn frustraties voor me houden en neutralere termen gebruiken bij achteruitgang of bug.
Blijf aub vooral doorgaan met het posten over je fsd ervaringen in Amsterdam, het wordt gewaardeerd. Zowel over je negatieve als positieve ervaringen, het is een forum, geen echo chamber. Al lijkt het soms dat sommigen dat anders zien of anders hadden gewild.
 
- Nog steeds knipperlicht disco
- Nog steeds phantom brakes
- Nog steeds giga veel incorrecte snelheids limieten
- Nog steeds geen fantsoenlijke auto lange change
- Nog steeds geen matrixborden detectie (HW3)
- Nog steeds veel te laat beginnen met remmen voor stoplichten die op rood staan
- Nog steeds veel te laat beginnen met remmen voor een file
- Nog steeds slecht anticiperen om auto's or stoplichten die voor voorligger rijden
- Nog steeds slecht anticiperen op langzaam verkeer als je met 130-150 op AP rijdt
- Nog steeds gaat AP vaak in de ankers voor auto's die de invoegstrook op 'draaien' omdat AP denkt dat ze meteen naar links komen
- Nog steeds geen goede Autopark
- Nog steeds onbruikbare smart summon (dit is de enige door EU regels)
Heb je ook een eigen lijstje van zaken die wel goed werken? Als we deze iets verder uitschrijven (foto's, beschrijving, etc), dan kunnen we makkelijker bijhouden wat de voortgang is. Kan ik het wel aanvullen en categoriseren.
 
Vooral deze informatie doorspelen aan Tesla. Enkel hier klagen gaat je situatie niet verbeteren. Tesla gaat hier niet je geklaag lezen
Heb dat via de app en telefoon geprobeerd. Vorig jaar diverse malen over route-bepaling als er geen 4G-bereik is, en dan voornamelijk de zoekbalk die werd leeggemaakt als er iets mis ging. Ik zat in Frankrijk en kon geen routes invoeren omdat er op de momenten van bereik geen parkeerplekken waren. "84 Rue Claude Monet, Giverny" invoeren was erg stressvol en heb grotendeels gewoon op Android gereden. Dit is nu wel beter ("verbeteringen navigatie bij minder bereik"). alhoewel ik niet meer naar de tuinen van Monet ben geweest sindsdien. Het was een tijdrovend werk om dat door te geven en heb totaal geen idee of het 't wel waard was.
 
Ik hou me al 2 weken in om dit te roepen. Wordt wel eens een keer tijd zo onderhand voor een nieuwe versie...
Ik heb mijn M3 sinds oktober vorig jaar. In de eerste paar maanden heb ik misschien 2 (of 3) updates gehad waar serieuze (ook niet grote, maar toch) verbeteringen in zaten. Sindsdien alleen maar minor bug fixes en spelletjes waar ik denk weinig mensen waarde aan hechten. Is het een beetje gedaan met de updates en heb ik het laatste staartje nog net mogen meemaken? Ik kan zo een hele lijst aan (vaak ook kleine) verbeteringen roepen (die anderen ook al roepen) waar met bijzonder weinig programmeerwerk veel onhandigheden worden geëlimineerd. Waarom wordt dat niet opgepakt ipv weer een extra spelletje waar niemand op zit te wachten? (ik weet, dat is geen vraag aan jullie, maar meer een vraag die ik me stel).
 
Heb je ook een eigen lijstje van zaken die wel goed werken? Als we deze iets verder uitschrijven (foto's, beschrijving, etc), dan kunnen we makkelijker bijhouden wat de voortgang is. Kan ik het wel aanvullen en categoriseren.

Natuurlijk de auto als je niet op AP rijdt. Het is een uitermate fijne auto om je in te verplaatsen.

Maar zaken die wel goed werken die met AP/TACC/FSD te maken hebben? Het enige wat tegenwoordig wel "ok" werkt zijn de autowipers :).

Verder vind ik overal de AP experience sinds ik m'n S100D heb enkel verslechterd. Voornamelijk door de debiele harde limitaties van snelheidslimieten en limitatie van lane change assist enkel op snelwegen. In het begin kon je op elke meerbaansweg lane change assist gebruiken.

Prima dat ze de snelheidslimiet tonen maar met zo veel fouten moet je de limiet niet toepassen.
 
Op dit vlak ben ik het met je eens. Echter van een AP1 naar eap/noa/ap3 hw is een gigantisch verschil kwa beleving. Ik ben met mijn vader vorig jaar gaan proefrijden met een model 3. Vergeleken met een s met AP1 zijn de signalen die de auto opvangt en features in het begin overweldigend. Hier zul je een weekje aan moeten wennen.
Mijn vrouw vind AP1 soms al te veel toeteren, @ramonneke ik snap dan dat je soms beter zonder de toeters en bellen wilt rijden.
 
Eindelijk weer een nieuwe versie (4.21), schrik niet van de inhoud …
 

Attachments

  • EE70246F-45CE-41E6-92F7-60A5949AFBF5.jpeg
    EE70246F-45CE-41E6-92F7-60A5949AFBF5.jpeg
    384.6 KB · Views: 49
  • Like
Reactions: Tezlaowner