Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
20.5 is hier gisterenavond ook aangeboden, terwijl ik 16.3 een paar dagen geleden nog heb geïnstalleerd. Tempo zit er nu aardig in.
Enkel nog geen kaartupdate ontvangen, dat is wel iets waar ik nog op zit te wachten en hoop dit vóór de zomervakantie nog te hebben.
hier idem. Was het eergisteren 16.3, vannacht een update naar 20.5
 
Hier ook 20.5 binnen gekregen en net als voor 16.3 duurde het downloaden en installeren veel langer dan bij de vorige updates. Voor beide releases duurde de download en installatie ong een uur (de download bleef bv heel lang hangen op 50% bij een goed wifi verbinding).
 
Net even wat gereden op 2022.20.5 met NoA .
A27 richting Utrecht na Meerkerk tot aan knooppunt Everdingen 70km als snelheidsaanduiding. Normaal verkeer en 100 zou dus juist geweest zijn, heb ook nergens een 70 km bord gezien langs deze route.
De terugweg van Vianen naar Knooppunt Gorinchem was de snelheidsaanduiding wel juist.
Rijstrook wisselingen op NoA om in te halen en terug te voegen gaan wel rustiger en ik heb de indruk dat de 'gap' minder groot hoest te zijn en de auto zich dus makkelijker naar de inhaalstrook laat verplaatsen. Snelheidsaanduidingen worden zowel op binnenwegen als snelwegen herkend met dien verstande dat de heen route die onjuiste snelheid had. Heb nog het 2021 kaart materiaal zit dus ook te wachten op het nieuwe materiaal.
Jammer dat het automatisch afslaan op een snelweg afrit niet meer werkt, maar toen het wel werkte waren er echt ook afritten die de auto gewoon veel te abrupt nam en waar ik het dan ook maar uitschakelde (zeker met passagiers in de auto).
Leuk dat de batterij status bij aankomst weer bovenaan de navigatie ritgegevens zichtbaar is (mss nu ook de rondrit daar aangeven, scheelt weer wat scrollen). Zal nu het verbruiksscherm wel wat minder gaan gebruiken :)
 
  • Like
Reactions: Woek
Wat ik wel opmerkte, zij het niet al enkele releases geleden, is dat het settings scherm soms de eerste keer niet goed laadt, dan blijft het een wit scherm totdat ik 'm weer sluit en daarna open. Meer mensen hier last van? Beetje hetzelfde euvel als het laadscherm wat al jaar en dag een issue is.
 
Eerste ervaringen met .5

- na deze update waren mijn stoelprofielen helemaal garbage. En nog steeds pakt hij niet iedere keer de goede instellingen;
- supercharge laadscherm op 17 inch werkt niet meer
- laadniveau stond opeens op 50% ipv mijn 80%

Allemaal niet wereldschokkend, maar wel raar.
 
Wat ik wel opmerkte, zij het niet al enkele releases geleden, is dat het settings scherm soms de eerste keer niet goed laadt, dan blijft het een wit scherm totdat ik 'm weer sluit en daarna open. Meer mensen hier last van? Beetje hetzelfde euvel als het laadscherm wat al jaar en dag een issue is.

Bij mij is dit al heel lang. Resets en de firmwares hebben dit nooit opgelost. Erg irritante bug.
 
Twee dingen in de releasenotes:

- Verkeersbordenherkenning
- Bandenseizoen

Ik ben benieuwd hoe die eerste verschilt van de huidige werking.

En ook wat de instelling winterbanden of zomerbanden doet met de auto. Wat zou er dan anders gaan?
 
een verschil met 2022.16.3 is dat de climate control nu weer anders werkt:

Lang geleden (paar releases): Als je de airflow openingen veranderde, ging de auto er voor alles af (dus ook de ventilatorsnelheid)
2022.x - 2022.16.3: Als je de airfow openingen veranderde bleef de 'rest' op auto zitten (dat is wat ik wil :) )
2022.20.5: terug naar lang geleden :(
 
Ik heb sinds 20.5 dat als ik bij mijn auto aankom en de portier opendoe het alarm voor een paar seconden afgaat. Krijg geen melding in de app. Portier gaat normaal open in de zin van dat de auto snel de connectie met mijn Android toestel maakt en normaal de deur ontsluit. Zijn er meer mensen die die ervaring hebben
 
Ik heb sinds 20.5 dat als ik bij mijn auto aankom en de portier opendoe het alarm voor een paar seconden afgaat. Krijg geen melding in de app. Portier gaat normaal open in de zin van dat de auto snel de connectie met mijn Android toestel maakt en normaal de deur ontsluit. Zijn er meer mensen die die ervaring hebben
idd ik had zaterdag even een luide piep toen ik portier opende met mijn iPhone