Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 2022.24.6 lijkt Vision actief te zijn bij mijn Model 3. De volgafstand kan niet meer op 1 en Auto High Beam gaat automatisch aan wanneer ik AP activeer.
Nu heb ik nog niet in het donker gereden sinds de update, maar ik maak me wel zorgen dat ik straks elke keer Auto High Beam moet uitzetten wanneer ik AP aanzet (want zo geweldig was die functionaliteit niet).


Iemand met een nieuwere Model 3 (welke al geen radar had) al ervaring mee? Kan je dit nog permanent uitschakelen of moet ik me geen zorgen maken hierover?
Auto high-beams op AP permanent deactiveren kan helaas niet. Wel kan je, direct na het engagen van AP, de auto high-beams uitzetten (linker stalk naar achteren is het snelste). Helaas, maar ik ben bang dat dit niet snel veranderd.
 
Wat me vandaag ook opviel was een trilling in het stuur wanneer de Forward Collision Warning vond dat het iets te gevaarlijk werd. Nog niet eerder een trilling meegemaakt. Dat moet haast ook wel nieuw zijn?!
 
Afgelopen weekend in het donker gereden, maar de auto-high beam op snelweg valt erg tegen. Komt op de raarste momenten aan en zit je o.a. dus bij mensen van achteren naar binnen te schijnen op paar 100m afstand. Dus, maar uitgezet helaas.
Tegenliggers is vanaf ie het licht herkent, verkeer dat met je mee rijdt is vanaf 300m dat ie grootlicht uit zet.

Vind ik niet te gek.

Enige handicap is er voor truckers die hoog zitten en wiens koplampen niet te zien zijn door een middenberm, maar eerlijk gezegd wordt ik ook niet vaak gehinderd door een tegenligger op de snelweg die met grootlicht rijdt.
 
Ik heb sinds gisteren ook 2022.24.6. In tegenstelling tot de meesten hier is auto high beam bij mij niet ingeschakeld als ik AP inschakel (zie foto). Daarentegen had ik gisteren wel last van de melding dat de snelheid werd verlaagd i.v.m. slecht zicht. Het was op dat moment mistig, maar het zicht was nog zeker 250m. Gevolg van het verdwijnen van het gebruik van de radar?
 

Attachments

  • IMG_1901.jpg
    IMG_1901.jpg
    575.3 KB · Views: 110
Ik heb sinds gisteren ook 2022.24.6. In tegenstelling tot de meesten hier is auto high beam bij mij niet ingeschakeld als ik AP inschakel (zie foto). Daarentegen had ik gisteren wel last van de melding dat de snelheid werd verlaagd i.v.m. slecht zicht. Het was op dat moment mistig, maar het zicht was nog zeker 250m. Gevolg van het verdwijnen van het gebruik van de radar?
Daarom is radar o.a. bedacht om bijvoorbeeld op schepen met mist nog andere schepen/land te kunnen detecteren, geniaal dat ze het nu uit gaan schakelen.
 
En ja, eindelijk herkent NoICE snelheidsborden.
Yes, zelfs deze van 30 km/h aan werken om vervolgens ... de volgende 8 kilometer 30 km/h te willen rijden.
Hopelijk komt er snel een update die NoICE leert dat een snelheidsbeperking vervalt bij het volgende kruispunt of de volgende weg... 😤
Klopt, blijft vaak hangen binnen de bebouwde kom. Wat doet NoIce met borden op de snelweg?
 
Klopt, blijft vaak hangen binnen de bebouwde kom. Wat doet NoIce met borden op de snelweg?
Vandaag een stukje snelweg gedaan, maar geen borden tegen gekomen...

Ik ga NoICE ook niet confronteren met onze snelwegen, voor hij doorheeft dat datgene dat wij snelweg noemen in België ook wel echt snelwegen zijn, zijn we sowieso weer elfendertig updates verder...
 
  • Funny
Reactions: OttoR and Enzo63
Die nieuwe navigatie pop-up aan de linkerkant is echt veel beter dan de vorige. Beter leesbaar zo boven in het scherm.
Zwarte lijn om de blauwe lijn op de grote kaart is ook fijn, mooier zicht.
Bij mijn geen melding over Vision only, maar hij ziet wel veel beter de zijkant van auto's in de bochten (als ze voor je rijden) ik zie ook minder 'afstand gokken' van auto's naast mij.
Ik heb ook meteen de games eraf gegooid die ik nooit speel (alles). Zou het uitmaken op de snelheid waarmee het geheugen verouderd?
 
Dat doet ie "al" (of weer) sinds begin augustus dit jaar.

Vind overigens dat 2022.24.6 FSD het wel heel goed doet. Geen phantom brakes meer (touch wood) en zelfs in tunnels heel stabiel. Perfect, nee.
Maar veel beter dan voorgaande versies zeker.
Helaas. Op weg naar Hamburg in Nederland nog, ineens vol in de remmen met rood take over stuur. Geen enkele andere weggebruiker in de buurt. Dat wil ik mijn meerijders echt niet steeds aandoen. FSD daarna niet meer aan gehad. Balen.