Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Daarom is radar o.a. bedacht om bijvoorbeeld op schepen met mist nog andere schepen/land te kunnen detecteren, geniaal dat ze het nu uit gaan schakelen.
Je kan er dan ook vrij veilig vanuit gaan dat als de radar een object detecteert op het water, dat het ook een object is waar je voor moet opletten.

Een radar op land daarentegen geeft een hele waas van signalen aan.
 
Helaas. Op weg naar Hamburg in Nederland nog, ineens vol in de remmen met rood take over stuur. Geen enkele andere weggebruiker in de buurt. Dat wil ik mijn meerijders echt niet steeds aandoen. FSD daarna niet meer aan gehad. Balen.

Wat een k** ervaring! Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt terwijl wij een vergelijkbare auto/software hebben. Ik blijf mij over de verschillende ervaringen verbazen... Ik kan bijna altijd alle verkeerde reacties wel verklaren, maar een echt heftig rood alarm heb ik alleen in de stad als iemand voor mij plots op zijn rem trapt (FCW). Op de snelweg (gelukkig!) nooit gehad.

Camera's al eens opnieuw gekalibreerd? (ik probeer maar wat)
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Ervaring hier ook niet echt positief. Ik zat eerst op 2022.24.1 en sinds een dikke week op 2022.24.6.
Vanaf die eerste merk ik dat mijn lichten veel vaker aangaan. Met het regenachtig weer van de laatste dagen staan ze eigenlijk constant aan. Best wel vervelend gezien er weldegelijk genoeg licht is en ik niemand anders zie licht gebruiken.

Het automatisch grootlicht, zoals velen hier al hebben aangehaald soort me ook enorm. Maak daar dan toch een instelling van... Zelfde met de ruitenwissers. Iedere wagen waar ik de laatste 15 jaar mee heb gereden heeft dit beter onder de knie. Gaande van een Peugeot, Volkswagen, BMW,... en die hebben ook bijna allemaal de mogelijkeid om de gevoeligheid hiervan in te stellen.

Ik had nu ook plots weer bijna iedere rit de melding dat SOS call niet beschikbaar is. Ik kan daar mee leven maar eigenlijk hoort dat allemaal niet. Mijn vrouw heeft dan steeds extra stress bij zo'n dingen als ze alleen met de wagen op pad is.

Autopilot en zelfs TACC valt me ook steeds meer tegen. Het zorgt voor zoveel gepruts en irritatie dat ik van mezelf merk dat ik het bijna niet meer gebruik. Heb de dingen waar ik me aan erger hier wel al eens opgesomd maar het betert er in ieder geval niet meer op. Ik had de indruk dat de gevoeligheid voor fietsers iets beter was in 2022.24.1 maar 2022.24.6 draait dat dan weer terug. Het maakt TACC gewoon compleet onbruikbaar inde bebouwde kom voor mij. Deels ligt dat wel aan de infrastructuur hier maar met vorige wagens (zoals de iX3) had ik daar totaal geen last van.

Serieus ontgoocheld in deze zaken eigenlijk. Bepaalde dingen heeft Tesla goed onder de knie maar ik had niet verwacht dat hetgene waarvoor ze eigenlijk wel best gekend zijn, zo slecht werkt. Bijna elke rit erger ik me wel aan iets.
 
Ervaring hier ook niet echt positief. Ik zat eerst op 2022.24.1 en sinds een dikke week op 2022.24.6.
Vanaf die eerste merk ik dat mijn lichten veel vaker aangaan. Met het regenachtig weer van de laatste dagen staan ze eigenlijk constant aan. Best wel vervelend gezien er weldegelijk genoeg licht is en ik niemand anders zie licht gebruiken.

Het automatisch grootlicht, zoals velen hier al hebben aangehaald soort me ook enorm. Maak daar dan toch een instelling van... Zelfde met de ruitenwissers. Iedere wagen waar ik de laatste 15 jaar mee heb gereden heeft dit beter onder de knie. Gaande van een Peugeot, Volkswagen, BMW,... en die hebben ook bijna allemaal de mogelijkeid om de gevoeligheid hiervan in te stellen.

Ik had nu ook plots weer bijna iedere rit de melding dat SOS call niet beschikbaar is. Ik kan daar mee leven maar eigenlijk hoort dat allemaal niet. Mijn vrouw heeft dan steeds extra stress bij zo'n dingen als ze alleen met de wagen op pad is.

Autopilot en zelfs TACC valt me ook steeds meer tegen. Het zorgt voor zoveel gepruts en irritatie dat ik van mezelf merk dat ik het bijna niet meer gebruik. Heb de dingen waar ik me aan erger hier wel al eens opgesomd maar het betert er in ieder geval niet meer op. Ik had de indruk dat de gevoeligheid voor fietsers iets beter was in 2022.24.1 maar 2022.24.6 draait dat dan weer terug. Het maakt TACC gewoon compleet onbruikbaar inde bebouwde kom voor mij. Deels ligt dat wel aan de infrastructuur hier maar met vorige wagens (zoals de iX3) had ik daar totaal geen last van.

Serieus ontgoocheld in deze zaken eigenlijk. Bepaalde dingen heeft Tesla goed onder de knie maar ik had niet verwacht dat hetgene waarvoor ze eigenlijk wel best gekend zijn, zo slecht werkt. Bijna elke rit erger ik me wel aan iets.
HW2.5 of HW3?

Voor mijn gevoel met HW3 is Autopilot heerlijk, schokt niet meer en volgt goed.
 
HW2.5 of HW3?

Voor mijn gevoel met HW3 is Autopilot heerlijk, schokt niet meer en volgt goed.
HW3

Het is inderdaad minder bruusk maar in veel gevallen toch nog steeds met een soort vreemde versnelling/vertraging. Als passagier zou ik snel wagenziek worden bij file, dat ben ik zeker. En jammer genoeg ook nog in veel gevallen ergerlijk traag (auto die afslag neemt, overstekende auto,...).
Enkel op de autosnelweg gebruik ik het nog soms maar dan stoor ik mij weer aan het aan/uitzetten met bijhorende geluidjes bij wissel van rijstrook (geen EAP). Ik ken geen enkel ander merk die het op die manier heeft.
 
Helaas. Op weg naar Hamburg in Nederland nog, ineens vol in de remmen met rood take over stuur. Geen enkele andere weggebruiker in de buurt. Dat wil ik mijn meerijders echt niet steeds aandoen. FSD daarna niet meer aan gehad. Balen.
Heb die rode stuur paniek nu ook 2x gehad terwijl de auto stilstond. Een keer voor een verkeerslicht, een keer achter een voorganger (file).
Vermakelijk hoor, level 2. 😉
 
Rijervaring 24.6

Komende vanuit Amsterdam via A! afslag 5 Naarden. Daar staat (mi overigens onnodig) een bord met max 80. Dat wordt sinds .24 inderdaad herkend. Maar... 50 meter verder staat links een bord met 100 wat geldt voor de drie banen rechtdoor op de A1. Helaas wordt deze verkeerd herkend en denkt Tesla dat het voor de uitvoegstrook geldt.

Nu net 24.8 geïnstalleerd, ben benieuwd of dit is verbeterd.
 
Wat mij een beetje verbaast is dat de radar achter mijn voorbumper dan nu ineens uitgeschakeld zou zijn?

Vorige week heeft Tesla bij mij dat ding vervangen omdat hij niet goed meer werkte. Deze week 2022.24.6 aangeboden gekregen en vandaag 2022.24.8.

Of begrijp ik niet wat vision only inhoudt?