Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Wat bij mij is opgevallen in de verschillende iteraties van deze update in mijn 2018 75D MS MCU2:

- Automatische ruitenwissers gaan naar wat is ingesteld op de hendel wanneer je in park staat.
- Apple Podcasts pauzeert random waarna het niet meer mogelijk is om te hervatten. Je moet eerst van input (Spotify/TuneIn) veranderen om dan terug naar je podcasts te kunnen luisteren.
- Ik ben nog geen enkele flitspaal/traject/roodlicht/...-melding tegen gekomen (België)
- Bij het inschakelen van (E)AP krijg je binnen de enkele seconden al meteen een rode, luide warning om je stuur vast te nemen wanneer je niet meteen tegendruk geeft aan je stuur (dus altijd wanneer je inschakelt op een rechte baan)
- Aanpassen van snelheid bij EAP op basis van borden of navi is hit or miss. De ene keer past hij zich aan, de andere keer niet.
- Zoals verwacht geen high fidelity parkeerhulp

Enig idee of dit met de komende update (gedeeltelijk) opgelost is?
 
Wat bij mij is opgevallen in de verschillende iteraties van deze update in mijn 2018 75D MS MCU2:

- Automatische ruitenwissers gaan naar wat is ingesteld op de hendel wanneer je in park staat.
- Apple Podcasts pauzeert random waarna het niet meer mogelijk is om te hervatten. Je moet eerst van input (Spotify/TuneIn) veranderen om dan terug naar je podcasts te kunnen luisteren.
- Ik ben nog geen enkele flitspaal/traject/roodlicht/...-melding tegen gekomen (België)
- Bij het inschakelen van (E)AP krijg je binnen de enkele seconden al meteen een rode, luide warning om je stuur vast te nemen wanneer je niet meteen tegendruk geeft aan je stuur (dus altijd wanneer je inschakelt op een rechte baan)
- Aanpassen van snelheid bij EAP op basis van borden of navi is hit or miss. De ene keer past hij zich aan, de andere keer niet.
- Zoals verwacht geen high fidelity parkeerhulp

Enig idee of dit met de komende update (gedeeltelijk) opgelost is?
Welke software heb je nu?
 
- Bij het inschakelen van (E)AP krijg je binnen de enkele seconden al meteen een rode, luide warning om je stuur vast te nemen wanneer je niet meteen tegendruk geeft aan je stuur (dus altijd wanneer je inschakelt op een rechte baan)
Net als bij mijn Niro (vorige wagen) moet ik mijn stuur gewoon vasthouden. Ik heb niet het idee dat ik ook maar enige (extra) druk zet, en heb nog geen enkele waarschuwing gehad tijdens autosteer.
In mijn geval lijkt het correct vasthouden van het stuur met beide handen dus voldoende, ook op een rechte baan.
 
Net als bij mijn Niro (vorige wagen) moet ik mijn stuur gewoon vasthouden. Ik heb niet het idee dat ik ook maar enige (extra) druk zet, en heb nog geen enkele waarschuwing gehad tijdens autosteer.
In mijn geval lijkt het correct vasthouden van het stuur met beide handen dus voldoende, ook op een rechte baan.
Bij de Model S moet je echt een beetje "tegentrekken" om de wagen te laten weten dat je je handen aan het stuur hebt, dat werkt hier dus jammer genoeg niet.
 
Vandaag had ik voor de tweede keer dat onder het rijden de besturingscomputer crashte en vervolgens herstartte. Niet een erg aangename ervaring omdat je niks meer ziet op je display en AP ook er de brui aan geeft. In het verleden was de software op dat systeem altijd super betrouwbaar en crashte nooit. Het verhoogt mijn vertrouwen niet.
 
Vandaag had ik voor de tweede keer dat onder het rijden de besturingscomputer crashte en vervolgens herstartte. Niet een erg aangename ervaring omdat je niks meer ziet op je display en AP ook er de brui aan geeft. In het verleden was de software op dat systeem altijd super betrouwbaar en crashte nooit. Het verhoogt mijn vertrouwen niet.
In 6,5 jaar twee keer gehad. Laatste twee jaar niet meer. Niet aangenaam, maar met vijf minuten werkt alles gelukkig weer....

Ook zelf onder rijden weleens express herstart gedaan. Problemen met connectivity.
 
  • Like
Reactions: job-lek