Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat je het stuur niet snel genoeg aanraakt.
Bij mijn vorige Model S kreeg je betere waarschuwingen en een beter geluidsignaal.

Nu krijg ik vaak de melding dat AP niet meer kan terwijl ik niet eens door had dat ik het stuur moest vasthouden. Dus ipv mijn ogen op de weg te houden moet ik naar het dashboard blijven kijken. Vind het zelf ridicuul. Zoals vroeger dat je de rest van de rit geen AP meer kon gebruiken was voor mij meer dan voldoende. Nu wordt je een week gestraft.

De sensor van het stuur is ook minder gevoelig. Vaak hou ik het stuur dan even vast maar wordt het niet geregistreerd. Waardoor ik denk dat het in orde is maar ik dan x seconden later de melding krijg dat ik gestraft ben.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Vraagje ik zit nog op steeds op 2023.26.12 met mijn MS75 2017. Kreeg in het verleden elke1 a 2 maanden nieuwe update. Iemand enig idee?
Mijn X zit ook op 2023.26.12 (zojuist ranger langsgekomen)
maar blijkbaar is er een recall actie voor vervangen van oudere type camera's (front / siderepeaters / pillars) voor alle model S & X tussen 2016 & 2020

De nieuwere software komen/werken niet met bepaalde settings waardoor ze camera's moeten vervangen (gratis)

Het gebeurd via rangers (10 minuten werk) of ze vervangen ze automatisch als je toevallig in SeC zit voor een andere probleem
 
Mijn X zit ook op 2023.26.12 (zojuist ranger langsgekomen)
maar blijkbaar is er een recall actie voor vervangen van oudere type camera's (front / siderepeaters / pillars) voor alle model S & X tussen 2016 & 2020

De nieuwere software komen/werken niet met bepaalde settings waardoor ze camera's moeten vervangen (gratis)

Het gebeurd via rangers (10 minuten werk) of ze vervangen ze automatisch als je toevallig in SeC zit voor een andere probleem

Ik kan niets vinden over deze recall. Heb je meer info?
 
Ik kan niets vinden over deze recall. Heb je meer info?
Er staat "nog" niks online maar de Tesla ranger had tegen mij gezegd dat het een recall is (sinds een week of 2) en alles werd intern afgesproken 🤔

En dat hij al sinds midden januari elke dag een dozijn tesla's camera's vervangt bij model S & X die vastzitten bij software 2023.26 met oudere type van AP camera's

In zijn trunk zag ik dozen vol met camera's & siderepeaters

Alle camera's worden gratis vervangen zolang je een service inschiet ivm software upgrade issue
En ook als je dat niet doet, bij volgende SeC bezoek doen ze automatisch zoals de EmmC recall die ze gratis aanbieden

Onderdelen kosten alleen al €651 (4 camera's) als je zelf had moeten betalen 😅
Maar ik had de siderepeaters (€295) al sinds oktober zelf vervangen 🥹
Dus daar had ik wel pech gehad
 
Last edited:
Hier nog steeds 0/5 (met 2 bestuurders).
Soms moet je de oorzaak niet te ver gaan zoeken lijkt me dan 😇
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijn. Tot voor kort reed ik in zowel de MYP als de M3P. Bij de M3 kreeg ik zeer snel(soms binnen een seconde na het aanzetten van de AP een interventie, bij de MY kreeg ik deze nooit.
Het gaat wat kort door de bocht om een klager alleen te wijzen op zijn eigen gedrag. Er zit(N=2) een verschil tussen sommige auto’s.
Wat dat is(combinatie hardware/software) blijft slechts gissen. Maar laten we de mensen id dit melden niet te snel wegzetten in algemene veroordelingen.
 
Screenshot 2024-01-31 at 11.33.49.png
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijn. Tot voor kort reed ik in zowel de MYP als de M3P. Bij de M3 kreeg ik zeer snel(soms binnen een seconde na het aanzetten van de AP een interventie, bij de MY kreeg ik deze nooit.
Het gaat wat kort door de bocht om een klager alleen te wijzen op zijn eigen gedrag. Er zit(N=2) een verschil tussen sommige auto’s.
Wat dat is(combinatie hardware/software) blijft slechts gissen. Maar laten we de mensen id dit melden niet te snel wegzetten in algemene veroordelingen.

Ik krijg ook regelmatig op m'n donder, vooral de eerste paar tellen na het activeren van AP. Maar zo'n waarschuwing is nog geen 'strike', zoals je in het screenshot van mijn vorige bericht ziet. Pas als je het grote rode stuur krijgt omdat je 3 maal helemaal niet hebt gereageerd op de "blauwe puls"-waarschuwing, dan heb je er een te pakken. En bedenk dan dat je niet alleen de blauwe puls hebt gemist, maar ook het sneller knipperen daarvan tot aan de rode handjes. En dat dan 3 keer op 1 rit.

Ik las ergens (hier? Tweakers? FB?) dat het grote rode stuur alleen nog nieteens meetelt als je hem om andere redenen kreeg. Versnel je bijvoorbeeld boven de 140 met Autosteer actief, dan krijg je hem ook, maar die telt dan niet als 'strike'. Ik heb het nog niet uit durven proberen... ;-)

Als ik na ruim 3200 kilometer nog op 0 strikes sta, terwijl ik ook heus wel op mijn lazer krijg, vraag ik me toch wat mensen dan doen om ze wel te krijgen.
 
Ik moet af en toe zo hard stuur kracht geven dat die gewoon van de AP af schiet, anders blijft die waarschuwen. Dat is bij mij echt wel veranderd in de laatste updates sinds je als bestuurder zo enorm door software wordt gecontroleerd...... full self driving (door auto dan) wordt langzaam aan echt weer full self driving (door bestuurder) en dus eigenlijk is het achteruitgang door techniek.
 
Ik moet af en toe zo hard stuur kracht geven dat die gewoon van de AP af schiet, anders blijft die waarschuwen. Dat is bij mij echt wel veranderd in de laatste updates sinds je als bestuurder zo enorm door software wordt gecontroleerd...... full self driving (door auto dan) wordt langzaam aan echt weer full self driving (door bestuurder) en dus eigenlijk is het achteruitgang door techniek.
+1
(maar dit gebeurd bij mij niet zo vaak -> 2 tot 3 maal per week dus ongeveer 1x per 1.000 km)
 
Je moet met de kerst update niet alleen aan het stuur leunen, maar ook echt naar de weg kijken. Dan pas gaan de waarschuwingen weg.
Dat hadden we inmiddels door inderdaad.
Maar met de vervolgupdates (.9) is er volgens mij nog een en ander veranderd.
Maar ik denk dat de stuurnags frequenter komen als je ook een cameranag gehad hebt. En misschien moet je ook wel harder aan het stuur trekken dan.