Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.14.*

This site may earn commission on affiliate links.
arstechnica.com/cars/2024/05/teslas-can-still-be-stolen-with-a-cheap-radio-hack-despite-new-keyless

Lijkt me nog steeds erg verstandig om pin2drive te gebruiken
1717058090363.png
 
De auto wordt zo dichtbij mogelijk geparkeerd, waardoor het downloaden van updates soms uren duurt.
Heb je een slechte wifi verbinding, probeer dan eens een hotspot op je telefoon. De update wordt dan binnengehaald terwijl je je normale verplaatsingen doet (zo doe ik het hier in 🇪🇸). Duurt ook lang, maar tijdens die verplaatsing heb je toch niets anders te doen ;-)
 
En binnen! King Kuro draait nu zijn rondjes op 2024.14.8.

Ik heb alleen nog een rondje door de wijk gereden om de visualisatie te bekijken, maar nog niet getest of de AP nu (voor mij) voelbaar anders werkt. Wel heb ik nog een kleine teleurstelling te verwerken gekregen in het kader van de futiele first world problems.

De browser kan nu full-screen. Dat is mooi, want dan kun je ook zonder de youtube-truuk naar andere streaming sites kijken. Zou je denken. Helaas is dat niet helemaal waar. De menubalk met de URL blijft namelijk in beeld, ook als je vanuit de applicatie voor full-screen kiest. Niet heel erg mooi dus.

Zo ziet het er uit met de browser op full-screen:
Screenshot 2024-05-30 at 16.09.03.png


En zo met de Youtube-redirect-truuk:
Screenshot 2024-05-30 at 16.08.34.png


Het truukje van (o.a.) @BjörnTM is dus nog steeds erg nuttig!
 
Hier ook 2024.14.8 geinstalleerd, leuk scherm in P, snelheid indicatie is groter wat ik ook wel fijn vind, valt iets meer op in de hoek van mijn oog. Ben niet zo voor de visualisaties van het andere verkeer, ik vind het overkill en eigenlijk volledig nutteloos. Ik kijk door mijn voorruit om het andere verkeer te zien.
Het zou beter zijn dat Tesla iets doet aan die stomme auto ruitenwissers...heb vandaag besloten (nadat mijn ruitenwissers ermee stopten in volle regen terwijl ik een vrachtwagen inhaalde) dat ik vanaf nu gewoon geen 'auto' ruitenwissers heb op mijn wagen en ze nog enkel manueel gebruik 'old skool' gelukkig heb ik mijn hendeltje nog ;)
Ik zou het ook fijn vinden als je inzoomt op de kaart dat het dan op die hoogte zou blijven staan en een optie voor birdseye view (niet alleen als je op navigatie rijd) Misschien heeft iemand een setting hiervoor dat ik over het hoofd heb gezien?
 
Het zou beter zijn dat Tesla iets doet aan die stomme auto ruitenwissers...heb vandaag besloten (nadat mijn ruitenwissers ermee stopten in volle regen terwijl ik een vrachtwagen inhaalde) dat ik vanaf nu gewoon geen 'auto' ruitenwissers heb op mijn wagen en ze nog enkel manueel gebruik 'old skool' gelukkig heb ik mijn hendeltje nog ;)
Ik vind nu al dat de bediening van de ruitenwisser sterk verbeterd is. Niet alleen dat je het scrollwieltje kan scrollen (up/down) ipv links-rechts duwen, maar ook dat de volgorlde nu Off-Auto-1-2-3-4 is. Dat voelt een stuk natuurlijker dan de oude Off-1-2-3-4-Auto.

Ben ik trouwens de enige die vindt dat het best wel meevalt met die ruitenwissers? Meestal doet 'Auto' het best goed en een tik op die stengel is ook zo gegeven als die even te laat is. De handmatige stand gebruik ik maar weinig. Of heb ik gewoon geluk?

Bij andere merken kun je tweaken met de gevoeligheid. Dat geeft je een gevoel van controle dat wij niet hebben. Is het daarom zo frustrerend?
 
  • Like
Reactions: LaurensH and JuanF1
Ben ik trouwens de enige die vindt dat het best wel meevalt met die ruitenwissers?
Neen. Ik heb nooit problemen gehad. Made in China.
Als je 2 seconden wacht om op de knop te drukken gaan ze ook vanzelf, terwijl je eigenlijk nog steeds genoeg ziet. Intuïtief zou ik het ook eerder doen, maar ze komen zeker niet gevaarlijk laat.
 
Hier ook sinds vandaag de update. Ziet er weer een stuk beter uit!

Twee zaken die mij opvallen: je kan nu nog makkeljjker en sneller de ruitenwisser in een handmatige stand zetten. Voorheen links / rechts met het scrollwieltje maar nu kan je gewoon op / neer draaien wat sneller werkt.
En waar ik heeeeel blij mee ben; als je autopilot op de huidige snelheid in hebt gesteld en niet op de Vmax dan kon je sinds een aantal maanden hem niet meer harder instellen dan de limiet. Sinds de update kan ik hem op 60 instellen waar je 50 mag. Hoger kan niet en is naar mijn idee ook meer dan voldoende.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Twee zaken die mij opvallen: je kan nu nog makkeljjker en sneller de ruitenwisser in een handmatige stand zetten. Voorheen links / rechts met het scrollwieltje maar nu kan je gewoon op / neer draaien wat sneller werkt.
Is dat de linker scrollknop? Hoe wijzig je dan je audiovolume
Of het rechterscrollwiel? Hoe wijzig je dan de AP snelheid?
Sinds de update kan ik hem op 60 instellen waar je 50 mag. Hoger kan niet en is naar mijn idee ook meer dan voldoende.
Dat is al sedert 2024.8.