Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.14.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 14.8 gekregen, ik zat op 14.6 geloof ik. Ik ben in die vorige versie een bug tegengekomen: een aantal keer na instappen en mijn code ingeven probeerde ik D of R te selecteren en dat werkte niet. Na een paar seconden werd ik dan gevraagd de keycard op de middenconsole te leggen.
Dit heb ik vroeger nooit gehad.

Sowieso vind ik dat het "lang" duurt voordat je een drive mode kunt kiezen na het ingeven van de code. Als je doet "code ingeven en stalk naar beneden drukken" dan is dat te snel. Je moet toch wel een seconde wachten voordat je mag rijden (lang is dus relatief).
 
Ik heb 14.8 gekregen, ik zat op 14.6 geloof ik. Ik ben in die vorige versie een bug tegengekomen: een aantal keer na instappen en mijn code ingeven probeerde ik D of R te selecteren en dat werkte niet. Na een paar seconden werd ik dan gevraagd de keycard op de middenconsole te leggen.
Dit heb ik vroeger nooit gehad.

Sowieso vind ik dat het "lang" duurt voordat je een drive mode kunt kiezen na het ingeven van de code. Als je doet "code ingeven en stalk naar beneden drukken" dan is dat te snel. Je moet toch wel een seconde wachten voordat je mag rijden (lang is dus relatief).
Stalkless rijden heeft zo zijn voordelen :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Krisja
De oplossing is vanzelfsprekend.

En sowieso een vreemde eis. Want hoe valt te verifiëren dat je altijd lekker die domme code hebt aan staan?

Overigens heb ik mijn Tesla's nooit moeten verzekeren met achterlijke regels zoals een PIN code of een tracker.
Ik verwacht dat Tesla wel kan zien of de code aan staat. (wellicht ook in de log bestanden van de auto)
Ik kan het overigens ook wel zien aan de vingerafdrukken op het scherm 😆
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and Phil V
Gebruik van pin-to-drive is voor mij een no-brainer qua “two-step verification” beveiliging. We vereisen dit soort beveiligingssystemen tegenwoordig voor alles, waarom dus niet voor een wagen.

Terwijl ik mijn gordel aandoe, vul ik de pincode in met de andere hand. En vervolgens schakelt de M3 automatisch in vooruit of achteruit. Tijdsverlies is werkelijk minimaal.
 
Tesla heeft de pin2drive ingevoerd nadat er een 13-tal wagens op korte tijd gestolen waren in Nederland. Ik heb het dan ook maar meteen geactiveerd. Zie dit draadje.
Ondertussen is de beveiliging ook verbeterd. Ik weet niet of het nog zo nodig is.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Tesla heeft de pin2drive ingevoerd nadat er een 13-tal wagens op korte tijd gestolen waren in Nederland. Ik heb het dan ook maar meteen geactiveerd. Zie dit draadje.
Ondertussen is de beveiliging ook verbeterd. Ik weet niet of het nog zo nodig is.
arstechnica.com/cars/2024/05/teslas-can-still-be-stolen-with-a-cheap-radio-hack-despite-new-keyless

Lijkt me nog steeds erg verstandig om pin2drive te gebruiken
 
Je mening is wel duidelijk met termen als vreemd, dom en achterlijk...
1, 2, 3!
Screenshot_20240528_192905_Firefox.jpg