Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
nieuwe navigatie op laatste update; routes are initially generated locally with Valhalla, MapBox is used to render the IC map, and google still used to render CID map
IMG_2523.jpg
 
Is inderdaad niet veel over te vinden. Kwam deze info tegen op irc chatkanaal. ##teslamotors op freenode

Ook hier:
Tesla Inc. (TSLA) Updates its Maps and Navigation System

En op electrek.co

Begint dus eerst in Taiwan. Uit noodzaak. Zal nog wel even (Elon time) duren voor het ook hier is.

Maar verklaart ook waarom de Tesla focus (hopelijk uiteindelijk terecht) niet bij de ouderwetse Navigon updates ligt.
 
Weet niet of deze waarneming al langs is geweest met 17.24.28 op AP1, maar op de parallelbaan A2 (bij Den Bosch) =100km ging autostuur terug naar 100, maar op de hoofdbaan bij Vianen en verder =100km kon ik rustig er boven blijven. Tuf altijd wel iets boven de 100 aldaar
 
Ik ga toch even meedoen met het klagen over 17.24.28. Voor mijn gevoel is de auto met deze versie een stuk onveiliger geworden. Ik had altijd alle vertrouwen in de Tesla maar dat is nu een heel stuk minder. Ik merk dat ik, waar ik voorheen meer dan 80% van de tijd op AP reed, ik nu veel meer zelf doe.

Op de snelweg gaat het wel. Ok, daar zitten wat foutjes maar ik heb gelukkig niet zo'n ervaring gehad dat hij ineens in de ankers ging. De 100km en 80km autowegen zijn een ander verhaal. Veel wegen ziet hij als 70 km wegen terwijl ze toch echt, ook volgens de borden, 100km/u wegen zijn. Dus haal ik hem maar van autosteer af en doe ik het zelf.

Dat is hinderlijk (en het was niet zo dus ik weet wat ik nu mis) maar hij remt ook ineens af als hij denkt dat ik te hard ga. Wat ik dus niet doe. En dat is iets wat de auto's achter me niet verwachten.

Ik heb al een aantal keer boze toeterende mede weggebruikers om me heen gehad die me heel kwaad aankeken bij het inhalen en zelfs de middelvinger opstaken. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Erg jammer. Mijn eerste negatieve gevoelens over mijn auto..
 
Ik ga toch even meedoen met het klagen over 17.24.28. Voor mijn gevoel is de auto met deze versie een stuk onveiliger geworden. Ik had altijd alle vertrouwen in de Tesla maar dat is nu een heel stuk minder. Ik merk dat ik, waar ik voorheen meer dan 80% van de tijd op AP reed, ik nu veel meer zelf doe.

Op de snelweg gaat het wel. Ok, daar zitten wat foutjes maar ik heb gelukkig niet zo'n ervaring gehad dat hij ineens in de ankers ging. De 100km en 80km autowegen zijn een ander verhaal. Veel wegen ziet hij als 70 km wegen terwijl ze toch echt, ook volgens de borden, 100km/u wegen zijn. Dus haal ik hem maar van autosteer af en doe ik het zelf.

Dat is hinderlijk (en het was niet zo dus ik weet wat ik nu mis) maar hij remt ook ineens af als hij denkt dat ik te hard ga. Wat ik dus niet doe. En dat is iets wat de auto's achter me niet verwachten.

Ik heb al een aantal keer boze toeterende mede weggebruikers om me heen gehad die me heel kwaad aankeken bij het inhalen en zelfs de middelvinger opstaken. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Erg jammer. Mijn eerste negatieve gevoelens over mijn auto..

Inderdaad herkenbaar. In mijn ogen is er nog een hele lange weg te gaan naar autonoom rijden. Vandaag zelfs voor het eerst meegemaakt dat 17.24.30 versie een file niet ziet. Dan schrik je wel. Je weet dat ze stil staan. Je verwacht dat je auto ook afremt maar het gewoon niet doet. Vol in de ankers om erger te voorkomen waar ik toch echt wel even bang was dat ik het niet zou halen met dit vochtige weer.
Het is altijd op dezelfde soort punten waar AP2 moeite mee heeft. Bochten scherper dan 20graden, rechter rijbaan vrachtwagens en de combinatie met viaducten is het gewoon niet veilig genoeg. Laten we hopen op een snelle update waar dit weg is.
 
Inderdaad herkenbaar. In mijn ogen is er nog een hele lange weg te gaan naar autonoom rijden. Vandaag zelfs voor het eerst meegemaakt dat 17.24.30 versie een file niet ziet. Dan schrik je wel. Je weet dat ze stil staan. Je verwacht dat je auto ook afremt maar het gewoon niet doet. Vol in de ankers om erger te voorkomen waar ik toch echt wel even bang was dat ik het niet zou halen met dit vochtige weer.
Het is altijd op dezelfde soort punten waar AP2 moeite mee heeft. Bochten scherper dan 20graden, rechter rijbaan vrachtwagens en de combinatie met viaducten is het gewoon niet veilig genoeg. Laten we hopen op een snelle update waar dit weg is.

Komt zeker wel, tot dan, net als altijd, goed blijven opletten.

Het probleem met stilstaande auto's is er altijd geweest. Zolang men voor je in beweging is ziet hij het wel en reageert, mooi op tijd tegenwoordig en beter gedoseerd maar staat men echt stil, in file of voor een stoplicht, dan ziet hij het niet (is ook mijn ervaring) Ik probeer wel eens uit maar begin zelf maar te remmen om het niet erop aan te laten komen.
 
Vanmiddag bij SuC Groningen een firmwareupdate 17.26.76 gehaald. Ben benieuwd of de speedlimit problemen uit 17.24.xx verholpen zijn.

De update hebben ze daar in de auto gedownload en thuis geinstalleerd. Bleek wel een groot bestand te zijn vertelde de monteur.
 
Vanmiddag bij SuC Groningen een firmwareupdate 17.26.76 gehaald. Ben benieuwd of de speedlimit problemen uit 17.24.xx verholpen zijn.

De update hebben ze daar in de auto gedownload en thuis geinstalleerd. Bleek wel een groot bestand te zijn vertelde de monteur.
Nieuwe SuC Groningen ? ;)

Overigens rijd 17.26.17 een stuk soepeler. Minder nerveus dan 17.24.28 voor AP1