Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen pakt toch wel eens een supercharger mee als het niet direct nodig is? Ik heb regelmatig dat ik in Zevenaar even of een broodje bij de Shell haal of een hamburger bij de Burger King en 'm dan aan de SuC hang, terwijl het op zich qua bereik niet nodig is om mijn bestemming te halen. Maar als er een wachtrij zou staan en ik heb het laden niet nodig, zou ik anderen natuurlijk voor laten gaan.
 
Na 297km vanwege de E-rally vergadering met 15% aangekomen in Zevernaar op weg naar huus. Met 15% kom ik net wel of net niet thuis dus besloten 10 min te laden. Tijdens het superchargen is het laden rwee maal afgebroken. Tesla Assustance gebeld en een power down gedaan. Tja en toen was de 12V accu leeg en stond de auto stil:(.
image.jpeg
De pechhulp was er in vijf minuten, jumpstart en ik kon weer verder rijden met het verzoek maandag Tesla te bellen. Nou kwam ik daar vandaag op weg naar een klant toch langs en de auto moest meteen naar binnen, loaner mee en gaan. Op weg naar huis auto opgehaald, een nieuwe accu, een software update, ruitenwiiser vloeistof bijgevuld, banden profiel gemeten en gewassen. Ongekend deze service :)
De supercharger stall 1A van Zevenaar is inmiddels gerepareerd, dat was de oorzaak van de storing in de auto. De auto heeft namelijk de contacters van de HV accu open gezet waardoor de 12V accu niet meer bijgeladen werd. En als die ook maar één keer een te lage spanning heeft gehad dan moet de accu vervangen worden.

Tesla, helemaal top!