Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Supercharger 1a in Urmond vertoont zelfde slijtage als deze in Gent.
IMG_20160430_131105.jpg
 
ouwe discussie, maar ja, die maken minder km's en laden in het algemeen 's nachts thuis.

Ik heb er opzich niks tegen dat ze daar opladen. Maar als 1 bedrijf een shared facitlity compleet bezet houdt. Dan is z'n dienst als dit gewoon op termijn onhoudbaar. Daarnaast houden ze zich niet aan de max oplaadtijd in Amsterdam van 40 minuten. Ze stonden bijna er allemaal langer.
 
Ik was afgelopen dinsdag even bij het SeC A'dam. Voordat een paar kleine klusjes aan mijn auto zouden worden gedaan heb ik even aan de SuC geladen. Was nummer 10. Binnen een kwartier 4 taxi's en 3 gewone Model S in de wachtrij. Het was wel gek om de taxi's nu even op mij te laten wachten. Dit is volgens Tesla receptiemedewerkers elke dag zo tussen 12.00 en 14.00 uur. De taxichauffeurs eten een broodje en drinken een kop koffie. Een half uur later was toch iedereen aan de beurt.
 
Het handigst zou volgens mij zijn als er gewoon Superchargers bij komen rond grote steden en belangrijke routes, maar wel nog binnen zo'n 50-100 km van Amsterdam. Dan kunnen de taxi's gewoon hun ding blijven doen en hebben de Tesla bestuurders die een lange rit maken weinig last van de wachtrijen in Amsterdam. Voor korte reizen heb je de SuC's toch vrijwel nooit nodig. Locaties als regio Rotterdam/Den Haag, regio Utrecht/Amersfoort en regio Alkmaar (of Hoorn, is wellicht handiger voor bestuurders van/naar de Afsluitdijk en Houtribdijk) lijken mij erg geschikt daarvoor.
 
In het 'Tesla Supercharger Netwerk' draadje werd recent melding gemaakt dat Tesla op zoek is naar een project manager. Deze wordt verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van het SuC-netwerk in de Benelux. Tot 10 projecten simultaan, en van a tot z.

Ze maken er dus serieus werk van. Uitbreiding en verfijning van het SuC-netwerk in België en Nederland lijkt me sowieso geen overbodige luxe. En met de komst van de M3 in 2018 is uitbreiding een absolute noodzaak. Hier profiteren we uiteindelijk allemaal van. Dit komt goed!
 
Het handigst zou volgens mij zijn als er gewoon Superchargers bij komen rond grote steden en belangrijke routes, maar wel nog binnen zo'n 50-100 km van Amsterdam. Dan kunnen de taxi's gewoon hun ding blijven doen en hebben de Tesla bestuurders die een lange rit maken weinig last van de wachtrijen in Amsterdam. Voor korte reizen heb je de SuC's toch vrijwel nooit nodig. Locaties als regio Rotterdam/Den Haag, regio Utrecht/Amersfoort en regio Alkmaar (of Hoorn, is wellicht handiger voor bestuurders van/naar de Afsluitdijk en Houtribdijk) lijken mij erg geschikt daarvoor.
Het is toch veel eenvoudiger om op Schiphol een Supercharger station specifiek voor de taxi's aan te leggen?
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Het is toch veel eenvoudiger om op Schiphol een Supercharger station specifiek voor de taxi's aan te leggen?
Op zich wel, maar als het aantal Tesla's blijft groeien in Nederland en de omringende landen (straks ook met de Model 3), gaan er sowieso capaciteitsproblemen ontstaan. Ik zie het eigenlijk een beetje voor me zoals Londen het heeft, in en rond de stad diverse superchargers en dan ook enkele tientallen kilometers er vandaan superchargers op een paar plekken. Alhoewel locaties met maar 2 stalls (zoals Londen soms ook heeft) wellicht wat krap is, ook omdat de doorstroming veel minder is (als er net 2 tegelijkertijd aan komen, is de kans groot dat die er 30+ minuten blijven staan).