Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Net een kwartiertje moeten wachten voor ik kon bijladen ... pffff
Staan 5 taxi's te laden en na mij staat er weer 1.
Vriendelijke chauffeur legde mij uit dat de nieuwe SuC bij Schiphol alleen voor de witte taxi's is.
Alle overige staan (vooral na 10.30u) gewoon bij Z.O. te laden. :(
 
  • Informative
Reactions: eelcodb
Net een kwartiertje moeten wachten voor ik kon bijladen ... pffff
Staan 5 taxi's te laden en na mij staat er weer 1.
Vriendelijke chauffeur legde mij uit dat de nieuwe SuC bij Schiphol alleen voor de witte taxi's is.
Alle overige staan (vooral na 10.30u) gewoon bij Z.O. te laden. :(
Hoeveel langer dan 15 minuten had je moeten wachten als die witte taxi's nog wel in A'dam ZO zouden laden?

Rond 15.00 uur SeC A'dam ZO voor een kleinigheidje bezocht. Probleempje met laden thuis. Gelijk en voor de zekerheid maar even volgeladen. Vrijwel alle stalls bezet. Voor zover ik kon zien, slechts 2 taxi's. Niet hoeven wachten, maar aan ca. 60kWh kunnen laden. Heeft me ook wel een kwartiertje gekost. Maar de service, de koffie en het praatje waren uitstekend!
 
Last edited:
Ach ja, misschien niet de meest luxe locaties, maar ik ben nog steeds blij dat er Superchargers staan :) Zevenaar is voor mij wel echt heel nuttig voor praktisch elke rit van 150+ km (enkele reis) naar het zuiden van het land.

En voor de mensen die zich er wel druk om maken: ik vermoed dat er in een straal van 100 meter wel middelen zijn aan te schaffen waardoor je je weer wat plezieriger voelt ;)
 
  • Funny
Reactions: HWS and S-19910
IMG_0283.PNG
Vrijdag op BNR BNRAutoshow on Twitter
 

Nu nog even oefenen met parkeren in het vak :p;). Overigens wel leuk statement zo'n SuC direct naast de prijzen van brandstoffen :cool:. Oh, en hartstikke leuk dat je in Google Streetview bent gekomen!
 
Vanmiddag rond 14.40 uur in Eindhoven,bijna volle bak en laadsnelheid eerst 180 km/h na 20 min 350 km/h op paal 3a. Snelladen ? Buurvrouw of man was alvast op de achterbank in slaap gevallen, @campermodus toch nog nuttig. Toch een beetje armoede.

De snelheid van laden in km/h zegt niet veel. Dit is gemiddeld over de hele laadsessie. Als je dus langzaam start dan zal hij nooit echt hoog komen.

Gewoon settings aanpassen naar percentage/kw/kwh dan weet je wat je echt laad en wat je echt in de accu hebt
 
Vanmiddag rond 14.40 uur in Eindhoven,bijna volle bak en laadsnelheid eerst 180 km/h na 20 min 350 km/h op paal 3a. Snelladen ? Buurvrouw of man was alvast op de achterbank in slaap gevallen, @campermodus toch nog nuttig. Toch een beetje armoede.

Na 20 minuten 350km/u laden is zo'n 70kW gemiddeld. Vind ik geen gek gemiddelde voor 20 minuten waarbij deel van tijd SuC gedeeld werd met ander. Stuk sneller dan concurrentie in ieder geval, dus term snellader is meer dan op zijn plaats. Ik begrijp natuurlijk wel dat sneller beter is en dat het (als het rustiger is) het laden ook sneller zou zijn gegaan.
 
Vanmiddag rond 14.40 uur in Eindhoven,bijna volle bak en laadsnelheid eerst 180 km/h na 20 min 350 km/h op paal 3a. Snelladen ? Buurvrouw of man was alvast op de achterbank in slaap gevallen, @campermodus toch nog nuttig. Toch een beetje armoede.
Dus ook ruim 500 km/u gehaald. Keurig hoor. Om er echt iets van te vinden, moet ook bekend zijn wat de SoC bij aankomst was.
Zin om een tukkie in de auto te doen heb ik regelmatig. Helaas dan meestal geen SuC nodig...