Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ff off topic maar de GL wordt net als de ML gewoon in de USA gebouwd. BMW X5 ook trouwens daarom slaat die Duitse brouwkwaliteit tov de Amerikaanse ook nergens op.

Toen ik nog voor een GL aan het kijken was (maar het een S werd) gingen er bootladingen naar de US vanuit hier. 135k euro voor een basis GL maar als export nog maar 57k USD... zelfde ding.
 
Is dat zo? Deze nieuwe superchargers worden geplaatst om ook locals (zoals dat heet) het leven wat gemakkelijker te maken. Als ze de pace die men nu in US heeft volgend jaar ook in Europa gaan hanteren dan staat ons nog iets te wachten. Kijk maar eens bij Vind Tesla op de site en dan de grijze nieuw te bouwen SuC's in en rond San Francisco en LA (en de rest). En dan gaat het ook nog eens om SuC's met een veel groter aantal stalls.View attachment 233641
ik zie je punt heus wel maar van zulke plaatjes schiet ik altijd in de lach. Heel SoCal lijkt vol te staan zo. Op het SuC EU kaartje past er zelfs geen meer tussen. Ook bedient de linkse propaganda machine zich graag van een wegenkaart om te laten zien hoe Nederland vol geasfalteerd is terwijl op werkelijke schaal geen weg zichtbaar zou zijn.
 
  • Like
Reactions: ebullio
ik zie je punt heus wel maar van zulke plaatjes schiet ik altijd in de lach. Heel SoCal lijkt vol te staan zo. Op het SuC EU kaartje past er zelfs geen meer tussen. Ook bedient de linkse propaganda machine zich graag van een wegenkaart om te laten zien hoe Nederland vol geasfalteerd is terwijl op werkelijke schaal geen weg zichtbaar zou zijn.
Je weet wel wat ik bedoel. Het gaat om de verhouding rood (nu) en grijs (binnenkort).
 
  • Like
Reactions: ErnstT and S-19910
Nog even geduld.. en dan is er in Den Haag ook voldoende spanning beschikbaar.
 

Attachments

  • IMG_6779.JPG
    IMG_6779.JPG
    651.4 KB · Views: 65
Vandaag een -voor mij- nieuwe suc bezocht, Apeldoorn.
Laden ging lekker...
View attachment 235033

Maar ook hier is ICEing een probleem...
View attachment 235034
Dat kun je daar zeker melden. Er zijn veel vrije plaatsen, zelfs nog een veld erachter waar je eventueel kunt parkeren.

Ik denk zelfs dat men, als je het meldt bij de receptie, het kenteken omroept.
 
Als ze dan ook gelijk kijken naar de powerfeed zou dat heel fijn zijn.
die is nogal instabiel, bevestigd door Tesla.
Heb daar al eens meerdere keren moeten verplaatsen om een beetje peut er in te krijgen.
En zou dit dan de geplande uitbreiding van oosterhout zijn, wat al eerder aangekondigd is.
 
Ik ben niet heel erg vaak meer op het forum en weet dus niet of hier al eerder over geschreven is maar vandaag op het inloggen op my Tesla (ja nummer 4 is in aantocht...maar daarover later meer ;-))zag ik een factuur staan van € 3,15.
Blijkt voor een laadsessie te zijn gisteravond bij SuC Dordrecht waarbij ik 9 negen minuten nadat mijn auto was volgeladen pas de auto had losgekoppeld. 0,35 per minuut penalty. Er stonden 3 auto's op dat moment......Tesla is dus begonnen met het ongebruikt bezetten van de SuC te beboeten!
 
  • Informative
Reactions: FrankNL